
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη Πλωτών Πυρηνικών Σταθμών (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) και, σε επόμενο στάδιο, την εισαγωγή πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων ανακοίνωσε πρόσφατα η CORE POWER. Με επίκεντρο τις ΗΠΑ, το πρόγραμμα στοχεύει στην μαζική παραγωγή FNPPs έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030, αλλάζοντας ριζικά το ενεργειακό και ναυτιλιακό τοπίο.
Οι FNPPs θα αξιοποιούν προηγμένους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSRs). Ο σχεδιασμός των MSRs εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς αποτρέπει την υπερθέρμανση και μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν δυνατή την εγκατάσταση πυρηνικών μονάδων σε παράκτιες περιοχές και λιμάνια, αλλά και τη χρήση τους για την πρόωση εμπορικών πλοίων χωρίς την ανάγκη συχνών ανεφοδιασμών. Οι σταθμοί των FNPPs θα διατίθενται σε δύο μορφές: πλωτές μονάδες παραγωγής ενέργειας, που θα μπορούν να δένουν σε λιμάνια και παράκτιες περιοχές για την τροφοδοσία τους με ρεύμα, και μεγαλύτερες υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Το δεύτερο σκέλος του προγράμματος αφορά την ανάπτυξη πυρηνικής πρόωσης για εμπορικά πλοία. Οι πυρηνοκίνητοι στόλοι θα μπορούν να εκτελούν μεγάλες διαδρομές χωρίς ανεφοδιασμό, μειώνοντας δραστικά το κόστος καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επιπλέον, η απουσία ανάγκης για αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμου θα απελευθερώσει πολύτιμο χώρο φορτίου, αυξάνοντας την εμπορική τους αποδοτικότητα.
Το πρόγραμμα Liberty θα εφαρμοστεί σε τρία βασικά στάδια. Το πρώτο αφορά τη σχεδίαση και αδειοδότηση των FNPPs, διασφαλίζοντας την απαιτούμενη ασφαλιστική και νομική υποστήριξη για τη λειτουργία τους. Το δεύτερο επικεντρώνεται στη δημιουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην εκπαίδευση εξειδικευμένου προσωπικού. Στο τελικό στάδιο, θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή FNPPs, καθώς και η ανάπτυξη των πρώτων πυρηνοκίνητων εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ