
Σε σκοπέλους συνεχίζει να πέφτει το μεγαλεπήβολο project Neom της Σαουδικής Αραβίας.
Δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι το πρώτο στάδιο της φουτουριστικής πόλης-οράματος του Πρίγκιπα Διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Mohammed bin Salman bin Abdulaziz Al Saud, είχε αρχικό προϋπολογισμό $1,3 δισ., ο οποίος πλέον έχει εκτιναχθεί στα $4 δισ. Μάλιστα, σε ειδική εκδήλωση για το πρώτο στάδιο του project, αίσθηση προκάλεσε η απουσία του Σαουδάραβα Πρίγκιπα.
Από την έναρξή του, το 2017, για το project έχουν δαπανηθεί περισσότερα από $50 δισ., ενώ κάποιες «τολμηρές» ιδέες, όπως ένα χιονοδρομικό κέντρο στην έρημο και μια γραμμική πόλη μήκους 170 χλμ., δύσκολα θα πραγματοποιηθούν.
Η Wall Street Journal αποκαλύπτει εκτεταμένη οικονομική χειραγώγηση εντός της ηγεσίας της Neom. Σύμφωνα με εσωτερικούς ελέγχους, τα στελέχη, με τη βοήθεια οικονομικών συμβούλων, είχαν χρησιμοποιήσει υπερβολικά αισιόδοξες οικονομικές προβλέψεις για να δικαιολογήσουν την εκτίναξη του κόστους. Ο έλεγχος έκανε λόγο για «εσκεμμένη χειραγώγηση» των αριθμών από «ορισμένα μέλη της διοίκησης». Παρουσίαση υψηλόβαθμων στελεχών του Νeom το 2023 εκτιμούσε ότι το θέρετρο θα απαιτήσει $8,8 τρισ. ‒ περισσότερο από 25 φορές τον ετήσιο προϋπολογισμό της Σαουδικής Αραβίας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη φάση, που θα διαρκέσει μέχρι το 2035, αναμένεται να κοστίσει $370 δισ., γίνεται σαφές ότι ο αρχικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Την ίδια ώρα, Σαουδάραβες αξιωματούχοι ανέμεναν ότι το Neom θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις. Εντούτοις, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις στο Βασίλειο είναι απογοητευτικά χαμηλές και το 2023 διαμορφώθηκαν σε $26 δισ., ενώ ο στόχος για το 2030 είναι στα $100 δισ.
Οι επενδυτές παραμένουν σκεπτικοί, δεδομένης της πολυπλοκότητας του project και του ρυθμιστικού περιβάλλοντος της Σαουδικής Αραβίας, ενώ το ΔΝΤ υπογραμμίζει την ανάγκη μεγαλύτερης διαφάνειας στις δαπάνες που σχετίζονται με έργα αστικής ανάπλασης. To Neom αποτελεί τη ναυαρχίδα του Οράματος 2030, του σχεδίου διαφοροποίησης της σαουδαραβικής οικονομίας από το πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ