
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο του European Shipping Summit, η Γενική Διευθύντρια του DG MOVE της ΕΕ, κ. Magda Kopczyńska.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ζήτημα δεν συνιστά μονάχα η προσέλκυση αλλά και η διατήρηση του νέου εργατικού δυναμικού στα επαγγέλματα αυτά. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική, όπως αυτή έχει γνωστοποιηθεί από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα περιλαμβάνει δεξιότητες για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά και πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επανεκπαίδευση ναυτικών.
«Δεν πρέπει να εστιάσουμε μονάχα στα ναυπηγεία, αλλά και στους λιμένες και ευρύτερα λοιπούς ναυτιλιακούς τομείς» υπογράμμισε η κ. Kopczyńska. Η ορθή εκπαίδευση και επαρκής κατάρτιση είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου οι νέοι να νιώσουν διασφαλισμένοι για το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα ως έναν πιθανό κλάδο σταδιοδρομίας για τις ζωές τους.
Παράλληλα, η κ. Kopczyńska στάθηκε στο τι επιφυλάσσει το μέλλον της νομοθεσίας για τη ναυτιλία. Σύμφωνα με εκείνη, τα πρότυπα που θέτει η MLC δεν επαρκούν προκειμένου να καταστεί πιο θελκτικό το ναυτικό επάγγελμα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για τις επόμενες συνεδριάσεις MEPC και για το τι θα συζητηθεί σε αυτές. «Σύμφωνα με πληθώρα εκθέσεων, ο κλάδος μεταφορών δεν περιλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές καριέρας για τους περισσότερους Ευρωπαίους, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ακόμα λιγότερο γνωστές και ελκυστικές».
Η κ. Kopczyńska ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της, εστιάζοντας στα εξής: «Αυτός ο τομέας, όπως όλοι οι τομείς, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ανθρώπους. Πρέπει να βρούμε τρόπους και μεθόδους για να πείσουμε τις νεότερες γενιές ότι τα ναυτιλιακά επαγγέλματα οδηγούν σε σταδιοδρομίες προσανατολισμένες στο μέλλον και ανθεκτικές σε αυτό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Από την έξαρση της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με «κομμένη» την ανάσα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ