
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman της Fortescue εξέφρασε την άποψη ότι τα κράτη-μέλη του IMO πρέπει να συμφωνήσουν στην επιβολή ενός levy άνθρακα, ύψους $100/τόνο, στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, ο κ. Andrew Forrest πρότεινε εισφορά ύψους $100 ανά τόνο ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα των εκπομπών των πλοίων. Το μέτρο αυτό έχει ως στόχο τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ της πράσινης αμμωνίας ‒αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμο υδρογόνο‒ και των συμβατικών καυσίμων με βάση το πετρέλαιο.
Επιπλέον, ο κ. Forrest υποστήριξε ότι η Fortescue θα επωμιστεί το κόστος του levy κατά τη ναύλωση πλοίων για τις μεταφορικές ανάγκες της και έπειτα θα το μετακυλίσει στους πελάτες της. «Θα το πληρώνουμε και θα το χρεώνουμε στον λογαριασμό. Οι πελάτες μας θα είναι πολύ πιο χαρούμενοι», σημείωσε.
Πηγή: S&P Global, Lloyd’s List, Tradewinds
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ