
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη.
Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με σχετικά δυναμικούς ρυθμούς, τα βλέμματα της βιομηχανίας στρέφονται στις παραδόσεις πλοίων και στο πώς διαμορφώνονται τα τωρινά δεδομένα.
Οι κορυφαίες 10 liner εταιρείες αύξησαν τους στόλους τους σημαντικά από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2025. Πλέον, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των στόλων τους ανέρχεται σε περίπου 27 εκατ. TEUs, έναντι 23 εκατ. τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ωστόσο, δεν αύξησαν με εξίσου δυναμικούς ρυθμούς όλες οι εταιρείες τους στόλους τους. Η MSC είναι εκείνη που ξεχωρίζει, αυξάνοντας τον στόλο της κατά 1,2 εκατ. TEUs, ενώ η δεύτερη σημαντικότερη αύξηση σε χωρητικότητα είναι εκείνη της Hapag-Lloyd (0,6 εκατ. TEUs).
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον όλες οι εταιρείες προέβησαν σε αύξηση του στόλου τους, λογικά το μερίδιό τους επί του συνόλου του στόλου αυξήθηκε, σωστά; Η απάντηση είναι όχι, με το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι κορυφαίες εταιρείες να παραμένει οριακά σταθερό μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2023 και του Απριλίου 2025.
Μάλιστα, πολλές από τις εταιρείες κατέγραψαν πτώση του μεριδίου των στόλων τους επί του παγκόσμιου στόλου, μεταξύ άλλων οι Maersk (πτώση 0,7%), Evergreen (πτώση 0,6%) και CMA CGM (πτώση 0,4%).
Συνεπώς, η άνοδος της συγκέντρωσης ποσοστών στη liner ναυτιλία μάλλον επιβραδύνει, αν όχι δεν αντιστρέφεται. Σαφώς, το orderbook παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και ίσως, εν τέλει, τα επίπεδα συγκέντρωσης του κλάδου αυξηθούν. Αν όχι, η liner ναυτιλία κεντρίζει ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον και την προσοχή διεθνών παικτών μικρού ‒σε σχέση με τους κολοσσούς της αγοράς‒ μεγέθους, οι οποίοι πραγματοποιούν δυναμικά βήματα.
Πηγή δεδομένων: Alphaliner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ