
Η ναυπηγική βιομηχανία εισέρχεται σε νέα εποχή με την ανάπτυξη του Horizon X, του πρωτοποριακού ταχύπλοου οχηματαγωγού (ROPAX) που θα διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου και το οποίο δύναται να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει και υδρογόνο. Το Horizon X θα έχει μήκος 130 μ. και θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Austal. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη μεταφορά έως 1.500 επιβατών και 400 οχημάτων, συνδυάζοντας υψηλή χωρητικότητα με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πλοίο θα ενταχθεί στον στόλο της Gotlandsbolaget και θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Γκότλαντ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με υψηλής ταχύτητας, χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακές μεταφορές.
Το Horizon X θα είναι το πρώτο ταχύπλοο σκάφος στον κόσμο που θα διαθέτει συνδυασμένο κύκλο πρόωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τουρμπίνες αερίου και ατμού. Αυτό το σύστημα αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων αερίου για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Με αυτή την προσέγγιση, το πλοίο επιτυγχάνει κορυφαία ενεργειακή αξιοποίηση, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το πλοίο είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να μετασκευαστεί μελλοντικά προκειμένου να λειτουργεί και με υδρογόνο, επιτρέποντας τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας στο μέλλον. Η συμμόρφωση του σχεδίου με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα, όπως αυτοί ορίζονται από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έργου στη βιώσιμη ναυτιλία.
Το Horizon X δεν ξεχωρίζει μόνο για το επαναστατικό σύστημα πρόωσης, αλλά και για την καινοτόμο σχεδίαση της γάστρας του. Το καταμαράν θα έχει βελτιστοποιημένη υδροδυναμική, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό και επιτυγχάνοντας υψηλή ταχύτητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, το πλοίο θα κατασκευαστεί από «πράσινο αλουμίνιο», το οποίο παράγεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών διαδικασιών με μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η χρήση αυτού του υλικού μειώνει το συνολικό βάρος του σκάφους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂.
Η κατασκευή του Horizon X θα ξεκινήσει στο ναυπηγείο Austal Philippines το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η παράδοσή του προγραμματίζεται για τα μέσα του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ