
Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK, για τον σχεδιασμό ενός πλοίου με κινητήρα διπλής καύσης κάνοντας χρήση μεθανόλης. Ο σχεδιασμός τους ως αποτέλεσμα προηγμένης τεχνολογικής μελέτης, σε συνεργασία με το Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, αφορά τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.
Η επιλογή της μεθανόλης δεν ήταν τυχαία. Πρόκειται για καύσιμο σε υγρή μορφή, σε θερμοκρασία και πίεση περιβάλλοντος, γεγονός που απλοποιεί την αποθήκευση και τη διαχείρισή του επί του πλοίου. Παράλληλα, προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σχέση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, καθιστώντας την έναν από τους πλέον υποσχόμενους φορείς ενέργειας στη ναυτιλία του αύριο.
Η πρόκληση που τέθηκε στους μηχανικούς ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν νέες δεξαμενές μεθανόλης σε υπάρχοντα bulk carriers, χωρίς να επηρεαστεί η ήδη υπάρχουσα δομή του πλοίου. Η λύση δόθηκε μέσω προηγμένων εργαλείων σχεδιασμού, λεπτομερούς ανάλυσης δομικής αντοχής και αξιολόγησης πολλαπλών διατάξεων (πρυμναίες, κεντρικές, κάτωθεν), καταλήγοντας τελικά στην εγκατάσταση των δεξαμενών εντός του χώρου φορτίου.
Η τεχνική αξιολόγηση από τον ClassNK, μαζί με τη διεξαγωγή μιας μελέτης HAZID (Hazard Identification Study), επιβεβαίωσαν την τεχνική εφικτότητα και την ασφάλεια του σχεδιασμού. Το έργο αυτό αποδεικνύει πώς η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά σε υφιστάμενα πλοία, επιταχύνοντας την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ