
Η ναυπηγική βιομηχανία εισέρχεται σε νέα εποχή με την ανάπτυξη του Horizon X, του πρωτοποριακού ταχύπλοου οχηματαγωγού (ROPAX) που θα διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου και το οποίο δύναται να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει και υδρογόνο. Το Horizon X θα έχει μήκος 130 μ. και θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Austal. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη μεταφορά έως 1.500 επιβατών και 400 οχημάτων, συνδυάζοντας υψηλή χωρητικότητα με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πλοίο θα ενταχθεί στον στόλο της Gotlandsbolaget και θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Γκότλαντ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με υψηλής ταχύτητας, χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακές μεταφορές.
Το Horizon X θα είναι το πρώτο ταχύπλοο σκάφος στον κόσμο που θα διαθέτει συνδυασμένο κύκλο πρόωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τουρμπίνες αερίου και ατμού. Αυτό το σύστημα αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων αερίου για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Με αυτή την προσέγγιση, το πλοίο επιτυγχάνει κορυφαία ενεργειακή αξιοποίηση, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το πλοίο είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να μετασκευαστεί μελλοντικά προκειμένου να λειτουργεί και με υδρογόνο, επιτρέποντας τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας στο μέλλον. Η συμμόρφωση του σχεδίου με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα, όπως αυτοί ορίζονται από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έργου στη βιώσιμη ναυτιλία.
Το Horizon X δεν ξεχωρίζει μόνο για το επαναστατικό σύστημα πρόωσης, αλλά και για την καινοτόμο σχεδίαση της γάστρας του. Το καταμαράν θα έχει βελτιστοποιημένη υδροδυναμική, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό και επιτυγχάνοντας υψηλή ταχύτητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, το πλοίο θα κατασκευαστεί από «πράσινο αλουμίνιο», το οποίο παράγεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών διαδικασιών με μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η χρήση αυτού του υλικού μειώνει το συνολικό βάρος του σκάφους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂.
Η κατασκευή του Horizon X θα ξεκινήσει στο ναυπηγείο Austal Philippines το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η παράδοσή του προγραμματίζεται για τα μέσα του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ