
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει σε νέα έκθεση η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment.
Η έκθεση Poison in the Water: The Call to Ban Scrubber Discharge, The Health and Environmental Costs Industry Wants Us to Ignore υπογραμμίζει το σημαντικό κόστος για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία από την απεριόριστη χρήση των scrubbers. Εάν δεν απαγορευτεί η χρήση scrubbers και η απόρριψη υγρών αποβλήτων από τα συγκεκριμένα συστήματα, τα οικοσυστήματα, οι ωκεάνιοι πόροι και οι παράκτιες κοινότητες θα συνεχίσουν να απειλούνται και οι κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία θα αυξηθούν, τονίζει η αμερικανική οργάνωση. «Tα απόβλητα των scrubbers δηλητηριάζουν τα νερά και το θαλάσσιο περιβάλλον μας», δήλωσε η Kay Brown, Arctic Policy Director της Pacific Environment.
Στο μεταξύ, το ζήτημα της χρήσης scrubbers φαίνεται να διχάζει τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ κατά τη διάρκεια της Pollution Prevention and Response Subcommittee (PPR12/7/3), η οποία λαμβάνει χώρα στο Λονδίνο από τις 27 έως τις 31 Ιανουαρίου. Ο ΙΜΟ δέχεται πιέσεις προκειμένου να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο, δεδομένου ότι περισσότερες από 40 χώρες έχουν θέσει περιορισμούς σε αυτή την τεχνολογία στα ύδατά τους, με πιο πρόσφατες τη Δανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία. Από την άλλη, χώρες όπως η Βραζιλία, το Ιράν και η Ινδία υποστηρίζουν τη μέχρι τώρα πρόταση του ICS να συνεχίσει να εργάζεται εντός του υφιστάμενου πλαισίου (εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές) και να μην «τιμωρεί» πλοία που ήδη διαθέτουν scrubbers. To ICS στην PPR12/7/3 υποστήριξε ότι οι εθνικοί περιορισμοί αφορούν σε εσωτερικά δίκτυα και όχι σε χωρικά ύδατα όπου διέρχονται ξένα πλοία και λαμβάνονται προληπτικά και όχι με βάση σαφή στοιχεία. Η Πολωνία τάχθηκε απέναντι σε αυτή την προσέγγιση «χαμηλής φιλοδοξίας», τονίζοντας ότι η έλλειψη ενός πλαισίου από τον ΙΜΟ οδηγεί στην αύξηση των εθνικών περιορισμών των scrubbers σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ