
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για την εκπομπή των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε δίχρονους θαλάσσιους κινητήρες. Η τεχνολογία αυτή, η οποία μόλις έλαβε έγκριση τύπου, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε εμπορικούς κινητήρες, επιτρέποντας στα πλοία να συμμορφωθούν με τις αυστηρές απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III.
Το iSCR, βασισμένο στην τεχνολογία της Επιλεκτικής Καταλυτικής Μείωσης (SCR), επιτυγχάνει αποτελεσματική διαχείριση των καυσαερίων, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές NOx. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα SCR, τα οποία τοποθετούνται εκτός κινητήρα, η λύση της WinGD είναι πλήρως ενσωματωμένη, απλοποιώντας τις σωληνώσεις και μειώνοντας τη συνολική πολυπλοκότητα της εγκατάστασης.
Η εφαρμογή της τεχνολογίας iSCR έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα. Αρχικά, διευκολύνει τις διαδικασίες δοκιμών και πιστοποίησης, καθώς το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί σε συνδυασμό με τον κινητήρα πριν από την εγκατάσταση στο πλοίο. Επίσης, εκμεταλλεύεται τη θερμότητα των καυσαερίων για τη δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών επεξεργασίας, βελτιώνοντας έτσι την ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, η λύση μειώνει τις απαιτήσεις σε εξοπλισμό εκτός κινητήρα, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό του μηχανοστασίου.
Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια δοκιμών, η βελτιωμένη έκδοση της iSCR περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως μειωμένο κόστος υλικών και παραγωγής, καθώς και ενσωματωμένη μονάδα θέρμανσης, που επιτρέπει τη χρήση μαζούτ (HFO). Επιπλέον, η τεχνολογία έχει βελτιωθεί ώστε να ελαχιστοποιεί τη διαφυγή αμμωνίας, καθιστώντας τη συνολικά πιο αποδοτική και φιλικότερη προς το περιβάλλον. Προς το παρόν, η τεχνολογία iSCR είναι διαθέσιμη ως επιλογή για τους κινητήρες WinGD με διάμετρο κυλίνδρου 52 εκ. και 62 εκ., με δυνατότητα λειτουργίας με μαζούτ, αμμωνία ή μεθανόλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Το σαμποτάζ στους αγωγούς αερίου Nord Stream στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, κινητοποίησε τις ευρωπαϊκές αρχές προς την αναζήτηση των υπαίτιων. Με βάση τις τελευταίες…
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ