
Η παλιρροϊκή τουρμπίνα AR1100 της Proteus Marine Renewables αποτελεί μια τεχνολογική καινοτομία που εκμεταλλεύεται τη δύναμη των θαλάσσιων ρευμάτων για την παραγωγή καθαρής και αξιόπιστης ενέργειας. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή συσκευή, που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στο Στενό Naru της Ιαπωνίας και έχει τη δυνατότητα να παράγει 1,1 μεγαβάτ (MW) ηλεκτρικής ενέργειας, καλύπτοντας τις ανάγκες εκατοντάδων νοικοκυριών με βιώσιμο τρόπο.
Η τεχνολογία της AR1100 βασίζεται στη συνεχή κίνηση του νερού, καθιστώντας τη μία από τις πιο αξιόπιστες πηγές ανανεώσιμης ενέργειας. Σε αντίθεση με την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, που εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, η παλιρροϊκή ενέργεια είναι προβλέψιμη και σταθερή. Το προηγούμενο μοντέλο της, AR500, είχε καταγράψει 97% διαθεσιμότητα, δηλαδή λειτούργησε σχεδόν χωρίς διακοπές, με ελάχιστες παύσεις για συντήρηση. Η νέα τουρμπίνα είναι ακόμα πιο αποδοτική, χάρη στην ενσωμάτωση προηγμένων πτερυγίων, που ρυθμίζονται αυτόματα για τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της ενέργειας του νερού. Παράλληλα, τα έξυπνα συστήματα ελέγχου της προσαρμόζουν τη θέση της τουρμπίνας στα θαλάσσια ρεύματα, ενώ τα ανθεκτικά υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένη μειώνουν σημαντικά την ανάγκη συντήρησης.
Η εγκατάσταση της AR1100 στο Στενό Naru αποτελεί ιστορικό ορόσημο για την Ιαπωνία, καθώς είναι η πρώτη παλιρροϊκή τουρμπίνα τέτοιας κλίμακας ισχύος που συνδέεται στο εθνικό ηλεκτρικό δίκτυο. Η ανάπτυξή της έγινε σε συνεργασία με την Kyuden Mirai Energy (KME) και υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας, αποδεικνύοντας ότι η χώρα μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη των ωκεανών για να μειώσει την εξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ