
Η πυρηνική τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς μπορεί να προσφέρει μια ασφαλή, αξιόπιστη και μηδενικών εκπομπών λύση για τη θαλάσσια μεταφορά. Σύμφωνα με νέα έκθεση των CORE POWER, NorthStandard και Lloyd’s Register (LR), το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη και στην υιοθέτηση προηγμένων μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων (A-SMRs) ως πηγής ενέργειας για εμπορικά πλοία και Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών Παραγωγής Ενέργειας (FNPPs).
Η βασική τεχνολογία που προτείνεται γι’ αυτή τη μετάβαση είναι οι προηγμένοι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (A-SMRs). Οι αντιδραστήρες αυτοί, σε αντίθεση με τις μεγάλες πυρηνικές εγκαταστάσεις, διαθέτουν έναν αρθρωτό σχεδιασμό που επιτρέπει την τυποποιημένη κατασκευή και τη γρήγορη συναρμολόγηση, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τον χρόνο ανάπτυξης. Επιπλέον, οι αντιδραστήρες A-SMRs ενσωματώνουν συστήματα ασφαλείας, όπως αυτοματοποιημένη ψύξη και ελεγχόμενη λειτουργία σε περίπτωση βλάβης, εξαλείφοντας έτσι τους κινδύνους που σχετίζονται με τα παραδοσιακά πυρηνικά συστήματα.
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης είναι η δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης των πυρηνοκίνητων πλοίων. Η NorthStandard υπογραμμίζει ότι η δημιουργία ενός διεθνούς πλαισίου αστικής ευθύνης για τη ναυτική πυρηνική ενέργεια είναι ζωτικής σημασίας. Χωρίς την ύπαρξη ενός σαφούς νομικού και ασφαλιστικού πλαισίου, η εμπορική ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας θα είναι αργή και δύσκολη. Η έκθεση καλεί τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (IAEA) για την ανανέωση των υφιστάμενων κανονισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ευρεία υιοθέτηση της ναυτικής πυρηνικής τεχνολογίας.
Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία του στη χρήση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων για το Βασιλικό Ναυτικό. Η στρατιωτική τεχνογνωσία μπορεί να μεταφερθεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία, επιτρέποντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή καθαρής ενέργειας στη ναυτιλία. Επιπλέον, τα πυρηνοκίνητα πλοία δεν θα βασίζονται σε λιμενικές υποδομές για την παροχή ενέργειας, ενώ οι FNPPs μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της ηλεκτροδότησης των λιμένων και της εθνικής ενεργειακής υποδομής.
Το νέο αυτό πλαίσιο πολιτικής έρχεται σε μια περίοδο όπου το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύτηκε να τριπλασιάσει τη δυναμικότητα της πυρηνικής του ενέργειας στην πρόσφατη Σύνοδο COP28. Επιπλέον, το σχέδιο της κυβέρνησης για την πυρηνική ενέργεια έως το 2050 προβλέπει ότι οι νέοι, μικρότεροι και πιο εξελιγμένοι πυρηνικοί αντιδραστήρες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ