
Την πεποίθησή του ότι η ελληνική ναυτιλία θα ανεβάσει σύντομα το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο από 21% που είναι σήμερα σε 25% εξέφρασε ο κ. Σίμος Παληός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Diana Shipping Inc, στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 9- 12 Απριλίου.
Ο κ. Παληός, κατά τη συζήτηση με τίτλο «Ο δρόμος της Θάλασσας» με τον Δημοσιογράφο της ΕΡΤ και συγγραφέα, κ. Μάκη Προβατά, εξήγησε ότι «σήμερα βρισκόμαστε στο 21% παγκοσμίως και σύντομα θα πάμε στο 25%. Αυτό είναι σίγουρο. Κάθε τέσσερις ημέρες ένα ελληνικό πλοίο ναυπηγείται στην Κίνα, κάθε έξι ημέρες ένα στην Νότια Κορέα και κάθε επτά ημέρες ένα στην Ιαπωνία».
Όπως υπογράμμισε, ο Έλληνας θεωρείται ο καλύτερος εφοπλιστής του κόσμου. Και τώρα έρχεται η νέα γενιά Ελλήνων εφοπλιστών που είναι πολύ πιο καταρτισμένη από την παλιά γενιά και τους ζηλεύω γιατί έχουν όλες τις δυνατότητες να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο».
Σε ό,τι αφορά στους δασμούς που έχει ανακοινώσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο κ. Παληός σημείωσε ότι για να εκτιμήσουμε τις επιπτώσεις «πρέπει πρώτα να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια» και «να σταθεροποιηθούν οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες». Για την πτώση των αμερικανικών χρηματιστηρίων, ανέφερε ότι δεν επηρεάζουν άμεσα την εταιρεία του και επανέλαβε την πεποίθηση ότι η παρουσία στο χρηματιστήριο λειτουργεί θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο κ. Παληός σημείωσε ότι πρέπει να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία στην Ελλάδα, ενώ απηύθυνε κάλεσμα στους νέους Έλληνες να ασχοληθούν με τον τομέα της ναυτιλίας. «Τα Ελληνόπουλα έχουν παρεξηγήσει τη θάλασσα, είναι ένα εξαιρετικό επάγγελμα. Επίσης οι μισθοί είναι καλοί, ξεκινάνε από 2.500 ευρώ και ξεπερνάνε τα 14.000 ευρώ», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ