
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ, κατηγορώντας το ότι έπλεε παράνομα χωρίς έγκυρη σημαία χώρας.
Το πλοίο, «Kiwala», τελεί υπό τις κυρώσεις της ΕΕ από τον Φεβρουάριο ως μέρος του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, όρος που χρησιμοποιούν οι δυτικές χώρες για τα πλοία που, όπως λένε, η Μόσχα αναπτύσσει για να παρακάμψει τις διεθνείς κυρώσεις. Τα πλοία αυτά συνήθως δεν υπόκεινται σε καθεστώς ρυθμίσεων ούτε ασφαλίζονται από συμβατικούς δυτικούς παρόχους.
Το «Kiwala» κατευθυνόταν προς τη Ρωσία κατά τη στιγμή της σύλληψης, σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic. Είχε σημαία Τζιμπουτί, αλλά ένας αξιωματούχος της Εσθονικής Αρχής Μεταφορών δήλωσε ότι το Τζιμπουτί αρνήθηκε ότι ήταν νηολογημένο εκεί.
«Νωρίς σήμερα το πρωί, το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε ένα πλοίο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις χωρίς να έχει σημαία κράτους», ανέφερε ο Εσθονός πρωθυπουργός Κρίστεν Μίχαλ σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «X». «Η Εσθονία αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τις ύποπτες δραστηριότητες στη Βαλτική Θάλασσα», πρόσθεσε.
Κατά τη συμπερίληψη του πλοίου στο μητρώο κυρώσεων τον Φεβρουάριο, η ΕΕ δήλωσε ότι εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου «ενώ εφαρμόζει παράτυπες και υψηλού κινδύνου ναυτιλιακές πρακτικές». «Λόγω των υποψιών ότι το πλοίο δεν είχε σημαία, οι εσθονικές αρχές αντέδρασαν. Το πλήρωμα και ο πλοίαρχος ήταν συνεργάσιμοι», δήλωσε ο Κρίστιαν Τρούου, διευθυντής του ναυτιλιακού τμήματος της εσθονικής αρχής μεταφορών.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν πλοία και ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και το πλοίο επιθεωρείται, ενώ η Εσθονία συνομιλεί με το Τζιμπουτί για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο Τρούου. Από την άλλη, ο Mίχαλ είχε προειδοποιήσει τον Δεκέμβριο ότι τα δεξαμενόπλοια του σκιώδους στόλου θα μπορούσαν να υποστούν έλεγχο εάν δεν προσκόμιζαν αποδείξεις ασφάλισης.
Δεν υπήρξαν αναφορές για ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια ή άλλο εξοπλισμό. Χώρες της περιοχής έχουν κατηγορήσει τη Μόσχα ότι χρησιμοποιεί πλοία για να πλήξει υποθαλάσσιες υποδομές στη Βαλτική Θάλασσα τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ