
Η πρόσφατη έκδοση του Shipping Industry Flag State Performance Table του ΙCS επιβεβαιώνει ότι τα μεγάλα flag states εξακολουθούν να καταγράφουν επιδόσεις αριστείας σε θέματα συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανονισμούς.
Χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα αντικειμενικών δεικτών επιδόσεων, ο πίνακας του ICS παρέχει ανάλυση του βαθμού στον οποίο οι διοικήσεις των κρατών σημαίας τηρούν τις υποχρεώσεις τους να ακολουθούν τα παγκόσμια πρότυπα και τους κανονισμούς που διέπουν την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τις συνθήκες απασχόλησης των ναυτικών, όπως έχουν εγκριθεί από τον IMO και τον ILO. Όπως προκύπτει, η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου είναι εγγεγραμμένος σε νηολόγια που εφαρμόζουν αυστηρά τους παγκόσμιους κανονισμούς, όπως φαίνεται, για παράδειγμα, από τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων Port State Control.
Η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Σιγκαπούρη, κράτη σημαίας στα οποία είναι εγγεγραμμένο πάνω από το 53% του παγκόσμιου στόλου, συνεχίζουν να εμφανίζουν πράσινους δείκτες επιδόσεων στον τελευταίο πίνακα του ICS. Παναμάς, Κίνα και Μπαχάμες, που επίσης βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με βάση τη νηολογημένη χωρητικότητα, καταγράφουν πολύ καλές επιδόσεις και δέσμευση έναντι των κανονισμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον φετινό πίνακα προστέθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα κράτη σημαίας, εξέλιξη που αντανακλά τη ραγδαία αύξηση του τονάζ που εγγράφεται σε μικρότερα νηολόγια. Καμπότζη, Εσουατίνι, Γκαμπόν και Γουινέα-Μπισάου φέρονται να χρησιμοποιούνται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για το κατά πόσον τα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα εφαρμόζονται σωστά στα πλοία που φέρουν τις σημαίες αυτών των κρατών.
«Η ανάδειξη του Εσουατίνι σε κράτος σημαίας αποτελεί ξεχωριστή ανησυχία, καθώς δεν είναι μέλος του ΙΜΟ και, ως εκ τούτου, δεν έχει υπογράψει τις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις του. Το ICS ενθαρρύνει έντονα το Εσουατίνι και άλλα νέα κράτη σημαίας να δώσουν προτεραιότητα στην ένταξη στον ΙΜΟ και στην επικύρωση και την εφαρμογή των συμβάσεών του, ώστε να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή διακυβέρνηση και στην υπεύθυνη λειτουργία των πλοίων», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Guy Platten.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ