
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους Ευρωπαίους εφοπλιστές και τους προμηθευτές καυσίμων.
Η έκθεση Ντράγκι διαπίστωσε ότι μόνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία χρειάζεται 40 δισ. ευρώ ετησίως για την αποανθρακοποίηση. Στο πλαίσιο αυτό, η στήριξη των επενδύσεων για την προώθηση της παραγωγής και της διαθεσιμότητας ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και τη διασφάλιση της ηγετικής θέσης της Ευρώπης στην πράσινη καινοτομία.
Η Clean Maritime Fuels Platform υπογραμμίζει σημαντικά εμπόδια στις επενδύσεις, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής, οι τεχνολογικοί κίνδυνοι και η αναντιστοιχία μεταξύ των μακροπρόθεσμων προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγηση και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Clean Maritime Fuels Platform προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
– Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στο επερχόμενο Clean Industrial Deal.
– Να αξιοποιήσει το Sustainable Transport Investment Plan (STIP), προκειμένου να περιοριστούν οι κίνδυνοι που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
– Να περιορίσει τους κινδύνους νέων έργων μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ETS για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
– Nα διευκολύνει τον ρόλο των λιμένων ως ενεργειακών κόμβων.
«Η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Το Clean Industrial Deal είναι μια μεγάλη ευκαιρία να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Η απελευθέρωση δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων μέσω της χρήσης των εσόδων από το ETS της ΕΕ και των κρατών-μελών είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας του ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ