
Η πυρηνική τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς μπορεί να προσφέρει μια ασφαλή, αξιόπιστη και μηδενικών εκπομπών λύση για τη θαλάσσια μεταφορά. Σύμφωνα με νέα έκθεση των CORE POWER, NorthStandard και Lloyd’s Register (LR), το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη και στην υιοθέτηση προηγμένων μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων (A-SMRs) ως πηγής ενέργειας για εμπορικά πλοία και Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών Παραγωγής Ενέργειας (FNPPs).
Η βασική τεχνολογία που προτείνεται γι’ αυτή τη μετάβαση είναι οι προηγμένοι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (A-SMRs). Οι αντιδραστήρες αυτοί, σε αντίθεση με τις μεγάλες πυρηνικές εγκαταστάσεις, διαθέτουν έναν αρθρωτό σχεδιασμό που επιτρέπει την τυποποιημένη κατασκευή και τη γρήγορη συναρμολόγηση, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τον χρόνο ανάπτυξης. Επιπλέον, οι αντιδραστήρες A-SMRs ενσωματώνουν συστήματα ασφαλείας, όπως αυτοματοποιημένη ψύξη και ελεγχόμενη λειτουργία σε περίπτωση βλάβης, εξαλείφοντας έτσι τους κινδύνους που σχετίζονται με τα παραδοσιακά πυρηνικά συστήματα.
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης είναι η δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης των πυρηνοκίνητων πλοίων. Η NorthStandard υπογραμμίζει ότι η δημιουργία ενός διεθνούς πλαισίου αστικής ευθύνης για τη ναυτική πυρηνική ενέργεια είναι ζωτικής σημασίας. Χωρίς την ύπαρξη ενός σαφούς νομικού και ασφαλιστικού πλαισίου, η εμπορική ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας θα είναι αργή και δύσκολη. Η έκθεση καλεί τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας (IAEA) για την ανανέωση των υφιστάμενων κανονισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ευρεία υιοθέτηση της ναυτικής πυρηνικής τεχνολογίας.
Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε εξαιρετική θέση για να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία του στη χρήση μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων για το Βασιλικό Ναυτικό. Η στρατιωτική τεχνογνωσία μπορεί να μεταφερθεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία, επιτρέποντας τη μετάβαση σε μια νέα εποχή καθαρής ενέργειας στη ναυτιλία. Επιπλέον, τα πυρηνοκίνητα πλοία δεν θα βασίζονται σε λιμενικές υποδομές για την παροχή ενέργειας, ενώ οι FNPPs μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της ηλεκτροδότησης των λιμένων και της εθνικής ενεργειακής υποδομής.
Το νέο αυτό πλαίσιο πολιτικής έρχεται σε μια περίοδο όπου το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύτηκε να τριπλασιάσει τη δυναμικότητα της πυρηνικής του ενέργειας στην πρόσφατη Σύνοδο COP28. Επιπλέον, το σχέδιο της κυβέρνησης για την πυρηνική ενέργεια έως το 2050 προβλέπει ότι οι νέοι, μικρότεροι και πιο εξελιγμένοι πυρηνικοί αντιδραστήρες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ