
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από τις πιο άμεσες και πρακτικές λύσεις για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πρόκειται για μια τεχνολογία αναβάθμισης χαμηλού επενδυτικού κόστους (low CapEx), η οποία επιτρέπει στα πλοία να ενσωματώσουν το υδρογόνο ως καθαρότερη πηγή ενέργειας, χωρίς να απαιτείται εκτεταμένη αναδιάρθρωση των υπαρχόντων συστημάτων πρόωσης.
Η τεχνολογία έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στο πλαίσιο εργαστηριακών δοκιμών, με εξοικονόμηση καυσίμου που αγγίζει έως και το 30%, και τώρα περνάει στο επόμενο στάδιο εφαρμογής: τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες εν πλω. Η Lomarlabs και η Newlight ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πιλοτική εγκατάσταση του συστήματος σε πλοίο του στόλου της Lomar το καλοκαίρι του 2025, με στόχο τη συλλογή δεδομένων και την πραγματοποίηση δοκιμών σε λιμένα και ανοιχτή θάλασσα. Ο στόχος είναι η μέση μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20% και η αισθητή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, Γενικός Διευθυντής της Lomarlabs, υπογράμμισε σχετικά: «Η αποανθρακοποίηση δεν είναι θέμα αναμονής για το τέλειο καύσιμο· είναι θέμα δράσης τώρα, με κάθε βιώσιμο εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας». Όπως σημείωσε, η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight προσφέρει «έναν άμεσο, επεκτάσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών», γεγονός που καθιστά την εφαρμογή της ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία του μέλλοντος.
«Το υδρογόνο έχει τεράστιες δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, αλλά η μετάβαση ολόκληρων στόλων σε καθαρό υδρογόνο αποτελεί μακροπρόθεσμη πρόκληση. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει. Με τη λήψη άμεσων μέτρων στον υφιστάμενο στόλο, μπορούμε να αποανθρακοποιήσουμε πλοίο προς πλοίο, παρέχοντας πραγματικό αντίκτυπο σήμερα», δήλωσε ο Haran Cohen Hillel, Διευθύνων Σύμβουλος της Newlight.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lomar, Νικόλαος Γεωργίου, δήλωσε: «Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί πρωτοβουλίες για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, αυτή η συνεργασία Lomarlabs-Newlight αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή πρακτικών, βραχυπρόθεσμων λύσεων, που καθιστούν τα πλοία καθαρότερα, αποτελεσματικότερα και οικονομικά πιο αποδοτικά στη λειτουργία τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο…
Σε μερικώς πτωτική πορεία βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.157/FEU την εβδομάδα με πέρας…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχώρησε πρόσφατα ο μαλαισιανός κολοσσός Petronas. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Petronas προέβη στην υπογραφή έντεκα μνημονίων συνεργασίας (MoUs),…
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ