
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για την εκπομπή των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε δίχρονους θαλάσσιους κινητήρες. Η τεχνολογία αυτή, η οποία μόλις έλαβε έγκριση τύπου, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε εμπορικούς κινητήρες, επιτρέποντας στα πλοία να συμμορφωθούν με τις αυστηρές απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III.
Το iSCR, βασισμένο στην τεχνολογία της Επιλεκτικής Καταλυτικής Μείωσης (SCR), επιτυγχάνει αποτελεσματική διαχείριση των καυσαερίων, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές NOx. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα SCR, τα οποία τοποθετούνται εκτός κινητήρα, η λύση της WinGD είναι πλήρως ενσωματωμένη, απλοποιώντας τις σωληνώσεις και μειώνοντας τη συνολική πολυπλοκότητα της εγκατάστασης.
Η εφαρμογή της τεχνολογίας iSCR έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα. Αρχικά, διευκολύνει τις διαδικασίες δοκιμών και πιστοποίησης, καθώς το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί σε συνδυασμό με τον κινητήρα πριν από την εγκατάσταση στο πλοίο. Επίσης, εκμεταλλεύεται τη θερμότητα των καυσαερίων για τη δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών επεξεργασίας, βελτιώνοντας έτσι την ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, η λύση μειώνει τις απαιτήσεις σε εξοπλισμό εκτός κινητήρα, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό του μηχανοστασίου.
Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια δοκιμών, η βελτιωμένη έκδοση της iSCR περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως μειωμένο κόστος υλικών και παραγωγής, καθώς και ενσωματωμένη μονάδα θέρμανσης, που επιτρέπει τη χρήση μαζούτ (HFO). Επιπλέον, η τεχνολογία έχει βελτιωθεί ώστε να ελαχιστοποιεί τη διαφυγή αμμωνίας, καθιστώντας τη συνολικά πιο αποδοτική και φιλικότερη προς το περιβάλλον. Προς το παρόν, η τεχνολογία iSCR είναι διαθέσιμη ως επιλογή για τους κινητήρες WinGD με διάμετρο κυλίνδρου 52 εκ. και 62 εκ., με δυνατότητα λειτουργίας με μαζούτ, αμμωνία ή μεθανόλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ