
Η παλιρροϊκή τουρμπίνα AR1100 της Proteus Marine Renewables αποτελεί μια τεχνολογική καινοτομία που εκμεταλλεύεται τη δύναμη των θαλάσσιων ρευμάτων για την παραγωγή καθαρής και αξιόπιστης ενέργειας. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή συσκευή, που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στο Στενό Naru της Ιαπωνίας και έχει τη δυνατότητα να παράγει 1,1 μεγαβάτ (MW) ηλεκτρικής ενέργειας, καλύπτοντας τις ανάγκες εκατοντάδων νοικοκυριών με βιώσιμο τρόπο.
Η τεχνολογία της AR1100 βασίζεται στη συνεχή κίνηση του νερού, καθιστώντας τη μία από τις πιο αξιόπιστες πηγές ανανεώσιμης ενέργειας. Σε αντίθεση με την ηλιακή και την αιολική ενέργεια, που εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, η παλιρροϊκή ενέργεια είναι προβλέψιμη και σταθερή. Το προηγούμενο μοντέλο της, AR500, είχε καταγράψει 97% διαθεσιμότητα, δηλαδή λειτούργησε σχεδόν χωρίς διακοπές, με ελάχιστες παύσεις για συντήρηση. Η νέα τουρμπίνα είναι ακόμα πιο αποδοτική, χάρη στην ενσωμάτωση προηγμένων πτερυγίων, που ρυθμίζονται αυτόματα για τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της ενέργειας του νερού. Παράλληλα, τα έξυπνα συστήματα ελέγχου της προσαρμόζουν τη θέση της τουρμπίνας στα θαλάσσια ρεύματα, ενώ τα ανθεκτικά υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένη μειώνουν σημαντικά την ανάγκη συντήρησης.
Η εγκατάσταση της AR1100 στο Στενό Naru αποτελεί ιστορικό ορόσημο για την Ιαπωνία, καθώς είναι η πρώτη παλιρροϊκή τουρμπίνα τέτοιας κλίμακας ισχύος που συνδέεται στο εθνικό ηλεκτρικό δίκτυο. Η ανάπτυξή της έγινε σε συνεργασία με την Kyuden Mirai Energy (KME) και υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας, αποδεικνύοντας ότι η χώρα μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη των ωκεανών για να μειώσει την εξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ