
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, όπως ονομάζεται, βασίζεται στις συστάσεις που διατυπώθηκαν στην έκθεση του Μάριο Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Ειδικότερα, θα κατευθύνει το έργο της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα κατά την επόμενη πενταετία και θα μεταφράσει τις συστάσεις της έκθεσης σε συγκεκριμένες δράσεις για τη μελλοντική ευημερία της ΕΕ.
Η ΕΕ διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα δικαιωμάτων και αξιών, μια ενιαία αγορά, κορυφαίες υποδομές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, αλλά το νέο πλαίσιο αναγνωρίζει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα συμβαδίζει με άλλες μεγάλες οικονομίες σε ένα δύσκολο και ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στόχος είναι επίσης να διασφαλιστεί η κλιματική ουδετερότητα της ΕΕ, η οποία θα αποτελέσει κόμβο κατασκευής και διάθεσης καθαρών τεχνολογιών.
Η Πυξίδα προσδιορίζει τρεις βασικούς τομείς δράσης:
Το World Shipping Council χαιρέτισε την ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας που πρόκειται να επιτευχθεί μέσω της Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. Την ίδια ώρα καλεί την Επιτροπή να αναγνωρίσει ότι η ναυτιλία γραμμών επενδύει στην Ευρώπη και υπό το πρίσμα αυτό η Επιτροπή θα πρέπει να υποστηρίξει τον κλάδο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση των εφοδιαστικών αλυσίδων, προστατεύοντας παράλληλα κρίσιμες θαλάσσιες οδούς από γεωπολιτικές αναταραχές και διασφαλίζοντας το ελεύθερο εμπόριο. «Είναι η στιγμή που η Ευρώπη πρέπει να αδράξει την ευκαιρία να στηρίξει τη ναυτιλία, ώστε να συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα μιας βιώσιμης μελλοντικής οικονομίας της ΕΕ», τονίζει ο Joe Kramek, Πρόεδρος και CEO του WSC.
«Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και το ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις», αναφέρει η ανακοίνωση της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Καθώς η εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον μαίνεται, οι εισαγωγές αμερικανικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ