
Η πρόσφατη έκδοση του Shipping Industry Flag State Performance Table του ΙCS επιβεβαιώνει ότι τα μεγάλα flag states εξακολουθούν να καταγράφουν επιδόσεις αριστείας σε θέματα συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανονισμούς.
Χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα αντικειμενικών δεικτών επιδόσεων, ο πίνακας του ICS παρέχει ανάλυση του βαθμού στον οποίο οι διοικήσεις των κρατών σημαίας τηρούν τις υποχρεώσεις τους να ακολουθούν τα παγκόσμια πρότυπα και τους κανονισμούς που διέπουν την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τις συνθήκες απασχόλησης των ναυτικών, όπως έχουν εγκριθεί από τον IMO και τον ILO. Όπως προκύπτει, η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου είναι εγγεγραμμένος σε νηολόγια που εφαρμόζουν αυστηρά τους παγκόσμιους κανονισμούς, όπως φαίνεται, για παράδειγμα, από τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων Port State Control.
Η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Σιγκαπούρη, κράτη σημαίας στα οποία είναι εγγεγραμμένο πάνω από το 53% του παγκόσμιου στόλου, συνεχίζουν να εμφανίζουν πράσινους δείκτες επιδόσεων στον τελευταίο πίνακα του ICS. Παναμάς, Κίνα και Μπαχάμες, που επίσης βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με βάση τη νηολογημένη χωρητικότητα, καταγράφουν πολύ καλές επιδόσεις και δέσμευση έναντι των κανονισμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον φετινό πίνακα προστέθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα κράτη σημαίας, εξέλιξη που αντανακλά τη ραγδαία αύξηση του τονάζ που εγγράφεται σε μικρότερα νηολόγια. Καμπότζη, Εσουατίνι, Γκαμπόν και Γουινέα-Μπισάου φέρονται να χρησιμοποιούνται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για το κατά πόσον τα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα εφαρμόζονται σωστά στα πλοία που φέρουν τις σημαίες αυτών των κρατών.
«Η ανάδειξη του Εσουατίνι σε κράτος σημαίας αποτελεί ξεχωριστή ανησυχία, καθώς δεν είναι μέλος του ΙΜΟ και, ως εκ τούτου, δεν έχει υπογράψει τις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις του. Το ICS ενθαρρύνει έντονα το Εσουατίνι και άλλα νέα κράτη σημαίας να δώσουν προτεραιότητα στην ένταξη στον ΙΜΟ και στην επικύρωση και την εφαρμογή των συμβάσεών του, ώστε να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή διακυβέρνηση και στην υπεύθυνη λειτουργία των πλοίων», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Guy Platten.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πίστη στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KEDROS» παραλαμβάνει η Oceangold Tankers, CEO της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ