
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει σε νέα έκθεση η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment.
Η έκθεση Poison in the Water: The Call to Ban Scrubber Discharge, The Health and Environmental Costs Industry Wants Us to Ignore υπογραμμίζει το σημαντικό κόστος για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία από την απεριόριστη χρήση των scrubbers. Εάν δεν απαγορευτεί η χρήση scrubbers και η απόρριψη υγρών αποβλήτων από τα συγκεκριμένα συστήματα, τα οικοσυστήματα, οι ωκεάνιοι πόροι και οι παράκτιες κοινότητες θα συνεχίσουν να απειλούνται και οι κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία θα αυξηθούν, τονίζει η αμερικανική οργάνωση. «Tα απόβλητα των scrubbers δηλητηριάζουν τα νερά και το θαλάσσιο περιβάλλον μας», δήλωσε η Kay Brown, Arctic Policy Director της Pacific Environment.
Στο μεταξύ, το ζήτημα της χρήσης scrubbers φαίνεται να διχάζει τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ κατά τη διάρκεια της Pollution Prevention and Response Subcommittee (PPR12/7/3), η οποία λαμβάνει χώρα στο Λονδίνο από τις 27 έως τις 31 Ιανουαρίου. Ο ΙΜΟ δέχεται πιέσεις προκειμένου να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο, δεδομένου ότι περισσότερες από 40 χώρες έχουν θέσει περιορισμούς σε αυτή την τεχνολογία στα ύδατά τους, με πιο πρόσφατες τη Δανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία. Από την άλλη, χώρες όπως η Βραζιλία, το Ιράν και η Ινδία υποστηρίζουν τη μέχρι τώρα πρόταση του ICS να συνεχίσει να εργάζεται εντός του υφιστάμενου πλαισίου (εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές) και να μην «τιμωρεί» πλοία που ήδη διαθέτουν scrubbers. To ICS στην PPR12/7/3 υποστήριξε ότι οι εθνικοί περιορισμοί αφορούν σε εσωτερικά δίκτυα και όχι σε χωρικά ύδατα όπου διέρχονται ξένα πλοία και λαμβάνονται προληπτικά και όχι με βάση σαφή στοιχεία. Η Πολωνία τάχθηκε απέναντι σε αυτή την προσέγγιση «χαμηλής φιλοδοξίας», τονίζοντας ότι η έλλειψη ενός πλαισίου από τον ΙΜΟ οδηγεί στην αύξηση των εθνικών περιορισμών των scrubbers σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio…
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ