
Έπειτα από μια περίοδο νωχελικότητας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες φαίνεται να ανεβάζουν τέμπο στις αγορές πλοίων.
Όπως αναδεικνύουν τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv, Έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν τουλάχιστον τέσσερα bulk carriers στη second-hand αγορά, τρία εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα.
Οι αξίες των bulk carriers κατρακυλούν τον Απρίλιο, απότοκο των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ αναφορικά με το εμπόριο, αλλά και ελέω των απειλών για επιβολή υπέρογκων λιμενικών τελών σε πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα.
Από τη μία, οι αξίες των bulk carriers κινεζικής ναυπήγησης αναμένεται να μειωθούν σημαντικά, ενώ εκείνες των ιαπωνικής ναυπήγησης bulk carriers να επηρεαστούν λίγο ή και καθόλου. Ενδεικτικά, την περασμένη εβδομάδα έλαβε χώρα η πώληση του ιαπωνικής ναυπήγησης «Arietta» (2009 – 55.818 dwt) έναντι $13 εκατ., αλλά και του κινεζικής ναυπήγησης «Emmanuel C.» (2008 – 58.837 dwt). Σαφώς, είθισται τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής να πωλούνται σε υψηλότερη τιμή, αλλά ένα μέρος της διαφοράς μεταξύ των δύο πλοίων δύναται να οφείλεται στις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Παράλληλα, τα bulk carriers που απέκτησαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στη second-hand αγορά την περασμένη εβδομάδα είναι τα «Clemens Olderndorff» (2012 – 92.759 dwt), «Sea Marathon» (2015 ‒ 81.945 dwt), «Nantong Xiangyu XY134» (2015 ‒ 63.550 dwt) και «Ansac Green River» (2018 ‒ 33.358 dwt).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ