
Εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία η Διώρυγα του Παναμά αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, η στρατηγική διαφοροποίησης αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητά της.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται δηλώσεις του διαχειριστή της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vasquez, η Αρχή της διώρυγας εξετάζει την κατασκευή ενός αγωγού υγραερίου (LPG) κατά μήκος της θαλάσσιας εμπορικής οδού. Πρόκειται για έναν αγωγό μεταφορικής ικανότητας έως και 1 εκατ. βαρελιών LPG ημερησίως, που θα διαφοροποιήσει σημαντικά τις υπηρεσίες που προσφέρει η διώρυγα.
Όπως επισημαίνει ο κ. Vasquez, η εξυπηρέτηση των ραγδαία αυξανόμενων φορτίων LPG που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Άλλωστε, βάσει πρόσφατων μελετών, η Διώρυγα του Παναμά θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί τη διέλευση έως και 2 εκατ. βαρελιών LPG ημερησίως εντός της επόμενης δεκαετίας.
Παράλληλα, η κατασκευή του αγωγού τοποθετεί στο κάδρο της διώρυγας την αγορά ενέργειας της Ασίας. Ο αγωγός θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ενεργειακές ανάγκες της Ιαπωνίας, η οποία θεωρείται δυνητικά κορυφαίος εισαγωγέας αμερικανικού LPG.
Σε κάθε περίπτωση, η Αρχή της διώρυγας αναμένεται να αποφασίσει σχετικά με την κατασκευή του αγωγού τους επόμενους δώδεκα μήνες. Υπενθυμίζεται ότι επενδύσεις ύψους $8 δισ. σε έργα υποδομών και βιωσιμότητας βρίσκονται επί του παρόντος στα σκαριά για τη διώρυγα, με ορίζοντα δεκαετίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ