
Η ναυπηγική βιομηχανία εισέρχεται σε νέα εποχή με την ανάπτυξη του Horizon X, του πρωτοποριακού ταχύπλοου οχηματαγωγού (ROPAX) που θα διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα πρόωσης συνδυασμένου κύκλου και το οποίο δύναται να μετασκευαστεί προκειμένου να καταναλώνει και υδρογόνο. Το Horizon X θα έχει μήκος 130 μ. και θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Austal. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη μεταφορά έως 1.500 επιβατών και 400 οχημάτων, συνδυάζοντας υψηλή χωρητικότητα με εξαιρετικές επιδόσεις. Το πλοίο θα ενταχθεί στον στόλο της Gotlandsbolaget και θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ της σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Γκότλαντ, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της περιοχής με υψηλής ταχύτητας, χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακές μεταφορές.
Το Horizon X θα είναι το πρώτο ταχύπλοο σκάφος στον κόσμο που θα διαθέτει συνδυασμένο κύκλο πρόωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τουρμπίνες αερίου και ατμού. Αυτό το σύστημα αξιοποιεί τα καυσαέρια των κινητήρων αερίου για την παραγωγή επιπλέον ενέργειας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Με αυτή την προσέγγιση, το πλοίο επιτυγχάνει κορυφαία ενεργειακή αξιοποίηση, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παράλληλα, το πλοίο είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να μετασκευαστεί μελλοντικά προκειμένου να λειτουργεί και με υδρογόνο, επιτρέποντας τη σταδιακή μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας στο μέλλον. Η συμμόρφωση του σχεδίου με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για πλοία που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα, όπως αυτοί ορίζονται από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έργου στη βιώσιμη ναυτιλία.
Το Horizon X δεν ξεχωρίζει μόνο για το επαναστατικό σύστημα πρόωσης, αλλά και για την καινοτόμο σχεδίαση της γάστρας του. Το καταμαράν θα έχει βελτιστοποιημένη υδροδυναμική, μειώνοντας την αντίσταση στο νερό και επιτυγχάνοντας υψηλή ταχύτητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Επιπλέον, το πλοίο θα κατασκευαστεί από «πράσινο αλουμίνιο», το οποίο παράγεται μέσω ενεργειακά αποδοτικών διαδικασιών με μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η χρήση αυτού του υλικού μειώνει το συνολικό βάρος του σκάφους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την αποδοτικότητα και συμβάλλοντας στη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂.
Η κατασκευή του Horizon X θα ξεκινήσει στο ναυπηγείο Austal Philippines το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η παράδοσή του προγραμματίζεται για τα μέσα του 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ