
Την ανανέωση ενός μνημονίου κατανόησης (MoU), που είχαν υπογράψει πρώτη φορά το 2022, ανακοίνωσαν πρόσφατα η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) και ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM. Το MoU εστιάζει σε τρεις άξονες και υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση των δύο πλευρών για την ενίσχυση της θέσης της Σιγκαπούρης ως κορυφαίου ναυτιλιακού κόμβου.
Αποανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση
Βάσει του MoU, η CMA CGM θα προχωρήσει στην εγγραφή περισσότερων πλοίων της στο νηολόγιο της Σιγκαπούρης. Στην πλειονότητά τους τα εν λόγω πλοία θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα και θα συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του στόλου της γαλλικής εταιρείας. Παράλληλα, η CMA CGM θα συμμετάσχει σε δοκιμές ανεφοδιασμού καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης, προσφέροντας την τεχνογνωσία της στα εναλλακτικά καύσιμα.
Επιπλέον, οι δύο πλευρές θα συνεργαστούν ώστε να δημιουργήσουν ένα πιλοτικό σχέδιο για την αποτελεσματική και ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πλοίου και ξηράς. Οι CMA CGM και MPA θα συμμετάσχουν επίσης σε πρωτοβουλίες με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια, με γνώμονα την ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης της ναυτιλίας.
Καινοτομία και περιφερειακή παρουσία
Η συνεργασία των CMA CGM και MPA στοχεύει ακόμα στην ανάπτυξη του «οικοσυστήματος» ναυτιλιακής καινοτομίας στη Σιγκαπούρη, μέσω θυγατρικών της γαλλικής εταιρείας. Η CMA CGM θα ενισχύσει επίσης την παρουσία της στην αγορά της Ασία με «ορμητήριο» τη Σιγκαπούρη, προσφέροντας νέες ναυτιλιακές υπηρεσίες και αξιοποιώντας τον λιμένα ως κόμβο μεταφόρτωσης.
Εργατικό δυναμικό
Τέλος, το MoU προβλέπει την ανάδειξη νέου έμψυχου δυναμικού από τη Σιγκαπούρη, μέσω προγραμμάτων ηγεσίας, ανταλλαγών, υποτροφιών και πρακτικής άσκησης. Η CMA CGM θα συνεργαστεί με το Maritime Energy Training Facility (METF) για την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης ναυτικών για θέματα σχετικά με τη διαχείριση των εναλλακτικών καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, COSCO, έχει εδραιώσει τη θέση του ως βασικότερος «παίκτης» στις γραμμές μεταξύ της Ινδικής Υποηπείρου, της Μέσης Ανατολής και…
H ινδική κυβέρνηση ακύρωσε δύο διαγωνιστικές διαδικασίες για projects υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ισχύος 4.500 MW. Συγκεκριμένα, η κρατική Solar Energy Corporation of India (SECI)…
Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να…
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής…
Με την πάροδο του χρόνου, το Ντουμπάι αναδεικνύεται όλο και περισσότερο ως βασικός εμπορικός κόμβος στην καρδιά της Αραβικής Χερσονήσου, ειδικά για την αγορά…
Για «πρόοδο αλλά όχι συμφωνία» έκαναν λόγο οι Ντόναλντ Τραμπ και Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από την ιστορική συνάντησή τους στην Αλάσκα, το βράδυ της…
Κίνα και Ινδία βρίσκονται σε συζητήσεις για την επανέναρξη του διασυνοριακού εμπορίου τους, πέντε χρόνια μετά τη διακοπή του. Σύμφωνα με αξιωματούχους των Υπουργείων…
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου πολλών μεγαβάτ, σε συνδυασμό με ηλεκτρική πρόωση και αρχιτεκτονική συνεχούς ρεύματος (Onboard DC Grid), αναδεικνύονται ως μία από τις πλέον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ