
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο του European Shipping Summit, η Γενική Διευθύντρια του DG MOVE της ΕΕ, κ. Magda Kopczyńska.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ζήτημα δεν συνιστά μονάχα η προσέλκυση αλλά και η διατήρηση του νέου εργατικού δυναμικού στα επαγγέλματα αυτά. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική, όπως αυτή έχει γνωστοποιηθεί από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα περιλαμβάνει δεξιότητες για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά και πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επανεκπαίδευση ναυτικών.
«Δεν πρέπει να εστιάσουμε μονάχα στα ναυπηγεία, αλλά και στους λιμένες και ευρύτερα λοιπούς ναυτιλιακούς τομείς» υπογράμμισε η κ. Kopczyńska. Η ορθή εκπαίδευση και επαρκής κατάρτιση είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου οι νέοι να νιώσουν διασφαλισμένοι για το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα ως έναν πιθανό κλάδο σταδιοδρομίας για τις ζωές τους.
Παράλληλα, η κ. Kopczyńska στάθηκε στο τι επιφυλάσσει το μέλλον της νομοθεσίας για τη ναυτιλία. Σύμφωνα με εκείνη, τα πρότυπα που θέτει η MLC δεν επαρκούν προκειμένου να καταστεί πιο θελκτικό το ναυτικό επάγγελμα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για τις επόμενες συνεδριάσεις MEPC και για το τι θα συζητηθεί σε αυτές. «Σύμφωνα με πληθώρα εκθέσεων, ο κλάδος μεταφορών δεν περιλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές καριέρας για τους περισσότερους Ευρωπαίους, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ακόμα λιγότερο γνωστές και ελκυστικές».
Η κ. Kopczyńska ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της, εστιάζοντας στα εξής: «Αυτός ο τομέας, όπως όλοι οι τομείς, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ανθρώπους. Πρέπει να βρούμε τρόπους και μεθόδους για να πείσουμε τις νεότερες γενιές ότι τα ναυτιλιακά επαγγέλματα οδηγούν σε σταδιοδρομίες προσανατολισμένες στο μέλλον και ανθεκτικές σε αυτό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ