
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη liner ναυτιλία κρούει η CMA CGM, στον απόηχο των υπέρογκων χρεώσεων που πρότεινε πρόσφατα το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του οικονομικού διευθυντή της γαλλικής εταιρείας, Ramon Fernandez, τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ αναμένεται να πλήξουν το σύνολο της liner ναυτιλίας, καθώς η πλειοψηφία των containerships κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, ο κ. Fernadez επισήμανε ότι η CMA CGM έχει έντονη παρουσία στους τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ, καθώς και ότι η θυγατρική της APL διαθέτει δέκα πλοία υπό αμερικανική σημαία.
Ερωτηθείς για την «Ocean Alliance», στην οποία η CMA CGM συμμετέχει μαζί με άλλες ασιατικές εταιρείες, όπως η κινεζική Cosco, ο κ. Fernadez δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η συμμαχία θα τεθεί στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, η CMA CGM «βλέπει» ήδη στον ορίζοντα αναδιάρθρωση της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Fernadez, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν μια αλλαγή των routes, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη θητεία του Τραμπ.
«Το outlook της liner αγοράς μοιάζει λιγότερο ευνοϊκό το 2025, ελέω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας και της πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας», σημείωσε. Σε κάθε περίπτωση, «βαρόμετρο» θα αποτελέσουν οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς ενδεχόμενη επιστροφή των πλοίων σε αυτή θα οδηγήσει πιθανόν τις liner εταιρείες σε διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων τους, κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ