
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από τις πιο άμεσες και πρακτικές λύσεις για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πρόκειται για μια τεχνολογία αναβάθμισης χαμηλού επενδυτικού κόστους (low CapEx), η οποία επιτρέπει στα πλοία να ενσωματώσουν το υδρογόνο ως καθαρότερη πηγή ενέργειας, χωρίς να απαιτείται εκτεταμένη αναδιάρθρωση των υπαρχόντων συστημάτων πρόωσης.
Η τεχνολογία έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στο πλαίσιο εργαστηριακών δοκιμών, με εξοικονόμηση καυσίμου που αγγίζει έως και το 30%, και τώρα περνάει στο επόμενο στάδιο εφαρμογής: τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες εν πλω. Η Lomarlabs και η Newlight ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πιλοτική εγκατάσταση του συστήματος σε πλοίο του στόλου της Lomar το καλοκαίρι του 2025, με στόχο τη συλλογή δεδομένων και την πραγματοποίηση δοκιμών σε λιμένα και ανοιχτή θάλασσα. Ο στόχος είναι η μέση μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20% και η αισθητή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, Γενικός Διευθυντής της Lomarlabs, υπογράμμισε σχετικά: «Η αποανθρακοποίηση δεν είναι θέμα αναμονής για το τέλειο καύσιμο· είναι θέμα δράσης τώρα, με κάθε βιώσιμο εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας». Όπως σημείωσε, η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight προσφέρει «έναν άμεσο, επεκτάσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών», γεγονός που καθιστά την εφαρμογή της ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία του μέλλοντος.
«Το υδρογόνο έχει τεράστιες δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, αλλά η μετάβαση ολόκληρων στόλων σε καθαρό υδρογόνο αποτελεί μακροπρόθεσμη πρόκληση. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει. Με τη λήψη άμεσων μέτρων στον υφιστάμενο στόλο, μπορούμε να αποανθρακοποιήσουμε πλοίο προς πλοίο, παρέχοντας πραγματικό αντίκτυπο σήμερα», δήλωσε ο Haran Cohen Hillel, Διευθύνων Σύμβουλος της Newlight.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lomar, Νικόλαος Γεωργίου, δήλωσε: «Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί πρωτοβουλίες για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, αυτή η συνεργασία Lomarlabs-Newlight αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή πρακτικών, βραχυπρόθεσμων λύσεων, που καθιστούν τα πλοία καθαρότερα, αποτελεσματικότερα και οικονομικά πιο αποδοτικά στη λειτουργία τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ