
Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τη θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, Ariadne Interconnection, που υλοποιεί το έργο.
Η δοκιμαστική ηλέκτριση του ζυγού 150 κιλοβόλτ (kV) της νέας εγκατάστασης εντάσσεται στο πλαίσιο των δοκιμών και παραλαβών, οι οποίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στους Σταθμούς Μετατροπής που έχουν κατασκευαστεί στα δύο άκρα της διασύνδεσης.
Ο Υποσταθμός είναι ο μεγαλύτερος στην Κρήτη, με συνολικά 17 πύλες, είναι πλήρως ψηφιοποιημένος και έχει κατασκευαστεί με σύγχρονη τεχνολογία κλειστού τύπου. Αποτελεί κρίσιμο τμήμα του έργου, καθώς πρόκειται για το σημείο σύνδεσης του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού με την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής βρίσκεται από τα τέλη του 2024 σε φάση δοκιμών και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2025.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξοπλισμού και των υποσυστημάτων των Σταθμών Μετατροπής το προσεχές διάστημα, θα ακολουθήσουν οι δοκιμές λειτουργίας του συστήματος, με την ενσωμάτωση της νέας διασύνδεσης, που αποτελεί την τελευταία και πιο κρίσιμη διαδικασία πριν την ένταξη του έργου σε κανονική λειτουργία.
Η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πραγματοποιήθηκε από αναδόχους όπως οι Siemens Energy, Nexans, Prysmian και ΝΚΤ, ενώ για την πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων χρησιμοποιήθηκαν τα πλοία Aurora και Leonardo da Vinci.
Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση από το τρέχον (2021 – 2027) και το προηγούμενο (2014-2020) ΕΣΠΑ μέχρι 535,5 εκατ. ευρώ η οποία μειώνει αντίστοιχα το κόστος του έργου για τον Έλληνα καταναλωτή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο κ. Σίμος Παληός μιλά στους Ηλία Μπίσια και Γιάννη Θεοδωρόπουλο
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ