
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους εφοπλιστές και τους προμηθευτές καυσίμων.
Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο αυτό, η στήριξη των επενδύσεων για την προώθηση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και τη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η Clean Maritime Fuels Platform υπογραμμίζει σημαντικά εμπόδια στις επενδύσεις, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγηση και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Clean Maritime Fuels Platform προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
– Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στο επερχόμενο Clean Industrial Deal.
– Να αξιοποιήσει το Sustainable Transport Investment Plan (STIP), προκειμένου να περιοριστούν οι κίνδυνοι που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
– Να περιορίσει τους κινδύνους νέων έργων μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ETS για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
– Nα διευκολύνει τον ρόλο των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων.
«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Το Clean Industrial Deal είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από το ETS της ΕΕ και των κρατών-μελών είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας του ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσκεψη στο ναυπηγείο Hanwha Philly Shipyard πραγματοποίησαν αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης, λίγο πριν η Σεούλ και η Ουάσιγκτον καταλήξουν σε τελική εμπορική συμφωνία για…
Οι κινεζικές αρχές απομάκρυναν εσπευσμένα πάνω από 82.000 πολίτες από τα σπίτια τους στο Πεκίνο καθώς έκριναν πως κινδύνευαν ενόψει ισχυρών βροχοπτώσεων, μια εβδομάδα…
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ