
Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK, για τον σχεδιασμό ενός πλοίου με κινητήρα διπλής καύσης κάνοντας χρήση μεθανόλης. Ο σχεδιασμός τους ως αποτέλεσμα προηγμένης τεχνολογικής μελέτης, σε συνεργασία με το Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, αφορά τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.
Η επιλογή της μεθανόλης δεν ήταν τυχαία. Πρόκειται για καύσιμο σε υγρή μορφή, σε θερμοκρασία και πίεση περιβάλλοντος, γεγονός που απλοποιεί την αποθήκευση και τη διαχείρισή του επί του πλοίου. Παράλληλα, προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σχέση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, καθιστώντας την έναν από τους πλέον υποσχόμενους φορείς ενέργειας στη ναυτιλία του αύριο.
Η πρόκληση που τέθηκε στους μηχανικούς ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν νέες δεξαμενές μεθανόλης σε υπάρχοντα bulk carriers, χωρίς να επηρεαστεί η ήδη υπάρχουσα δομή του πλοίου. Η λύση δόθηκε μέσω προηγμένων εργαλείων σχεδιασμού, λεπτομερούς ανάλυσης δομικής αντοχής και αξιολόγησης πολλαπλών διατάξεων (πρυμναίες, κεντρικές, κάτωθεν), καταλήγοντας τελικά στην εγκατάσταση των δεξαμενών εντός του χώρου φορτίου.
Η τεχνική αξιολόγηση από τον ClassNK, μαζί με τη διεξαγωγή μιας μελέτης HAZID (Hazard Identification Study), επιβεβαίωσαν την τεχνική εφικτότητα και την ασφάλεια του σχεδιασμού. Το έργο αυτό αποδεικνύει πώς η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά σε υφιστάμενα πλοία, επιταχύνοντας την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ