
Τον κώδωνα του κινδύνου για τη liner ναυτιλία κρούει η CMA CGM, στον απόηχο των υπέρογκων χρεώσεων που πρότεινε πρόσφατα το U.S. Trade Representative’s Office (USTR) για τα πλοία κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται σε λιμένες των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του οικονομικού διευθυντή της γαλλικής εταιρείας, Ramon Fernandez, τα προτεινόμενα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ αναμένεται να πλήξουν το σύνολο της liner ναυτιλίας, καθώς η πλειοψηφία των containerships κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία. Παράλληλα, ο κ. Fernadez επισήμανε ότι η CMA CGM έχει έντονη παρουσία στους τερματικούς σταθμούς των ΗΠΑ, καθώς και ότι η θυγατρική της APL διαθέτει δέκα πλοία υπό αμερικανική σημαία.
Ερωτηθείς για την «Ocean Alliance», στην οποία η CMA CGM συμμετέχει μαζί με άλλες ασιατικές εταιρείες, όπως η κινεζική Cosco, ο κ. Fernadez δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η συμμαχία θα τεθεί στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, η CMA CGM «βλέπει» ήδη στον ορίζοντα αναδιάρθρωση της αγοράς. Σύμφωνα με τον κ. Fernadez, οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να επιταχύνουν μια αλλαγή των routes, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από την πρώτη θητεία του Τραμπ.
«Το outlook της liner αγοράς μοιάζει λιγότερο ευνοϊκό το 2025, ελέω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας και της πλεονάζουσας μεταφορικής ικανότητας», σημείωσε. Σε κάθε περίπτωση, «βαρόμετρο» θα αποτελέσουν οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς ενδεχόμενη επιστροφή των πλοίων σε αυτή θα οδηγήσει πιθανόν τις liner εταιρείες σε διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων τους, κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ