
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ, κατηγορώντας το ότι έπλεε παράνομα χωρίς έγκυρη σημαία χώρας.
Το πλοίο, «Kiwala», τελεί υπό τις κυρώσεις της ΕΕ από τον Φεβρουάριο ως μέρος του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, όρος που χρησιμοποιούν οι δυτικές χώρες για τα πλοία που, όπως λένε, η Μόσχα αναπτύσσει για να παρακάμψει τις διεθνείς κυρώσεις. Τα πλοία αυτά συνήθως δεν υπόκεινται σε καθεστώς ρυθμίσεων ούτε ασφαλίζονται από συμβατικούς δυτικούς παρόχους.
Το «Kiwala» κατευθυνόταν προς τη Ρωσία κατά τη στιγμή της σύλληψης, σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic. Είχε σημαία Τζιμπουτί, αλλά ένας αξιωματούχος της Εσθονικής Αρχής Μεταφορών δήλωσε ότι το Τζιμπουτί αρνήθηκε ότι ήταν νηολογημένο εκεί.
«Νωρίς σήμερα το πρωί, το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε ένα πλοίο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις χωρίς να έχει σημαία κράτους», ανέφερε ο Εσθονός πρωθυπουργός Κρίστεν Μίχαλ σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «X». «Η Εσθονία αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τις ύποπτες δραστηριότητες στη Βαλτική Θάλασσα», πρόσθεσε.
Κατά τη συμπερίληψη του πλοίου στο μητρώο κυρώσεων τον Φεβρουάριο, η ΕΕ δήλωσε ότι εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου «ενώ εφαρμόζει παράτυπες και υψηλού κινδύνου ναυτιλιακές πρακτικές». «Λόγω των υποψιών ότι το πλοίο δεν είχε σημαία, οι εσθονικές αρχές αντέδρασαν. Το πλήρωμα και ο πλοίαρχος ήταν συνεργάσιμοι», δήλωσε ο Κρίστιαν Τρούου, διευθυντής του ναυτιλιακού τμήματος της εσθονικής αρχής μεταφορών.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν πλοία και ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και το πλοίο επιθεωρείται, ενώ η Εσθονία συνομιλεί με το Τζιμπουτί για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο Τρούου. Από την άλλη, ο Mίχαλ είχε προειδοποιήσει τον Δεκέμβριο ότι τα δεξαμενόπλοια του σκιώδους στόλου θα μπορούσαν να υποστούν έλεγχο εάν δεν προσκόμιζαν αποδείξεις ασφάλισης.
Δεν υπήρξαν αναφορές για ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια ή άλλο εξοπλισμό. Χώρες της περιοχής έχουν κατηγορήσει τη Μόσχα ότι χρησιμοποιεί πλοία για να πλήξει υποθαλάσσιες υποδομές στη Βαλτική Θάλασσα τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ