
Την ανανέωση ενός μνημονίου κατανόησης (MoU), που είχαν υπογράψει πρώτη φορά το 2022, ανακοίνωσαν πρόσφατα η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) και ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM. Το MoU εστιάζει σε τρεις άξονες και υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση των δύο πλευρών για την ενίσχυση της θέσης της Σιγκαπούρης ως κορυφαίου ναυτιλιακού κόμβου.
Αποανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση
Βάσει του MoU, η CMA CGM θα προχωρήσει στην εγγραφή περισσότερων πλοίων της στο νηολόγιο της Σιγκαπούρης. Στην πλειονότητά τους τα εν λόγω πλοία θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα και θα συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του στόλου της γαλλικής εταιρείας. Παράλληλα, η CMA CGM θα συμμετάσχει σε δοκιμές ανεφοδιασμού καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης, προσφέροντας την τεχνογνωσία της στα εναλλακτικά καύσιμα.
Επιπλέον, οι δύο πλευρές θα συνεργαστούν ώστε να δημιουργήσουν ένα πιλοτικό σχέδιο για την αποτελεσματική και ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πλοίου και ξηράς. Οι CMA CGM και MPA θα συμμετάσχουν επίσης σε πρωτοβουλίες με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια, με γνώμονα την ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης της ναυτιλίας.
Καινοτομία και περιφερειακή παρουσία
Η συνεργασία των CMA CGM και MPA στοχεύει ακόμα στην ανάπτυξη του «οικοσυστήματος» ναυτιλιακής καινοτομίας στη Σιγκαπούρη, μέσω θυγατρικών της γαλλικής εταιρείας. Η CMA CGM θα ενισχύσει επίσης την παρουσία της στην αγορά της Ασία με «ορμητήριο» τη Σιγκαπούρη, προσφέροντας νέες ναυτιλιακές υπηρεσίες και αξιοποιώντας τον λιμένα ως κόμβο μεταφόρτωσης.
Εργατικό δυναμικό
Τέλος, το MoU προβλέπει την ανάδειξη νέου έμψυχου δυναμικού από τη Σιγκαπούρη, μέσω προγραμμάτων ηγεσίας, ανταλλαγών, υποτροφιών και πρακτικής άσκησης. Η CMA CGM θα συνεργαστεί με το Maritime Energy Training Facility (METF) για την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης ναυτικών για θέματα σχετικά με τη διαχείριση των εναλλακτικών καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ