
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από τις πιο άμεσες και πρακτικές λύσεις για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πρόκειται για μια τεχνολογία αναβάθμισης χαμηλού επενδυτικού κόστους (low CapEx), η οποία επιτρέπει στα πλοία να ενσωματώσουν το υδρογόνο ως καθαρότερη πηγή ενέργειας, χωρίς να απαιτείται εκτεταμένη αναδιάρθρωση των υπαρχόντων συστημάτων πρόωσης.
Η τεχνολογία έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στο πλαίσιο εργαστηριακών δοκιμών, με εξοικονόμηση καυσίμου που αγγίζει έως και το 30%, και τώρα περνάει στο επόμενο στάδιο εφαρμογής: τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες εν πλω. Η Lomarlabs και η Newlight ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πιλοτική εγκατάσταση του συστήματος σε πλοίο του στόλου της Lomar το καλοκαίρι του 2025, με στόχο τη συλλογή δεδομένων και την πραγματοποίηση δοκιμών σε λιμένα και ανοιχτή θάλασσα. Ο στόχος είναι η μέση μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20% και η αισθητή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, Γενικός Διευθυντής της Lomarlabs, υπογράμμισε σχετικά: «Η αποανθρακοποίηση δεν είναι θέμα αναμονής για το τέλειο καύσιμο· είναι θέμα δράσης τώρα, με κάθε βιώσιμο εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας». Όπως σημείωσε, η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight προσφέρει «έναν άμεσο, επεκτάσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών», γεγονός που καθιστά την εφαρμογή της ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία του μέλλοντος.
«Το υδρογόνο έχει τεράστιες δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, αλλά η μετάβαση ολόκληρων στόλων σε καθαρό υδρογόνο αποτελεί μακροπρόθεσμη πρόκληση. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει. Με τη λήψη άμεσων μέτρων στον υφιστάμενο στόλο, μπορούμε να αποανθρακοποιήσουμε πλοίο προς πλοίο, παρέχοντας πραγματικό αντίκτυπο σήμερα», δήλωσε ο Haran Cohen Hillel, Διευθύνων Σύμβουλος της Newlight.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lomar, Νικόλαος Γεωργίου, δήλωσε: «Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί πρωτοβουλίες για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, αυτή η συνεργασία Lomarlabs-Newlight αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή πρακτικών, βραχυπρόθεσμων λύσεων, που καθιστούν τα πλοία καθαρότερα, αποτελεσματικότερα και οικονομικά πιο αποδοτικά στη λειτουργία τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ