
Σημαντικό βήμα προς την περιβαλλοντικά βιώσιμη ναυτιλία έκανε η WinGD, με την παρουσίαση του ενσωματωμένου στον κινητήρα συστήματος Καταλυτικής Μείωσης (iSCR) ως λύση για την εκπομπή των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε δίχρονους θαλάσσιους κινητήρες. Η τεχνολογία αυτή, η οποία μόλις έλαβε έγκριση τύπου, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε εμπορικούς κινητήρες, επιτρέποντας στα πλοία να συμμορφωθούν με τις αυστηρές απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III.
Το iSCR, βασισμένο στην τεχνολογία της Επιλεκτικής Καταλυτικής Μείωσης (SCR), επιτυγχάνει αποτελεσματική διαχείριση των καυσαερίων, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές NOx. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα SCR, τα οποία τοποθετούνται εκτός κινητήρα, η λύση της WinGD είναι πλήρως ενσωματωμένη, απλοποιώντας τις σωληνώσεις και μειώνοντας τη συνολική πολυπλοκότητα της εγκατάστασης.
Η εφαρμογή της τεχνολογίας iSCR έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα. Αρχικά, διευκολύνει τις διαδικασίες δοκιμών και πιστοποίησης, καθώς το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί σε συνδυασμό με τον κινητήρα πριν από την εγκατάσταση στο πλοίο. Επίσης, εκμεταλλεύεται τη θερμότητα των καυσαερίων για τη δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών επεξεργασίας, βελτιώνοντας έτσι την ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, η λύση μειώνει τις απαιτήσεις σε εξοπλισμό εκτός κινητήρα, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό του μηχανοστασίου.
Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια δοκιμών, η βελτιωμένη έκδοση της iSCR περιλαμβάνει σημαντικές αναβαθμίσεις, όπως μειωμένο κόστος υλικών και παραγωγής, καθώς και ενσωματωμένη μονάδα θέρμανσης, που επιτρέπει τη χρήση μαζούτ (HFO). Επιπλέον, η τεχνολογία έχει βελτιωθεί ώστε να ελαχιστοποιεί τη διαφυγή αμμωνίας, καθιστώντας τη συνολικά πιο αποδοτική και φιλικότερη προς το περιβάλλον. Προς το παρόν, η τεχνολογία iSCR είναι διαθέσιμη ως επιλογή για τους κινητήρες WinGD με διάμετρο κυλίνδρου 52 εκ. και 62 εκ., με δυνατότητα λειτουργίας με μαζούτ, αμμωνία ή μεθανόλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ