
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς στον κόσμο, προκειμένου να καλυφθεί το υψηλό κόστος προστασίας των υποθαλάσσιων καλωδίων, μετά από μια σειρά παραβιάσεων, δήλωσε την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου ο Υπουργός Άμυνας της Εσθονίας.
Το ΝΑΤΟ ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα αναπτύξει φρεγάτες, αεροσκάφη περιπολίας και μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα μετά από μια σειρά περιστατικών όπου πλοία έχουν καταστρέψει καλώδια ηλεκτρικής ενέργειας και επικοινωνιών με τις άγκυρές τους σε πράξεις ύποπτης δολιοφθοράς.
Πέραν των προαναφερθέντων μέτρων, ο Υπουργός Hanno Pevkur δήλωσε ότι οι χώρες της Βαλτικής εξετάζουν επιπρόσθετα μέτρα για την προστασία των καλωδίων, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης αισθητήρων για τον εντοπισμό αγκυρών που σύρονται στον πυθμένα της θάλασσας ή της κατασκευής τοιχωμάτων γύρω από τα καλώδια.
Μια άλλη επιλογή, δήλωσε ο Pevkur, είναι η επιβολή τέλους στα πλοία που πλέουν στη Βαλτική Θάλασσα. Σε συνέντευξή του στο Reuters, o Εσθονός Υπουργός παρομοίασε το εν λόγω τέλος με τα τέλη αεροδρομίου τα οποία ο επιβάτης πληρώνει στο εισιτήριο. «Έτσι, στο μέλλον, ίσως δούμε να υπάρχει ένα κόστος για τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων, επειδή αυτό είναι ουσιαστικά ένα τέλος ασφάλισης για την καταστροφή των καλωδίων», σημείωσε ο Pevkur, προσθέτοντας ότι οι χώρες της Βαλτικής θα πρέπει να βρουν μια κοινή λύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ