
Η VARD συμμετέχει στο NAVHYS, ένα φιλόδοξο ευρωπαϊκό καινοτόμο έργο που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (SOV) μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο (LH₂) ως καύσιμο. Σε συνεργασία με έντεκα βιομηχανικούς εταίρους, το NAVHYS θα αναπτύξει και θα δοκιμάσει νέες τεχνολογίες για τη ναυτική χρήση του υγρού υδρογόνου, εστιάζοντας στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το νέο σύστημα καυσίμου και αποθήκευσης θα ενσωματωθεί σε ένα SOV πλοίο, σχεδιασμένο από τη VARD για τη North Star, και θα λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas. Ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά εμπόδια είναι η διαχείριση του LH₂ σε ναυτικά περιβάλλοντα. Σε αντίθεση με το αέριο υδρογόνο, το υγρό υδρογόνο απαιτεί αποθήκευση σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C), γεγονός που συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις σε μονωτικά υλικά, ψύξη και ειδικά σχεδιασμένες υποδομές τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια.
Το NAVHYS εκμεταλλεύεται την εξειδίκευση της ArianeGroup στη χρήση του LH₂, όπως αυτή εφαρμόζεται στους πυραύλους Ariane 6. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Clean Hydrogen Partnership, στοχεύοντας στην υιοθέτηση του LH₂ ως βιώσιμης εναλλακτικής καύσιμης ύλης για τη ναυτιλία. Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα πλοία που βασίζονται στο υδρογόνο χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο σε σύντομες αποστάσεις. Ωστόσο, το υγρό υδρογόνο, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αποτελεί ιδανική λύση για μεγαλύτερες διαδρομές, καθώς μειώνει τις απαιτήσεις σε όγκο αποθήκευσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ