
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη.
Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με σχετικά δυναμικούς ρυθμούς, τα βλέμματα της βιομηχανίας στρέφονται στις παραδόσεις πλοίων και στο πώς διαμορφώνονται τα τωρινά δεδομένα.
Οι κορυφαίες 10 liner εταιρείες αύξησαν τους στόλους τους σημαντικά από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2025. Πλέον, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των στόλων τους ανέρχεται σε περίπου 27 εκατ. TEUs, έναντι 23 εκατ. τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ωστόσο, δεν αύξησαν με εξίσου δυναμικούς ρυθμούς όλες οι εταιρείες τους στόλους τους. Η MSC είναι εκείνη που ξεχωρίζει, αυξάνοντας τον στόλο της κατά 1,2 εκατ. TEUs, ενώ η δεύτερη σημαντικότερη αύξηση σε χωρητικότητα είναι εκείνη της Hapag-Lloyd (0,6 εκατ. TEUs).
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον όλες οι εταιρείες προέβησαν σε αύξηση του στόλου τους, λογικά το μερίδιό τους επί του συνόλου του στόλου αυξήθηκε, σωστά; Η απάντηση είναι όχι, με το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι κορυφαίες εταιρείες να παραμένει οριακά σταθερό μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2023 και του Απριλίου 2025.
Μάλιστα, πολλές από τις εταιρείες κατέγραψαν πτώση του μεριδίου των στόλων τους επί του παγκόσμιου στόλου, μεταξύ άλλων οι Maersk (πτώση 0,7%), Evergreen (πτώση 0,6%) και CMA CGM (πτώση 0,4%).
Συνεπώς, η άνοδος της συγκέντρωσης ποσοστών στη liner ναυτιλία μάλλον επιβραδύνει, αν όχι δεν αντιστρέφεται. Σαφώς, το orderbook παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και ίσως, εν τέλει, τα επίπεδα συγκέντρωσης του κλάδου αυξηθούν. Αν όχι, η liner ναυτιλία κεντρίζει ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον και την προσοχή διεθνών παικτών μικρού ‒σε σχέση με τους κολοσσούς της αγοράς‒ μεγέθους, οι οποίοι πραγματοποιούν δυναμικά βήματα.
Πηγή δεδομένων: Alphaliner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ