
Η βρετανική BP ενταφίασε την κάποτε φιλόδοξη κλιματική στρατηγική της και ανακοίνωσε τον αναπροσανατολισμό της στην παραγωγή και τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, με την ελπίδα τόνωσης της κερδοφορίας.
«Θα αυξήσουμε τις επενδύσεις και την παραγωγή υδρογονανθράκων για να έχουμε την δυνατότητα παραγωγής ενέργειας σε ποσότητα τα επόμενα χρόνια και θα είμαστε πολύ επιλεκτικοί στις επενδύσεις της μετάβασης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BP, Μάρεϊ Οχινκλος.
Η BP, που ξεχώρισε το 2020 ξεκινώντας ένα φιλόδοξο σχέδιο ουδετερότητας άνθρακα, έχει υπαναχωρήσει ήδη εδώ και δύο χρόνια στους κλιματικούς της στόχους και τον Δεκέμβριο είχε διαβεβαιώσει ότι επιδιώκει να περιορίσει «κατά δραστικό τρόπο» τις επενδύσεις της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο όμιλος BP ανακοινώνει ότι σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή υδρογονανθράκων μέχρι το 2030, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο στόχο που ήταν η κατά 25% (σε σχέση με το 2019) μείωση της παραγωγής υδρογονανθράκων μέχρι το 2030. Ο στόχος αυτός είχε ήδη μειωθεί το 2023.
Επιδιώκει επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο στα $10 δισ. ετησίως, περιορίζοντας παράλληλα κατά $5 δισ. ετησίως τις επενδύσεις του στα προγράμματα μετάβασης (τα οποία θα μειωθούν στο $1,5 έως $2 δισ. ετησίως). Παράλληλα, η BP θα ανακοινώσει προσεχώς ότι σκοπεύει να διαθέσει $20 δισ. ως το 2027 που πιθανόν αφορά την θυγατρική λιπαντικών κινητήρων Castrol.
Σε κάθε περίπτωση, οι εν λόγω ανακοινώσεις δεν φάνηκαν να ενθουσιάζουν τους επενδυτές, καθώς η μετοχή της BP στο χρηματιστήριο του Λονδίνου υποχωρούσε πριν από λίγη ώρα κατά 0,86%.
Υπενθυμίζεται, ότι η BP ανακοίνωσε την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου την υπογραφή συμφωνίας με το Ιράκ για την εκμετάλλευση σειράς πετρελαϊκών πηγών και κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην επαρχία Κιρκούκ.
«Είναι η αδιαμφισβήτητη απόδειξη ότι οι εταιρείες του τομέα των ορυκτών καυσίμων δεν μπορούν ή δεν θέλουν να συμμετάσχουν στις λύσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε ο Τσάρλι Κρόνικ, υπεύθυνος της Greenpeace για το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι υπαναχωρήσεις στην κλιματική στρατηγική της BP έχουν επίσης απογοητεύσει ορισμένους μετόχους, όπως μεγάλα συνταξιοδοτικά ταμεία, που τάχθηκαν υπέρ του φιλόδοξου σχεδίου της εταιρείας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Ο όμιλος βρίσκεται υπό την πίεση ακτιβιστών επενδυτών που ζητούν σημαντικές αλλαγές στρατηγικής. Συγκεκριμένα, το fund Bluebell που ζητά εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο αναθεώρηση προς τα κάτω των «παράλογων» στόχων της BP ως προς τις καθαρές μορφές ενέργειας.
Πληροφορίες στον Τύπο κάνουν λόγο τις τελευταίες εβδομάδες και για σημαντική συμμετοχή του ακτιβιστικού επενδυτικού ταμείου Elliott Management που είναι γνωστό ότι ζητά αλλαγές στρατηγικής στους ομίλους στους οποίους επενδύει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η BP δεν είναι η μόνη εταιρεία που υπαναχωρεί στους κλιματικούς της στόχους για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Η βρετανική Shell έχει κι αυτή ανακρούσει πρύμναν. Αντίθετα, η γαλλική TotalEnergies διατηρεί τους στόχους για την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα περιορίσει κατά $500 εκατ., από $5 σε $4,5 δισ., το μερίδιο των επενδύσεων το 2025 που θα είναι εστιάζουν σε χαμηλές σε άνθρακα μορφές ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ