
Για καθοριστικό ρόλο και συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί πρωτοπόρο και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως και κατέχει το 60% της ευρωπαϊκής, έκανε λόγο ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε δηλώσεις που παραχώρησε στο περιθώριο του “European Shipping Summit” που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.
Όπως τόνισε ο Υπουργός, «Η Ευρώπη οφείλει να κατανοήσει και να ενσωματώσει στις στρατηγικές και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο της ελληνικής ναυτιλίας, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μη βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών».
Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του κ. Κικίλια:
«Είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία να τονίσουμε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως.
Το 20% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως και μαζί με την ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελούν, κατά την άποψή μου, συγκριτικό πλεονέκτημα ανάπτυξης, εμπορίου και διαπραγματευτικής ισχύος για την Ευρώπη.
Η Ευρώπη οφείλει να το κατανοήσει αυτό και να ενσωματώσει στις στρατηγικές της και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μην βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών.
Είναι προφανές ότι η ανάπτυξη στην Αμερική και η ανάπτυξη στην Κίνα είναι τόσο μεγάλη που η ευρωπαϊκή μας οικογένεια πρέπει να εφεύρει νέους τρόπους να ισχυροποιηθεί οικονομικά, αναπτυξιακά, εμπορικά και να είναι πιο ανταγωνιστική.
Προσβλέπω λοιπόν σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Προεδρία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε όλες αυτές τις καλές πρακτικές που θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικότητα, σε περαιτέρω ανάπτυξη και σε ισχύ για την ναυτιλία μας.
Άλλωστε, οι πρόσφατες κρίσεις- μία από αυτές ήταν η παγκόσμια κρίση Δημόσιας Υγείας- απέδειξαν ότι η ναυτιλία παίζει κομβικό και καίριο ρόλο στο πώς μεταφέρονται φορτία για την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία και έχει φτάσει πλέον στο 70% σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές στην Ευρώπη.
Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε και θα στηρίξουμε τους ανθρώπους της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Την άμεση διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στο λιμάνι της Πάτρας όπου μια 47χρονη επίκουρος ναυτικός επιβατηγού πλοίου έχασε τη ζωή της όταν παρασύρθηκε θανάσιμα…
47χρονη ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ