
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους εφοπλιστές και τους προμηθευτές καυσίμων.
Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο αυτό, η στήριξη των επενδύσεων για την προώθηση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και τη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η Clean Maritime Fuels Platform υπογραμμίζει σημαντικά εμπόδια στις επενδύσεις, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγηση και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Clean Maritime Fuels Platform προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
– Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στο επερχόμενο Clean Industrial Deal.
– Να αξιοποιήσει το Sustainable Transport Investment Plan (STIP), προκειμένου να περιοριστούν οι κίνδυνοι που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
– Να περιορίσει τους κινδύνους νέων έργων μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ETS για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
– Nα διευκολύνει τον ρόλο των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων.
«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Το Clean Industrial Deal είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από το ETS της ΕΕ και των κρατών-μελών είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας του ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ