
Σε ρηχά νερά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου διαφόρων μεγεθών το διάστημα πριν από την έναρξη της Χρονιάς του Φιδιού, η οποία παραδοσιακά συμπίπτει με την αναστολή της λειτουργίας πολλών βιομηχανιών στην Κίνα.
Το πλήγμα ήταν σημαντικό για τα Capesizes, με τον Baltic 5TC Average να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στα $8.156/ημέρα, καταγράφοντας εβδομαδιαία πτώση 29%. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα από την 1η Μαρτίου 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα Handysizes, με τους ναύλους (7ΤC Average) να κινούνται στα $7.406/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 9% σε εβδομαδιαία βάση και αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από τις 11 Αυγούστου 2023. Η εικόνα είναι ακόμα χειρότερη για τα Supramaxes και τα Kamsarmaxes, των οποίων οι ναύλοι υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020. Συγκεκριμένα, ο 5TC Average για τα Kamsarmaxes έπεσε στα $6.969/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 29 Μαΐου 2020. Όμοια, ο 10TC Average των Supramaxes έφτασε στα $6.044/ημέρα, μια πτώση της τάξεως του 18% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι ο χαμηλότερος από τις 9 Ιουνίου του 2020.
Οι προοπτικές της ναυλαγοράς των bulk carriers είναι αβέβαιες και σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος από τις κινήσεις Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος εξετάζει την εφαρμογή δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τους δασμούς 60% που πρότεινε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι, εάν οι ΗΠΑ εφαρμόσουν αυτόν τον πρόσθετο δασμό και η Κίνα προβεί σε αντίποινα, το ΑΕΠ των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί κατά $55 δισ., ενώ αυτό της Κίνας κατά $128 δισ., κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών της προεδρίας Τραμπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ