
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ, κατηγορώντας το ότι έπλεε παράνομα χωρίς έγκυρη σημαία χώρας.
Το πλοίο, «Kiwala», τελεί υπό τις κυρώσεις της ΕΕ από τον Φεβρουάριο ως μέρος του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, όρος που χρησιμοποιούν οι δυτικές χώρες για τα πλοία που, όπως λένε, η Μόσχα αναπτύσσει για να παρακάμψει τις διεθνείς κυρώσεις. Τα πλοία αυτά συνήθως δεν υπόκεινται σε καθεστώς ρυθμίσεων ούτε ασφαλίζονται από συμβατικούς δυτικούς παρόχους.
Το «Kiwala» κατευθυνόταν προς τη Ρωσία κατά τη στιγμή της σύλληψης, σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic. Είχε σημαία Τζιμπουτί, αλλά ένας αξιωματούχος της Εσθονικής Αρχής Μεταφορών δήλωσε ότι το Τζιμπουτί αρνήθηκε ότι ήταν νηολογημένο εκεί.
«Νωρίς σήμερα το πρωί, το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε ένα πλοίο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις χωρίς να έχει σημαία κράτους», ανέφερε ο Εσθονός πρωθυπουργός Κρίστεν Μίχαλ σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «X». «Η Εσθονία αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τις ύποπτες δραστηριότητες στη Βαλτική Θάλασσα», πρόσθεσε.
Κατά τη συμπερίληψη του πλοίου στο μητρώο κυρώσεων τον Φεβρουάριο, η ΕΕ δήλωσε ότι εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου «ενώ εφαρμόζει παράτυπες και υψηλού κινδύνου ναυτιλιακές πρακτικές». «Λόγω των υποψιών ότι το πλοίο δεν είχε σημαία, οι εσθονικές αρχές αντέδρασαν. Το πλήρωμα και ο πλοίαρχος ήταν συνεργάσιμοι», δήλωσε ο Κρίστιαν Τρούου, διευθυντής του ναυτιλιακού τμήματος της εσθονικής αρχής μεταφορών.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν πλοία και ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και το πλοίο επιθεωρείται, ενώ η Εσθονία συνομιλεί με το Τζιμπουτί για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο Τρούου. Από την άλλη, ο Mίχαλ είχε προειδοποιήσει τον Δεκέμβριο ότι τα δεξαμενόπλοια του σκιώδους στόλου θα μπορούσαν να υποστούν έλεγχο εάν δεν προσκόμιζαν αποδείξεις ασφάλισης.
Δεν υπήρξαν αναφορές για ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια ή άλλο εξοπλισμό. Χώρες της περιοχής έχουν κατηγορήσει τη Μόσχα ότι χρησιμοποιεί πλοία για να πλήξει υποθαλάσσιες υποδομές στη Βαλτική Θάλασσα τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Αφήστε πίσω σας την μαζικότητα και τις παράλογες τιμές άλλων νησιών και προτιμήστε την Άνδρο για τις διακοπές σας» παροτρύνει η Daily Mail τους…
Η κατανάλωση φυσικού αερίου στις ΗΠΑ φαίνεται να διατηρεί ισχυρό μομέντουμ, παρά την καθίζηση της ζήτησης στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την εμπορική και λιμενική ανάπτυξη της Ινδίας σηματοδοτεί η «πρεμιέρα» της επέκτασης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων PSA Mumbai. Σύμφωνα με…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ