
Η VARD συμμετέχει στο NAVHYS, ένα φιλόδοξο ευρωπαϊκό καινοτόμο έργο που στοχεύει στην ανάπτυξη ενός πλοίου υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων (SOV) μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο (LH₂) ως καύσιμο. Σε συνεργασία με έντεκα βιομηχανικούς εταίρους, το NAVHYS θα αναπτύξει και θα δοκιμάσει νέες τεχνολογίες για τη ναυτική χρήση του υγρού υδρογόνου, εστιάζοντας στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Το νέο σύστημα καυσίμου και αποθήκευσης θα ενσωματωθεί σε ένα SOV πλοίο, σχεδιασμένο από τη VARD για τη North Star, και θα λάβει Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas. Ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά εμπόδια είναι η διαχείριση του LH₂ σε ναυτικά περιβάλλοντα. Σε αντίθεση με το αέριο υδρογόνο, το υγρό υδρογόνο απαιτεί αποθήκευση σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες (-253°C), γεγονός που συνεπάγεται αυξημένες απαιτήσεις σε μονωτικά υλικά, ψύξη και ειδικά σχεδιασμένες υποδομές τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια.
Το NAVHYS εκμεταλλεύεται την εξειδίκευση της ArianeGroup στη χρήση του LH₂, όπως αυτή εφαρμόζεται στους πυραύλους Ariane 6. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Clean Hydrogen Partnership, στοχεύοντας στην υιοθέτηση του LH₂ ως βιώσιμης εναλλακτικής καύσιμης ύλης για τη ναυτιλία. Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα πλοία που βασίζονται στο υδρογόνο χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο σε σύντομες αποστάσεις. Ωστόσο, το υγρό υδρογόνο, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αποτελεί ιδανική λύση για μεγαλύτερες διαδρομές, καθώς μειώνει τις απαιτήσεις σε όγκο αποθήκευσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ