
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι ήδη εμφανής.
Στο πλαίσιο αυτό, οι αγοραπωλησίες bulk carriers κινεζικής ναυπήγησης επιβραδύνονται απότομα. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, μόλις τέσσερα bulk carriers κινεζικής ναυπήγησης άλλαξαν χέρια κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό αγοραπωλησιών από το 2022, ο οποίος ανέρχεται στο ένα πέμπτο των μηνιαίων αγοραπωλησιών του 2024.
Στον αντίποδα, οι αγοραπωλησίες που αφορούσαν bulk carriers κατασκευασμένα σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας σημείωσαν μικρές μεταβολές την ίδια περίοδο.
Η εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει την αβεβαιότητα των πλοιοκτητών, οι οποίοι τηρούν στάση αναμονής ενόψει των ενδεχόμενων νέων τελών. Παράλληλα, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις προχωρούν ήδη σε τροποποίηση των ναυλοσυμφώνων τους, προκειμένου να προφυλαχθούν από υψηλά λιμενικά τέλη στο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πίστη στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KEDROS» παραλαμβάνει η Oceangold Tankers, CEO της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Παρότι τα κινεζικά διυλιστήρια επεξεργάστηκαν ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες πετρελαίου τον Μάρτιο του 2025, τα αποθέματα αργού της Κίνας ωθήθηκαν σε άνοδο λόγω των ισχυρών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ