
Μεγάλο ενδιαφέρον στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ινδίας επιδεικνύουν ολοένα περισσότερες εταιρείες, ειδικά εκείνες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, ενώ την ίδια ώρα οι βλέψεις του Νέου Δελχί όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας παραμένουν ξεκάθαρες. Όπως έχει υποδειχθεί σε πληθώρα άρθρων, ομιλιών και συνεντεύξεων, η Ινδία φιλοδοξεί να καταστεί σημαντική χώρα για ναυπηγήσεις πλοίων.
Επί του παρόντος, το μερίδιο αγοράς ναυπηγήσεων της Ινδίας ανέρχεται σε κάτω του 1%. Μέχρι σήμερα, υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Intermodal, περισσότερα από 1.350 πλοία έχουν κατασκευαστεί στα εγχώρια ναυπηγεία, τα περισσότερα γενικού φορτίου και υπεράκτιων εργασιών. Ακόμα, το μεγαλύτερο που κατασκευάστηκε ποτέ ήταν ένα Aframax, χωρητικότητας 93.322 dwt, το 2002.
Σήμερα, το orderbook των ινδικών ναυπηγείων αριθμεί 96 πλοία 460.000 dwt, στην πλειοψηφία τους (60%) γενικού φορτίου, ενώ οι προκλήσεις παραμένουν πολλές. Τα περισσότερα ναυπηγεία της χώρας δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για να ανταγωνιστούν τις χώρες-μεγαθήρια στις ναυπηγήσεις πλοίων (Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία). Επιπλέον, η χρηματοδότηση παραμένει μελανό σημείο για τα ινδικά ναυπηγεία.
Οπότε, γιατί ινδικά ναυπηγεία; Αφενός, η χώρα βρίσκεται σε σημαίνον γεωστρατηγικό σημείο, ενώ το κόστος ανθρώπινου δυναμικού παραμένει χαμηλό. Αφετέρου, η ίδια η εστίαση του Νέου Δελχί στην προοπτική κατασκευής πλοίων αποτελεί προάγγελο περισσότερης κρατικής ενίσχυσης τα επόμενα έτη.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Intermodal, τα ινδικά ναυπηγεία διαθέτουν εμπειρία στην κατασκευή πλοίων των οποίων οι στόλοι έχουν μεγάλη μέση ηλικία. Συγκεκριμένα, οι στόλοι των MPPs, των πλοίων γενικού φορτίου και των AHTS έχουν μέση ηλικία άνω των 20 ετών. Εφόσον υπάρξουν κινήσεις ανανέωσης των εν λόγω στόλων τα επόμενα έτη, τα ινδικά ναυπηγεία ενδέχεται να διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σε κάθε περίπτωση, το όνειρο της Ινδίας να καταστεί κορυφαία ναυπηγική χώρα μέχρι το 2030 μάλλον είναι «άπιαστο», δίχως αυτό να σημαίνει ότι τα ινδικά ναυπηγεία δεν θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο τις επόμενες δεκαετίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ