
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο του European Shipping Summit, η Γενική Διευθύντρια του DG MOVE της ΕΕ, κ. Magda Kopczyńska.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ζήτημα δεν συνιστά μονάχα η προσέλκυση αλλά και η διατήρηση του νέου εργατικού δυναμικού στα επαγγέλματα αυτά. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική, όπως αυτή έχει γνωστοποιηθεί από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα περιλαμβάνει δεξιότητες για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά και πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επανεκπαίδευση ναυτικών.
«Δεν πρέπει να εστιάσουμε μονάχα στα ναυπηγεία, αλλά και στους λιμένες και ευρύτερα λοιπούς ναυτιλιακούς τομείς» υπογράμμισε η κ. Kopczyńska. Η ορθή εκπαίδευση και επαρκής κατάρτιση είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου οι νέοι να νιώσουν διασφαλισμένοι για το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα ως έναν πιθανό κλάδο σταδιοδρομίας για τις ζωές τους.
Παράλληλα, η κ. Kopczyńska στάθηκε στο τι επιφυλάσσει το μέλλον της νομοθεσίας για τη ναυτιλία. Σύμφωνα με εκείνη, τα πρότυπα που θέτει η MLC δεν επαρκούν προκειμένου να καταστεί πιο θελκτικό το ναυτικό επάγγελμα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για τις επόμενες συνεδριάσεις MEPC και για το τι θα συζητηθεί σε αυτές. «Σύμφωνα με πληθώρα εκθέσεων, ο κλάδος μεταφορών δεν περιλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές καριέρας για τους περισσότερους Ευρωπαίους, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ακόμα λιγότερο γνωστές και ελκυστικές».
Η κ. Kopczyńska ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της, εστιάζοντας στα εξής: «Αυτός ο τομέας, όπως όλοι οι τομείς, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ανθρώπους. Πρέπει να βρούμε τρόπους και μεθόδους για να πείσουμε τις νεότερες γενιές ότι τα ναυτιλιακά επαγγέλματα οδηγούν σε σταδιοδρομίες προσανατολισμένες στο μέλλον και ανθεκτικές σε αυτό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ