
Οι αμερικανικές βλέψεις για επιβολή τελών σε πλοία που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ, εφόσον αυτά έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, θορυβεί την παγκόσμια ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην έκθεση της ναυτιλίας των Ελλήνων στο πιθανό αυτό μέτρο.
Ο στόλος
Ειδικότερα, από τα 2.130 bulk carriers ελληνικής διαχείρισης (17% του παγκόσμιου στόλου), τα 929 είναι κατασκευασμένα στην Κίνα (43,6%) και συνεπώς αποτελεί ένα segment με υψηλή έκθεση.
Επιπλέον, από τα 1.414 bulk tankers ελληνικής διαχείρισης (18,6% του παγκόσμιου στόλου), τα 227 (16%) έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο έναντι των bulk carriers.
Από τα 370 containerships που βρίσκονται υπό τον έλεγχο Ελλήνων πλοιοκτητών, τα 113 (30,5%) έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, ενώ, από τα 106 LNG carriers, κανένα δεν έχει κατασκευαστεί από κινεζικό ναυπηγείο. Ακόμα, από τα 103 LPG carriers ελληνικής διαχείρισης, μόλις τέσσερα έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα.
Το orderbook
Αυτή τη στιγμή, υπογραμμίζει η Allied, το orderbook ελληνικών συμφερόντων αριθμεί 620 πλοία, εκ των οποίων τα 408 (65,8%) αναμένεται να ναυπηγηθούν στην Κίνα. Συνεπώς, η έκθεση του orderbook των Ελλήνων είναι κατά πολύ υψηλότερη εκείνης του στόλου.
Συγκεκριμένα για τα bulk carriers, το ποσοστό ανέρχεται σε 74,85% (131 από τα 175 πλοία), για τα δεξαμενόπλοια στο 71,2% (195 από τα 274), για τα containerships στο 91% (41 από τα 45). Από την άλλη, τα ποσοστά είναι τελείως διαφορετικά για τα υγραεριοφόρα, δεδομένου ότι, βάσει της Allied, κανένα από τα 48 LNG carriers στο ελληνικό orderbook δεν κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ μόλις επτά από τα 23 LPG carriers στο ελληνικό orderbook θα κατασκευαστούν από κινεζικό ναυπηγείο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Καθώς η εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον μαίνεται, οι εισαγωγές αμερικανικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ