
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης ή ανάκτησης υδρογόνου από φορείς όπως η αμμωνία. Η λύση αυτή προσφέρει μια αποδοτική, ασφαλή και ευέλικτη προσέγγιση, που μπορεί να ενσωματωθεί άμεσα στις αναδυόμενες υποδομές υδρογόνου της Ευρώπης.
Παράλληλα, στον τομέα της δέσμευσης και της αποθήκευσης CO₂ (CCS), η Provaris, σε συνεργασία με την Yinson Production AS, αναπτύσσει μια νέα γενιά δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου CO₂. Οι δεξαμενές αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για αποθήκευση στην ξηρά όσο και για θαλάσσιες μεταφορές.
Η δυναμική ανάπτυξης των τεχνολογικών λύσεων της Provaris αποτυπώνεται μέσα από ένα Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) της εταιρείας με μια νορβηγική κοινοπραξία ανάπτυξης υδρογόνου και μια μεγάλη πολυεθνική γερμανική εταιρεία ενέργειας. Η συμφωνία αυτή προβλέπει τη μεταφορά υδρογόνου από τη Νορβηγία στη Γερμανία, αξιοποιώντας τα ιδιόκτητα πλοία συμπιεσμένου υδρογόνου της εταιρείας.
Το έργο στοχεύει στην παραγωγή 30.000 τόνων υδρογόνου ετησίως, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, η συνεργασία στοχεύει στην οριστικοποίηση μιας Συμφωνίας Πώλησης και Αγοράς Υδρογόνου (SPA), καθώς και στη διαμόρφωση των σχετικών συμβάσεων για τη ναυτιλία και τις λιμενικές υποδομές. Η Provaris θα παρέχει ένα πλοίο τύπου H₂Leo και έως δύο πλοία τύπου H₂Neo για τη μεταφορά του υδρογόνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ