
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη.
Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με σχετικά δυναμικούς ρυθμούς, τα βλέμματα της βιομηχανίας στρέφονται στις παραδόσεις πλοίων και στο πώς διαμορφώνονται τα τωρινά δεδομένα.
Οι κορυφαίες 10 liner εταιρείες αύξησαν τους στόλους τους σημαντικά από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2025. Πλέον, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των στόλων τους ανέρχεται σε περίπου 27 εκατ. TEUs, έναντι 23 εκατ. τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ωστόσο, δεν αύξησαν με εξίσου δυναμικούς ρυθμούς όλες οι εταιρείες τους στόλους τους. Η MSC είναι εκείνη που ξεχωρίζει, αυξάνοντας τον στόλο της κατά 1,2 εκατ. TEUs, ενώ η δεύτερη σημαντικότερη αύξηση σε χωρητικότητα είναι εκείνη της Hapag-Lloyd (0,6 εκατ. TEUs).
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον όλες οι εταιρείες προέβησαν σε αύξηση του στόλου τους, λογικά το μερίδιό τους επί του συνόλου του στόλου αυξήθηκε, σωστά; Η απάντηση είναι όχι, με το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι κορυφαίες εταιρείες να παραμένει οριακά σταθερό μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2023 και του Απριλίου 2025.
Μάλιστα, πολλές από τις εταιρείες κατέγραψαν πτώση του μεριδίου των στόλων τους επί του παγκόσμιου στόλου, μεταξύ άλλων οι Maersk (πτώση 0,7%), Evergreen (πτώση 0,6%) και CMA CGM (πτώση 0,4%).
Συνεπώς, η άνοδος της συγκέντρωσης ποσοστών στη liner ναυτιλία μάλλον επιβραδύνει, αν όχι δεν αντιστρέφεται. Σαφώς, το orderbook παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και ίσως, εν τέλει, τα επίπεδα συγκέντρωσης του κλάδου αυξηθούν. Αν όχι, η liner ναυτιλία κεντρίζει ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον και την προσοχή διεθνών παικτών μικρού ‒σε σχέση με τους κολοσσούς της αγοράς‒ μεγέθους, οι οποίοι πραγματοποιούν δυναμικά βήματα.
Πηγή δεδομένων: Alphaliner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ