
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία εστιάστηκε πάνελ ομιλητών στο πλαίσιο του 15ου Ετήσιου Capital Link Forum στην Αθήνα, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου.
Ομιλητές στο πάνελ ήταν οι:
· Γιάννης Ξυλάς, Chairman της INTERCARGO, President & CEO της Ariston Navigation Corp.
· Δρ Νίκος Τσάκος, Ιδρυτής και CEO της TEN
· Nikolaus Schües, President & Chairperson της BIMCO, CEO της Reederei F. Laeisz
· Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του International Chamber of Shipping
Τον συντονισμό του πάνελ πραγματοποίησε ο Nicholas Brown, Corporate Affairs Director, Marine & Offshore του Bureau Veritas.
Όσον αφορά τη σημαντικότατη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, εκείνη της ενεργειακής μετάβασής της, οι ομιλητές έδωσαν έμφαση στην ανάγκη ξεκάθαρου στόχου. Ο Δρ Τσάκος υπογράμμισε ότι στο παρελθόν η ναυτιλία πέτυχε σημαντικά ορόσημα, με ενδεικτικό παράδειγμα τα double hull δεξαμενόπλοια, δίχως τη στήριξη κρατών. Στο προαναφερθέν συμφώνησε και ο κ. Schües, ο οποίος υποστήριξε εκ νέου την ανάγκη καθορισμού ενός στόχου που θα περιορίσει τον κίνδυνο που ενέχουν σήμερα οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, παρέχοντας έτσι κίνητρα στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Παράλληλα, οι ομιλητές τοποθετήθηκαν αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Ο κ. Platten ανέφερε ότι σημαντικές προκλήσεις είναι η θαλάσσια ηχορύπανση και οι εκπομπές των πλοίων, τις οποίες και η ναυτιλία αντιμετωπίζει με μεγάλη σοβαρότητα, αναγνωρίζοντας ότι, παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, πολλά μπορούν να γίνουν ακόμη.
Ο κ. Ξυλάς έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα έχει υπάρξει πρωτοπόρος στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αναφέροντας χαρακτηριστικά την ίδρυση της HELMEPA, η οποία πραγματοποιήθηκε πολύ νωρίτερα από όταν το ζήτημα της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος ξεκίνησε να λαμβάνει σημαντικές διαστάσεις.
Ο κ. Schües πρόσθεσε ότι τα πλαστικά στα ύδατα προκαλούν μεγάλη ανησυχία, παρότι η ναυτιλία ευθύνεται για ποσοστό μικρότερο του 20% της περιβαλλοντικής ρύπανσης με πλαστικά.
Την ίδια ώρα, η έλλειψη ναυτικών συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σύμφωνα με τον Δρα Νικόλα Τσάκο. Η συνεχής τεχνολογική πρόοδος καθιστά τα πλοία ακριβότερα και τεχνολογικά πολυπλοκότερα. Η ανάγκη τόσο προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα όσο και επανεκπαίδευσης ναυτικών είναι καθοριστικής σημασίας.
Επί του ίδιου θέματος, ο κ. Ξυλάς υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας με τις κυβερνήσεις των χωρών και τα σχολεία, προκειμένου να προωθηθεί το ναυτικό επάγγελμα και να βελτιωθεί η εικόνα του. Στο πλαίσιο αυτό, είναι σαφώς αναγκαίο να συνεχίσουν να βελτιώνονται οι συνθήκες ζωής εν πλω.
Η προστασία των ναυτικών είναι υψίστης σημασίας, πρόσθεσε ο κ. Platten. Εφόσον το επάγγελμα είναι πλήρως ασφαλές και οι ναυτικοί νιώθουν προστατευμένοι, περισσότεροι νέοι και νέες θα επιλέγουν το ναυτικό επάγγελμα. Το ζήτημα της δίκαιης μεταχείρισης των ναυτικών πρέπει να φτάσει στον IMO και τα κράτη-μέλη να αναγνωρίσουν τη σημασία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ