
Η spot ναυλαγορά των bulk carriers κατέγραψε σημάδια ανάκαμψης την περασμένη εβδομάδα, μετά τη σημαντική πτώση που σημειώθηκε τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Ειδικότερα, η ανάκαμψη ήταν εμφανέστερη στα Capesizes, των οποίων οι αξίες έχουν παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Το κόστος παραγγελίας ενός Capesize σε κινεζικά ναυπηγεία ανέρχεται περί τα $75 εκατ., όπως καταδεικνύουν τα δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά χαμηλότερα του μέσου όρου του 2025 ($75,2 εκατ.), όμως κατά 10% αυξημένα έναντι του μέσου όρου του 2024 ($73,2 εκατ.).
Η ισχύς των αξιών των Capesizes είναι εμφανής και στη second-hand αγορά. Το κόστος απόκτησης ενός πρόσφατα ναυπηγηθέντος (ή του οποίου η παράδοση αναμένεται σύντομα) Capesize ανέρχεται σε $75,6 εκατ., βάσει των δεδομένων της Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά αυξημένα έναντι του 2024 ($75,3 εκατ.). Αυξημένο, σε σύγκριση με πέρυσι, είναι και το κόστος απόκτησης ενός Capesize 5 ή 10 ετών.
Από την άλλη, για οποιοδήποτε άλλο μέγεθος bulk carrier, το κόστος απόκτησης βρίσκεται σε κατά περίπου 10-15% χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ