
Την πεποίθησή του ότι η ελληνική ναυτιλία θα ανεβάσει σύντομα το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο από 21% που είναι σήμερα σε 25% εξέφρασε ο κ. Σίμος Παληός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Diana Shipping Inc, στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 9- 12 Απριλίου.
Ο κ. Παληός, κατά τη συζήτηση με τίτλο «Ο δρόμος της Θάλασσας» με τον Δημοσιογράφο της ΕΡΤ και συγγραφέα, κ. Μάκη Προβατά, εξήγησε ότι «σήμερα βρισκόμαστε στο 21% παγκοσμίως και σύντομα θα πάμε στο 25%. Αυτό είναι σίγουρο. Κάθε τέσσερις ημέρες ένα ελληνικό πλοίο ναυπηγείται στην Κίνα, κάθε έξι ημέρες ένα στην Νότια Κορέα και κάθε επτά ημέρες ένα στην Ιαπωνία».
Όπως υπογράμμισε, ο Έλληνας θεωρείται ο καλύτερος εφοπλιστής του κόσμου. Και τώρα έρχεται η νέα γενιά Ελλήνων εφοπλιστών που είναι πολύ πιο καταρτισμένη από την παλιά γενιά και τους ζηλεύω γιατί έχουν όλες τις δυνατότητες να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο».
Σε ό,τι αφορά στους δασμούς που έχει ανακοινώσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο κ. Παληός σημείωσε ότι για να εκτιμήσουμε τις επιπτώσεις «πρέπει πρώτα να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια» και «να σταθεροποιηθούν οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες». Για την πτώση των αμερικανικών χρηματιστηρίων, ανέφερε ότι δεν επηρεάζουν άμεσα την εταιρεία του και επανέλαβε την πεποίθηση ότι η παρουσία στο χρηματιστήριο λειτουργεί θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο κ. Παληός σημείωσε ότι πρέπει να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία στην Ελλάδα, ενώ απηύθυνε κάλεσμα στους νέους Έλληνες να ασχοληθούν με τον τομέα της ναυτιλίας. «Τα Ελληνόπουλα έχουν παρεξηγήσει τη θάλασσα, είναι ένα εξαιρετικό επάγγελμα. Επίσης οι μισθοί είναι καλοί, ξεκινάνε από 2.500 ευρώ και ξεπερνάνε τα 14.000 ευρώ», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ