
Το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που συγκρούστηκε σήμερα στα ανοιχτά των ακτών της βορειοανατολικής Αγγλίας με ένα φορτηγό πλοίο, ήταν υπό βραχυπρόθεσμη ναύλωση στη Στρατιωτική Διοίκηση Sealift του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, και κατά τη στιγμή της σύγκρουσης ήταν αγκυροβολημένο, δήλωσε εκπρόσωπος του αμερικανικού στρατού στο Reuters. Αμερικανοί αξιωματούχοι δήλωσαν, σύμφωνα με το BBC, ότι το Stena Immaculate μετέφερε φορτίο για το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ.
Πελώριες φλόγες, ελαφρά τραυματισμοί ανθρώπων και μια αγνώστου μεγέθους ρύπανση είναι το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών Stena Immaculate και του φορτηγού πλοίου Solong που συνέβη σήμερα το πρωί στη Βόρεια Θάλασσα.
Σύμφωνα με στοιχεία από ναυτιλιακές πηγές, το υπό αμερικανική σημαία Stena Immaculate, που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, ήταν εν μέρει φορτωμένο, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης.
Σε ανακοίνωσή της η Crowley τόνισε ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ρήγμα στη δεξαμενή φορτίου στο Stena Immaculate με αποτέλεσμα τη διαρροή ποσότητας καύσιμου αεριωθούμενων -καύσιμο τύπου κηροζίνης JET A-1. Όπως ανέφερε, το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο έπειτα από εκρήξεις που σημειώθηκαν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Solong ανήκει στη γερμανική εταιρεία Reederei Köpping και ταξίδευε υπό πορτογαλική σημαία.
Το Stena Immaculate είχε χωρητικότητα 49.729 νεκρό βάρος (dwt). Ήταν ένα από τα δέκα τάνκερ που συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα της αμερικανικής κυβέρνησης που είχε σχεδιαστεί να προμηθεύει τις ένοπλες δυνάμεις με καύσιμα. Το Solong είχε χωρητικότητα 9.322 dwt.
Το Solong, μετέφερε 15 εμπορευματοκιβώτια κυανιούχου νατρίου μεταξύ άλλων φορτίων, σύμφωνα με αναφορά της εταιρείας παροχής ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετέφερε επίσης άγνωστη ποσότητα αλκοόλ, τόνισε η εταιρεία επικαλούμενη μήνυμα της τοπικής ακτοφυλακής.
«Το Stena Immaculate χτυπήθηκε από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong», ανέφερε η Crowley σε ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι η σύγκρουση σημειώθηκε περίπου στις 11:00, τοπική ώρα (13:00 ώρα Ελλάδας) στα ανοιχτά της πόλης Χαλ στην ανατολική ακτή του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η εταιρεία, με έδρα το Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, είπε ότι μια δεξαμενή μεταφοράς κηροζίνης (Jet-A1) υπέστη «ρήγμα» κατά τη σύγκρουση. «Ξέσπασε φωτιά ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης και υπάρχουν αναφορές για διαρροή πετρελαίου», συνέχισε η αμερικανική εταιρεία. Σύμφωνα με αυτήν, το πλήρωμα εκκένωσε το δεξαμενόπλοιο μετά από «πολλαπλές εκρήξεις». Όλα τα μέλη του είναι «ασφαλή και υγιή», τόνισε.
Διευκρινίζοντας ότι ενεργοποίησε αμέσως το σχέδιο έκτακτης ανάγκης που προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις, ανέφερε ότι «συνεργάζεται ενεργά με δημόσιες υπηρεσίες για τον περιορισμό της φωτιάς και την ασφάλεια του πλοίου».
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν τουλάχιστον 32 άνθρωποι και βγήκαν στη στεριά στο Γκρίμσμπι (βορειοανατολική Αγγλία), δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθυντής του λιμανιού αυτής της τοποθεσίας, Μάρτιν Μπόγιερς. Τοπικός αξιωματούχος έκανε λόγο στο BBC ότι μόλις ένας από τους ανθρώπους αυτούς. χρειάστηκε να διακομιστεί σε νοσοκομείο.
Η βρετανική ακτοφυλακή αναφέρει ότι μια «αξιολόγηση βρίσκεται σε εξέλιξη» για τον «πιθανό» κίνδυνο ρύπανσης από ναυτικό ατύχημα. «Το συμβάν συνεχίζεται ακόμη και η αξιολόγηση πιθανών απαραίτητων μέτρων ελέγχου της ρύπανσης βρίσκεται σε εξέλιξη», σύμφωνα με την ακτοφυλακή.
Σύμφωνα με ναυτιλιακά δεδομένα, το υπό αμερικανική σημαία Stena Immaculate, που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, ήταν εν μέρει φορτωμένο, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης. Εικόνες που μεταδίδουν βρετανικά τηλεοπτικά δίκτυα εμφανίζουν τεράστια σύννεφα καπνού και φλόγες να υψώνονται από το σημείο της σύγκρουσης. Τα δύο πλοία μόλις που διακρίνονται μέσα στο τοπίο. Σύμφωνα με το Bloomberg, το τάνκερ είχε αναχωρήσει από την Ελλάδα φορτωμένο με πετρελαιοειδή.
Στο BBC ο Μπόγιερς είπε ότι μετά τη σύγκρουση φάνηκε από το λιμάνι μια «τεράστια πύρινη σφαίρα», προσθέτοντας ότι τα πλοία έπλεαν πολύ μακριά από την ακτή για να υπάρχει οπτική επαφή.
Η Ντάουνινγκ Στριτ τόνισε ότι συνεχίζονται οι έρευνες για τα αιτία της σύγκρουσης, με έναν εκπρόσωπο του Βρετανού πρωθυπουργού να κάνει λόγο για μια «εξαιρετικά ανησυχητική κατάσταση».
«Ανησυχώ για τη σύγκρουση δύο πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα σήμερα το πρωί», δήλωσε στο X η Βρετανίδα υπουργός Μεταφορών Χάιντι Αλεξάντερ, ευχαριστώντας τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Η Greenpeace UK ανέφερε ότι είναι «πολύ νωρίς» για να γνωρίζει την έκταση οποιασδήποτε περιβαλλοντικής ζημίας που προκλήθηκε από το περιστατικό, αλλά «τόσο η υψηλή ταχύτητα της σύγκρουσης όσο και τα πλάνα από τα επακόλουθα προκαλούν μεγάλη ανησυχία».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ