
Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τη θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, Ariadne Interconnection, που υλοποιεί το έργο.
Η δοκιμαστική ηλέκτριση του ζυγού 150 κιλοβόλτ (kV) της νέας εγκατάστασης εντάσσεται στο πλαίσιο των δοκιμών και παραλαβών, οι οποίες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στους Σταθμούς Μετατροπής που έχουν κατασκευαστεί στα δύο άκρα της διασύνδεσης.
Ο Υποσταθμός είναι ο μεγαλύτερος στην Κρήτη, με συνολικά 17 πύλες, είναι πλήρως ψηφιοποιημένος και έχει κατασκευαστεί με σύγχρονη τεχνολογία κλειστού τύπου. Αποτελεί κρίσιμο τμήμα του έργου, καθώς πρόκειται για το σημείο σύνδεσης του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού με την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής βρίσκεται από τα τέλη του 2024 σε φάση δοκιμών και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2025.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξοπλισμού και των υποσυστημάτων των Σταθμών Μετατροπής το προσεχές διάστημα, θα ακολουθήσουν οι δοκιμές λειτουργίας του συστήματος, με την ενσωμάτωση της νέας διασύνδεσης, που αποτελεί την τελευταία και πιο κρίσιμη διαδικασία πριν την ένταξη του έργου σε κανονική λειτουργία.
Η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πραγματοποιήθηκε από αναδόχους όπως οι Siemens Energy, Nexans, Prysmian και ΝΚΤ, ενώ για την πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων χρησιμοποιήθηκαν τα πλοία Aurora και Leonardo da Vinci.
Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση από το τρέχον (2021 – 2027) και το προηγούμενο (2014-2020) ΕΣΠΑ μέχρι 535,5 εκατ. ευρώ η οποία μειώνει αντίστοιχα το κόστος του έργου για τον Έλληνα καταναλωτή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ