
Σε σκοπέλους συνεχίζει να πέφτει το μεγαλεπήβολο project Neom της Σαουδικής Αραβίας.
Δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι το πρώτο στάδιο της φουτουριστικής πόλης-οράματος του Πρίγκιπα Διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας, Mohammed bin Salman bin Abdulaziz Al Saud, είχε αρχικό προϋπολογισμό $1,3 δισ., ο οποίος πλέον έχει εκτιναχθεί στα $4 δισ. Μάλιστα, σε ειδική εκδήλωση για το πρώτο στάδιο του project, αίσθηση προκάλεσε η απουσία του Σαουδάραβα Πρίγκιπα.
Από την έναρξή του, το 2017, για το project έχουν δαπανηθεί περισσότερα από $50 δισ., ενώ κάποιες «τολμηρές» ιδέες, όπως ένα χιονοδρομικό κέντρο στην έρημο και μια γραμμική πόλη μήκους 170 χλμ., δύσκολα θα πραγματοποιηθούν.
Η Wall Street Journal αποκαλύπτει εκτεταμένη οικονομική χειραγώγηση εντός της ηγεσίας της Neom. Σύμφωνα με εσωτερικούς ελέγχους, τα στελέχη, με τη βοήθεια οικονομικών συμβούλων, είχαν χρησιμοποιήσει υπερβολικά αισιόδοξες οικονομικές προβλέψεις για να δικαιολογήσουν την εκτίναξη του κόστους. Ο έλεγχος έκανε λόγο για «εσκεμμένη χειραγώγηση» των αριθμών από «ορισμένα μέλη της διοίκησης». Παρουσίαση υψηλόβαθμων στελεχών του Νeom το 2023 εκτιμούσε ότι το θέρετρο θα απαιτήσει $8,8 τρισ. ‒ περισσότερο από 25 φορές τον ετήσιο προϋπολογισμό της Σαουδικής Αραβίας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η πρώτη φάση, που θα διαρκέσει μέχρι το 2035, αναμένεται να κοστίσει $370 δισ., γίνεται σαφές ότι ο αρχικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Την ίδια ώρα, Σαουδάραβες αξιωματούχοι ανέμεναν ότι το Neom θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις. Εντούτοις, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις στο Βασίλειο είναι απογοητευτικά χαμηλές και το 2023 διαμορφώθηκαν σε $26 δισ., ενώ ο στόχος για το 2030 είναι στα $100 δισ.
Οι επενδυτές παραμένουν σκεπτικοί, δεδομένης της πολυπλοκότητας του project και του ρυθμιστικού περιβάλλοντος της Σαουδικής Αραβίας, ενώ το ΔΝΤ υπογραμμίζει την ανάγκη μεγαλύτερης διαφάνειας στις δαπάνες που σχετίζονται με έργα αστικής ανάπλασης. To Neom αποτελεί τη ναυαρχίδα του Οράματος 2030, του σχεδίου διαφοροποίησης της σαουδαραβικής οικονομίας από το πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια ναυτιλία, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησης της ισχυρότερης εφοπλιστικής κοινότητας παγκοσμίως, κ.…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε το 17ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που θέτει ως στόχο τα νέα δεξαμενόπλοια-φαντάσματα του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας, τα…
Τον στόλο της συνεχίζει να ενισχύει η Thenamaris, η οποία σύντομα αναμένεται να παραλάβει το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «SEAWISH». Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού…
Τη δέσμευση της γερμανικής κυβέρνησης για έξοδο της χώρας από την πυρηνική ενέργεια υπογράμμισε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ, μετά την ψήφο των…
Σε σημαντικές αναδιαρθρώσεις του στόλου της πρόκειται να προχωρήσει η CMA CGM, με στόχο την αποφυγή των λιμενικών τελών των ΗΠΑ σε κινεζικά πλοία,…
Η κυβέρνηση του Ρεπουμπλικάνου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ανακάλεσε απόφασή της να διακοπεί μεγάλο έργο αιολικής ενέργειας στα ανοικτά των ακτών της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσαν…
Την εκκίνηση των επίσημων λειτουργιών της Seascale Energy ανακοίνωσε η Hafnia τη Δευτέρα 19 Μαΐου. Πρόκειται για μια κοινοπραξία που συνδυάζει την τεχνογνωσία των…
«Ρωσία και Ουκρανία θα ξεκινήσουν αμέσως διαπραγματεύσεις για μια εκεχειρία με σκοπό να τερματίσουν τον πόλεμο », δήλωσε ο Ντόναλντ Τραμπ μετά την τηλεφωνική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ