
Σε ρηχά νερά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου διαφόρων μεγεθών το διάστημα πριν από την έναρξη της Χρονιάς του Φιδιού, η οποία παραδοσιακά συμπίπτει με την αναστολή της λειτουργίας πολλών βιομηχανιών στην Κίνα.
Το πλήγμα ήταν σημαντικό για τα Capesizes, με τον Baltic 5TC Average να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στα $8.156/ημέρα, καταγράφοντας εβδομαδιαία πτώση 29%. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα από την 1η Μαρτίου 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα Handysizes, με τους ναύλους (7ΤC Average) να κινούνται στα $7.406/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 9% σε εβδομαδιαία βάση και αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από τις 11 Αυγούστου 2023. Η εικόνα είναι ακόμα χειρότερη για τα Supramaxes και τα Kamsarmaxes, των οποίων οι ναύλοι υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020. Συγκεκριμένα, ο 5TC Average για τα Kamsarmaxes έπεσε στα $6.969/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 29 Μαΐου 2020. Όμοια, ο 10TC Average των Supramaxes έφτασε στα $6.044/ημέρα, μια πτώση της τάξεως του 18% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι ο χαμηλότερος από τις 9 Ιουνίου του 2020.
Οι προοπτικές της ναυλαγοράς των bulk carriers είναι αβέβαιες και σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος από τις κινήσεις Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος εξετάζει την εφαρμογή δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τους δασμούς 60% που πρότεινε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι, εάν οι ΗΠΑ εφαρμόσουν αυτόν τον πρόσθετο δασμό και η Κίνα προβεί σε αντίποινα, το ΑΕΠ των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί κατά $55 δισ., ενώ αυτό της Κίνας κατά $128 δισ., κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών της προεδρίας Τραμπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια ναυτιλία, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησης της ισχυρότερης εφοπλιστικής κοινότητας παγκοσμίως, κ.…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε το 17ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που θέτει ως στόχο τα νέα δεξαμενόπλοια-φαντάσματα του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας, τα…
Τον στόλο της συνεχίζει να ενισχύει η Thenamaris, η οποία σύντομα αναμένεται να παραλάβει το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «SEAWISH». Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού…
Τη δέσμευση της γερμανικής κυβέρνησης για έξοδο της χώρας από την πυρηνική ενέργεια υπογράμμισε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ, μετά την ψήφο των…
Σε σημαντικές αναδιαρθρώσεις του στόλου της πρόκειται να προχωρήσει η CMA CGM, με στόχο την αποφυγή των λιμενικών τελών των ΗΠΑ σε κινεζικά πλοία,…
Η κυβέρνηση του Ρεπουμπλικάνου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ανακάλεσε απόφασή της να διακοπεί μεγάλο έργο αιολικής ενέργειας στα ανοικτά των ακτών της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσαν…
Την εκκίνηση των επίσημων λειτουργιών της Seascale Energy ανακοίνωσε η Hafnia τη Δευτέρα 19 Μαΐου. Πρόκειται για μια κοινοπραξία που συνδυάζει την τεχνογνωσία των…
«Ρωσία και Ουκρανία θα ξεκινήσουν αμέσως διαπραγματεύσεις για μια εκεχειρία με σκοπό να τερματίσουν τον πόλεμο », δήλωσε ο Ντόναλντ Τραμπ μετά την τηλεφωνική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ