
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο του European Shipping Summit, η Γενική Διευθύντρια του DG MOVE της ΕΕ, κ. Magda Kopczyńska.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ζήτημα δεν συνιστά μονάχα η προσέλκυση αλλά και η διατήρηση του νέου εργατικού δυναμικού στα επαγγέλματα αυτά. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική, όπως αυτή έχει γνωστοποιηθεί από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα περιλαμβάνει δεξιότητες για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά και πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επανεκπαίδευση ναυτικών.
«Δεν πρέπει να εστιάσουμε μονάχα στα ναυπηγεία, αλλά και στους λιμένες και ευρύτερα λοιπούς ναυτιλιακούς τομείς» υπογράμμισε η κ. Kopczyńska. Η ορθή εκπαίδευση και επαρκής κατάρτιση είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου οι νέοι να νιώσουν διασφαλισμένοι για το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα ως έναν πιθανό κλάδο σταδιοδρομίας για τις ζωές τους.
Παράλληλα, η κ. Kopczyńska στάθηκε στο τι επιφυλάσσει το μέλλον της νομοθεσίας για τη ναυτιλία. Σύμφωνα με εκείνη, τα πρότυπα που θέτει η MLC δεν επαρκούν προκειμένου να καταστεί πιο θελκτικό το ναυτικό επάγγελμα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για τις επόμενες συνεδριάσεις MEPC και για το τι θα συζητηθεί σε αυτές. «Σύμφωνα με πληθώρα εκθέσεων, ο κλάδος μεταφορών δεν περιλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές καριέρας για τους περισσότερους Ευρωπαίους, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ακόμα λιγότερο γνωστές και ελκυστικές».
Η κ. Kopczyńska ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της, εστιάζοντας στα εξής: «Αυτός ο τομέας, όπως όλοι οι τομείς, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ανθρώπους. Πρέπει να βρούμε τρόπους και μεθόδους για να πείσουμε τις νεότερες γενιές ότι τα ναυτιλιακά επαγγέλματα οδηγούν σε σταδιοδρομίες προσανατολισμένες στο μέλλον και ανθεκτικές σε αυτό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ