
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης ή ανάκτησης υδρογόνου από φορείς όπως η αμμωνία. Η λύση αυτή προσφέρει μια αποδοτική, ασφαλή και ευέλικτη προσέγγιση, που μπορεί να ενσωματωθεί άμεσα στις αναδυόμενες υποδομές υδρογόνου της Ευρώπης.
Παράλληλα, στον τομέα της δέσμευσης και της αποθήκευσης CO₂ (CCS), η Provaris, σε συνεργασία με την Yinson Production AS, αναπτύσσει μια νέα γενιά δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου CO₂. Οι δεξαμενές αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για αποθήκευση στην ξηρά όσο και για θαλάσσιες μεταφορές.
Η δυναμική ανάπτυξης των τεχνολογικών λύσεων της Provaris αποτυπώνεται μέσα από ένα Μνημόνιο Κατανόησης (MoU) της εταιρείας με μια νορβηγική κοινοπραξία ανάπτυξης υδρογόνου και μια μεγάλη πολυεθνική γερμανική εταιρεία ενέργειας. Η συμφωνία αυτή προβλέπει τη μεταφορά υδρογόνου από τη Νορβηγία στη Γερμανία, αξιοποιώντας τα ιδιόκτητα πλοία συμπιεσμένου υδρογόνου της εταιρείας.
Το έργο στοχεύει στην παραγωγή 30.000 τόνων υδρογόνου ετησίως, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, η συνεργασία στοχεύει στην οριστικοποίηση μιας Συμφωνίας Πώλησης και Αγοράς Υδρογόνου (SPA), καθώς και στη διαμόρφωση των σχετικών συμβάσεων για τη ναυτιλία και τις λιμενικές υποδομές. Η Provaris θα παρέχει ένα πλοίο τύπου H₂Leo και έως δύο πλοία τύπου H₂Neo για τη μεταφορά του υδρογόνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ