
Μια νέα καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας της Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd., η οποία ανακοίνωσε τη λήψη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ClassNK, για τον σχεδιασμό ενός πλοίου με κινητήρα διπλής καύσης κάνοντας χρήση μεθανόλης. Ο σχεδιασμός τους ως αποτέλεσμα προηγμένης τεχνολογικής μελέτης, σε συνεργασία με το Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping, αφορά τη μετατροπή υφιστάμενων πλοίων σε πλοία που μπορούν να λειτουργούν με πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα.
Η επιλογή της μεθανόλης δεν ήταν τυχαία. Πρόκειται για καύσιμο σε υγρή μορφή, σε θερμοκρασία και πίεση περιβάλλοντος, γεγονός που απλοποιεί την αποθήκευση και τη διαχείρισή του επί του πλοίου. Παράλληλα, προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σχέση με τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, καθιστώντας την έναν από τους πλέον υποσχόμενους φορείς ενέργειας στη ναυτιλία του αύριο.
Η πρόκληση που τέθηκε στους μηχανικούς ήταν ιδιαίτερα σύνθετη, καθώς έπρεπε να ενσωματώσουν νέες δεξαμενές μεθανόλης σε υπάρχοντα bulk carriers, χωρίς να επηρεαστεί η ήδη υπάρχουσα δομή του πλοίου. Η λύση δόθηκε μέσω προηγμένων εργαλείων σχεδιασμού, λεπτομερούς ανάλυσης δομικής αντοχής και αξιολόγησης πολλαπλών διατάξεων (πρυμναίες, κεντρικές, κάτωθεν), καταλήγοντας τελικά στην εγκατάσταση των δεξαμενών εντός του χώρου φορτίου.
Η τεχνική αξιολόγηση από τον ClassNK, μαζί με τη διεξαγωγή μιας μελέτης HAZID (Hazard Identification Study), επιβεβαίωσαν την τεχνική εφικτότητα και την ασφάλεια του σχεδιασμού. Το έργο αυτό αποδεικνύει πώς η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί πρακτικά σε υφιστάμενα πλοία, επιταχύνοντας την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ