
Η πρόσφατη έκδοση του Shipping Industry Flag State Performance Table του ΙCS επιβεβαιώνει ότι τα μεγάλα flag states εξακολουθούν να καταγράφουν επιδόσεις αριστείας σε θέματα συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανονισμούς.
Χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα αντικειμενικών δεικτών επιδόσεων, ο πίνακας του ICS παρέχει ανάλυση του βαθμού στον οποίο οι διοικήσεις των κρατών σημαίας τηρούν τις υποχρεώσεις τους να ακολουθούν τα παγκόσμια πρότυπα και τους κανονισμούς που διέπουν την ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τις συνθήκες απασχόλησης των ναυτικών, όπως έχουν εγκριθεί από τον IMO και τον ILO. Όπως προκύπτει, η συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου είναι εγγεγραμμένος σε νηολόγια που εφαρμόζουν αυστηρά τους παγκόσμιους κανονισμούς, όπως φαίνεται, για παράδειγμα, από τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων Port State Control.
Η Ελλάδα, το Χονγκ Κονγκ, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Σιγκαπούρη, κράτη σημαίας στα οποία είναι εγγεγραμμένο πάνω από το 53% του παγκόσμιου στόλου, συνεχίζουν να εμφανίζουν πράσινους δείκτες επιδόσεων στον τελευταίο πίνακα του ICS. Παναμάς, Κίνα και Μπαχάμες, που επίσης βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα με βάση τη νηολογημένη χωρητικότητα, καταγράφουν πολύ καλές επιδόσεις και δέσμευση έναντι των κανονισμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον φετινό πίνακα προστέθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα κράτη σημαίας, εξέλιξη που αντανακλά τη ραγδαία αύξηση του τονάζ που εγγράφεται σε μικρότερα νηολόγια. Καμπότζη, Εσουατίνι, Γκαμπόν και Γουινέα-Μπισάου φέρονται να χρησιμοποιούνται από ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να παρακάμψουν τις δυτικές κυρώσεις, γεγονός που προκαλεί ανησυχίες για το κατά πόσον τα διεθνή ναυτιλιακά πρότυπα εφαρμόζονται σωστά στα πλοία που φέρουν τις σημαίες αυτών των κρατών.
«Η ανάδειξη του Εσουατίνι σε κράτος σημαίας αποτελεί ξεχωριστή ανησυχία, καθώς δεν είναι μέλος του ΙΜΟ και, ως εκ τούτου, δεν έχει υπογράψει τις διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις του. Το ICS ενθαρρύνει έντονα το Εσουατίνι και άλλα νέα κράτη σημαίας να δώσουν προτεραιότητα στην ένταξη στον ΙΜΟ και στην επικύρωση και την εφαρμογή των συμβάσεών του, ώστε να επιδείξουν τη δέσμευσή τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή διακυβέρνηση και στην υπεύθυνη λειτουργία των πλοίων», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Guy Platten.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ