
Για καθοριστικό ρόλο και συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί πρωτοπόρο και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως και κατέχει το 60% της ευρωπαϊκής, έκανε λόγο ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε δηλώσεις που παραχώρησε στο περιθώριο του “European Shipping Summit” που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.
Όπως τόνισε ο Υπουργός, «Η Ευρώπη οφείλει να κατανοήσει και να ενσωματώσει στις στρατηγικές και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο της ελληνικής ναυτιλίας, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μη βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών».
Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του κ. Κικίλια:
«Είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία να τονίσουμε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως.
Το 20% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως και μαζί με την ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελούν, κατά την άποψή μου, συγκριτικό πλεονέκτημα ανάπτυξης, εμπορίου και διαπραγματευτικής ισχύος για την Ευρώπη.
Η Ευρώπη οφείλει να το κατανοήσει αυτό και να ενσωματώσει στις στρατηγικές της και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μην βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών.
Είναι προφανές ότι η ανάπτυξη στην Αμερική και η ανάπτυξη στην Κίνα είναι τόσο μεγάλη που η ευρωπαϊκή μας οικογένεια πρέπει να εφεύρει νέους τρόπους να ισχυροποιηθεί οικονομικά, αναπτυξιακά, εμπορικά και να είναι πιο ανταγωνιστική.
Προσβλέπω λοιπόν σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Προεδρία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε όλες αυτές τις καλές πρακτικές που θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικότητα, σε περαιτέρω ανάπτυξη και σε ισχύ για την ναυτιλία μας.
Άλλωστε, οι πρόσφατες κρίσεις- μία από αυτές ήταν η παγκόσμια κρίση Δημόσιας Υγείας- απέδειξαν ότι η ναυτιλία παίζει κομβικό και καίριο ρόλο στο πώς μεταφέρονται φορτία για την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία και έχει φτάσει πλέον στο 70% σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές στην Ευρώπη.
Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε και θα στηρίξουμε τους ανθρώπους της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ