
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης ή ανάκτησης υδρογόνου από φορείς όπως η αμμωνία. Η λύση αυτή προσφέρει μια αποδοτική, ασφαλή και ευέλικτη προσέγγιση, που μπορεί να ενσωματωθεί άμεσα στις αναδυόμενες υποδομές υδρογόνου της Ευρώπης.
Παράλληλα, στον τομέα της δέσμευσης και της αποθήκευσης CO₂ (CCS), η Provaris, σε συνεργασία με την Yinson Production AS, αναπτύσσει μια νέα γενιά δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου CO₂. Οι δεξαμενές αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για αποθήκευση στην ξηρά όσο και για θαλάσσιες μεταφορές.
Η δυναμική ανάπτυξης των τεχνολογικών λύσεων της Provaris αποτυπώνεται μέσα από ένα Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) της εταιρείας με μια νορβηγική κοινοπραξία ανάπτυξης υδρογόνου και μια μεγάλη πολυεθνική γερμανική εταιρεία ενέργειας. Η συμφωνία αυτή προβλέπει τη μεταφορά υδρογόνου από τη Νορβηγία στη Γερμανία, αξιοποιώντας τα ιδιόκτητα πλοία συμπιεσμένου υδρογόνου της εταιρείας.
Το έργο στοχεύει στην παραγωγή 30.000 τόνων υδρογόνου ετησίως, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, η συνεργασία στοχεύει στην οριστικοποίηση μιας Συμφωνίας Πώλησης και Αγοράς Υδρογόνου (SPA), καθώς και στη διαμόρφωση των σχετικών συμβάσεων για τη ναυτιλία και τις λιμενικές υποδομές. Η Provaris θα παρέχει ένα πλοίο τύπου H₂Leo και έως δύο πλοία τύπου H₂Neo για τη μεταφορά του υδρογόνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ