
Η spot ναυλαγορά των bulk carriers κατέγραψε σημάδια ανάκαμψης την περασμένη εβδομάδα, μετά τη σημαντική πτώση που σημειώθηκε τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Ειδικότερα, η ανάκαμψη ήταν εμφανέστερη στα Capesizes, των οποίων οι αξίες έχουν παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Το κόστος παραγγελίας ενός Capesize σε κινεζικά ναυπηγεία ανέρχεται περί τα $75 εκατ., όπως καταδεικνύουν τα δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά χαμηλότερα του μέσου όρου του 2025 ($75,2 εκατ.), όμως κατά 10% αυξημένα έναντι του μέσου όρου του 2024 ($73,2 εκατ.).
Η ισχύς των αξιών των Capesizes είναι εμφανής και στη second-hand αγορά. Το κόστος απόκτησης ενός πρόσφατα ναυπηγηθέντος (ή του οποίου η παράδοση αναμένεται σύντομα) Capesize ανέρχεται σε $75,6 εκατ., βάσει των δεδομένων της Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά αυξημένα έναντι του 2024 ($75,3 εκατ.). Αυξημένο, σε σύγκριση με πέρυσι, είναι και το κόστος απόκτησης ενός Capesize 5 ή 10 ετών.
Από την άλλη, για οποιοδήποτε άλλο μέγεθος bulk carrier, το κόστος απόκτησης βρίσκεται σε κατά περίπου 10-15% χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Βλαντίμιρ Πούτιν πρόκειται να έχουν σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με στόχο «να τερματιστεί το λουτρό αίματος» στην Ουκρανία, όπως δήλωσε…
Ορόσημο για τη ναυτιλιακή και ναυπηγική βιομηχανία της Γερμανίας αποτελεί η επίσημη έγκριση της EWD Benli Recycling GmbH & Co. KG, η οποία καθίσταται…
Στον δρόμο προς την τελευταία διαδοχική μείωση των επιτοκίων κατά 0,25 της μονάδας βρίσκεται η ΕΚΤ. Με βάση τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να γίνει…
Το 2025 αποτελεί έτος προκλήσεων για την αγορά των bulk carriers, δεδομένου ότι η ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων σημειώνει πτωτική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Με γνώμονα τη στρατηγική της επέκταση στη Μεσόγειο, η NYK οραματίζεται την ανάπτυξη ενός τερματικού σταθμού στην Ισπανία, που θα αποτελέσει διεθνή κόμβο για…
Την ικανοποίησή τους για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις εξέφρασαν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω σχετικής ανακοίνωσης. Ειδικότερα, η ECSA European Shipowners υπογραμμίζει ότι οι υπουργοί…
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ