
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους εφοπλιστές και τους προμηθευτές καυσίμων.
Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο αυτό, η στήριξη των επενδύσεων για την προώθηση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και τη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η Clean Maritime Fuels Platform υπογραμμίζει σημαντικά εμπόδια στις επενδύσεις, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγηση και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Clean Maritime Fuels Platform προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
– Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στο επερχόμενο Clean Industrial Deal.
– Να αξιοποιήσει το Sustainable Transport Investment Plan (STIP), προκειμένου να περιοριστούν οι κίνδυνοι που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
– Να περιορίσει τους κινδύνους νέων έργων μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ETS για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
– Nα διευκολύνει τον ρόλο των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων.
«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Το Clean Industrial Deal είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από το ETS της ΕΕ και των κρατών-μελών είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας του ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ