
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) και, σε επόμενο στάδιο, την εισαγωγή πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων ανακοίνωσε πρόσφατα η CORE POWER. Με επίκεντρο τις ΗΠΑ, το πρόγραμμα στοχεύει στην μαζική παραγωγή FNPPs έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030, αλλάζοντας ριζικά το ενεργειακό και ναυτιλιακό τοπίο.
Οι FNPPs θα αξιοποιούν προηγμένους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSRs). Ο σχεδιασμός των MSRs εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς αποτρέπει την υπερθέρμανση και μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν δυνατή την εγκατάσταση πυρηνικών μονάδων σε παράκτιες περιοχές και λιμάνια, αλλά και τη χρήση τους για την πρόωση εμπορικών πλοίων χωρίς την ανάγκη συχνών ανεφοδιασμών. Οι σταθμοί των FNPPs θα διατίθενται σε δύο μορφές: πλωτές μονάδες παραγωγής ενέργειας, που θα μπορούν να δένουν σε λιμάνια και παράκτιες περιοχές για την τροφοδοσία τους με ρεύμα, και μεγαλύτερες υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Το δεύτερο σκέλος του προγράμματος αφορά την ανάπτυξη πυρηνικής πρόωσης για εμπορικά πλοία. Οι πυρηνοκίνητοι στόλοι θα μπορούν να εκτελούν μεγάλες διαδρομές χωρίς ανεφοδιασμό, μειώνοντας δραστικά το κόστος καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επιπλέον, η απουσία ανάγκης για αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμου θα απελευθερώσει πολύτιμο χώρο φορτίου, αυξάνοντας την εμπορική τους αποδοτικότητα.
Το πρόγραμμα Liberty θα εφαρμοστεί σε τρία βασικά στάδια. Το πρώτο αφορά τη σχεδίαση και αδειοδότηση των FNPPs, διασφαλίζοντας την απαιτούμενη ασφαλιστική και νομική υποστήριξη για τη λειτουργία τους. Το δεύτερο επικεντρώνεται στη δημιουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εκπαίδευση εξειδικευμένου προσωπικού. Στο τελικό στάδιο, θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή FNPPs, καθώς και η ανάπτυξη των πρώτων πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ