
Τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2024 ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., παρουσιάζοντας ιστορικά υψηλά σε έσοδα, καθαρά κέρδη και διανομή μερίσματος, καθώς και ισχυρές επιδόσεις στους βασικούς επιχειρησιακούς τομείς.
Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε €230,9 εκατ., αυξημένα κατά 5,0% ή €11,1 εκατ. σε σύγκριση με το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €112,9 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 17,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €87,4 εκατ., αυξημένα κατά 30,8%. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τη διαρκή ενίσχυση της οικονομικής ευρωστίας και της λειτουργικής αποδοτικότητας της εταιρείας. Επίσης, τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε €204,5 εκατ. στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Η Διοίκηση προτείνει διανομή μερίσματος ύψους €1,92 ανά μετοχή, ενισχυμένο κατά 43,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μέρισμα του €1,336 το 2023. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διανομή μερίσματος και την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία της εταιρείας, σημειώνοντας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα.
Στους επιμέρους επιχειρησιακούς τομείς, η κρουαζιέρα κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%. Ο στρατηγικός σχεδιασμός και οι στοχευμένες συνεργασίες ενίσχυσαν περαιτέρω τη θέση του Πειραιά ως κορυφαίου κόμβου κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο σταθμός αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 28,2%, κυρίως λόγω της ανόδου των εσόδων αποθήκευσης και της ενίσχυσης της εγχώριας ζήτησης. Η θετική αυτή επίδοση αντιστάθμισε τη μείωση του φορτίου διαμετακόμισης, αναδεικνύοντας την αποδοτικότητα του τομέα.
Ο Προβλήτας Ι, τον οποίο διαχειρίζεται απευθείας η ΟΛΠ Α.Ε., παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 10,1%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης διακίνησης φορτίων στο δεύτερο εξάμηνο. Οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ σημείωσαν μείωση εσόδων 6,5% λόγω της μείωσης διακίνησης κυρίως στο πρώτο εξάμηνο. Συνολικά, η δραστηριότητα στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, διατηρώντας τα συνολικά έσοδα των προβλητών Ι, ΙΙ και ΙΙΙ στο ίδιο επίπεδο, παρά τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία επηρέασε τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Στην ακτοπλοΐα, καταγράφηκε αύξηση των εσόδων κατά 6,5% λόγω αύξησης τόσο στην μεταφορά επιβατών όσο και οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν τον καθοριστικό ρόλο του Πειραιά ως βασικού πυλώνα της εγχώριας ακτοπλοΐας και της διασύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά.
Η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη διατήρησε έντονη δραστηριότητα το 2024, και τα συνολικά έσοδα από ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 0,6%.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., κ. Su Xudong, δήλωσε:
«Είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε ακόμη μία χρονιά ισχυρών οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεων. Παρά το παγκόσμιο αβέβαιο περιβάλλον, καταφέραμε να καταγράψουμε εκ νέου ιστορικά αποτελέσματα, επενδύοντας ταυτόχρονα στο μέλλον του λιμένα. Αυτό αποδεικνύει τη δύναμη της στρατηγικής μας και την αφοσίωση των ανθρώπων μας. Το προτεινόμενο μέρισμα αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας και να στηρίζουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του λιμένα και την ελληνική οικονομία.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ