
Η ναυπηγική βιομηχανία εισέρχεται σε νέα εποχή με την ανάπτυξη του Horizon X, του πρωτοποριακού ταχύπλοου οχηματαγωγού (ROPAX) που θα διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου και το οποίο δύναται να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει και υδρογόνο. Το Horizon X θα έχει μήκος 130 μ. και θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Austal. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη μεταφορά έως 1.500 επιβατών και 400 οχημάτων, συνδυάζοντας υψηλή χωρητικότητα με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πλοίο θα ενταχθεί στον στόλο της Gotlandsbolaget και θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Γκότλαντ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με υψηλής ταχύτητας, χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακές μεταφορές.
Το Horizon X θα είναι το πρώτο ταχύπλοο σκάφος στον κόσμο που θα διαθέτει συνδυασμένο κύκλο πρόωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τουρμπίνες αερίου και ατμού. Αυτό το σύστημα αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων αερίου για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Με αυτή την προσέγγιση, το πλοίο επιτυγχάνει κορυφαία ενεργειακή αξιοποίηση, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το πλοίο είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να μετασκευαστεί μελλοντικά προκειμένου να λειτουργεί και με υδρογόνο, επιτρέποντας τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας στο μέλλον. Η συμμόρφωση του σχεδίου με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα, όπως αυτοί ορίζονται από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έργου στη βιώσιμη ναυτιλία.
Το Horizon X δεν ξεχωρίζει μόνο για το επαναστατικό σύστημα πρόωσης, αλλά και για την καινοτόμο σχεδίαση της γάστρας του. Το καταμαράν θα έχει βελτιστοποιημένη υδροδυναμική, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό και επιτυγχάνοντας υψηλή ταχύτητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, το πλοίο θα κατασκευαστεί από «πράσινο αλουμίνιο», το οποίο παράγεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών διαδικασιών με μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η χρήση αυτού του υλικού μειώνει το συνολικό βάρος του σκάφους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂.
Η κατασκευή του Horizon X θα ξεκινήσει στο ναυπηγείο Austal Philippines το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η παράδοσή του προγραμματίζεται για τα μέσα του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ