
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη liner ναυτιλία κρούει η CMA CGM, στον απόηχο των υπέρογκων χρεώσεων που πρότεινε πρόσφατα το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του οικονομικού διευθυντή της γαλλικής εταιρείας, Ramon Fernandez, τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ αναμένεται να πλήξουν το σύνολο της liner ναυτιλίας, καθώς η πλειοψηφία των containerships κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, ο κ. Fernadez επισήμανε ότι η CMA CGM έχει έντονη παρουσία στους τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ, καθώς και ότι η θυγατρική της APL διαθέτει δέκα πλοία υπό αμερικανική σημαία.
Ερωτηθείς για την «Ocean Alliance», στην οποία η CMA CGM συμμετέχει μαζί με άλλες ασιατικές εταιρείες, όπως η κινεζική Cosco, ο κ. Fernadez δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η συμμαχία θα τεθεί στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, η CMA CGM «βλέπει» ήδη στον ορίζοντα αναδιάρθρωση της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Fernadez, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν μια αλλαγή των routes, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη θητεία του Τραμπ.
«Το outlook της liner αγοράς μοιάζει λιγότερο ευνοϊκό το 2025, ελέω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας και της πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας», σημείωσε. Σε κάθε περίπτωση, «βαρόμετρο» θα αποτελέσουν οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς ενδεχόμενη επιστροφή των πλοίων σε αυτή θα οδηγήσει πιθανόν τις liner εταιρείες σε διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων τους, κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ