
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, όπως ονομάζεται, βασίζεται στις συστάσεις που διατυπώθηκαν στην έκθεση του Μάριο Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Ειδικότερα, θα κατευθύνει το έργο της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα κατά την επόμενη πενταετία και θα μεταφράσει τις συστάσεις της έκθεσης σε συγκεκριμένες δράσεις για τη μελλοντική ευημερία της ΕΕ.
Η ΕΕ διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα δικαιωμάτων και αξιών, μια ενιαία αγορά, κορυφαίες υποδομές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, αλλά το νέο πλαίσιο αναγνωρίζει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα συμβαδίζει με άλλες μεγάλες οικονομίες σε ένα δύσκολο και ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στόχος είναι επίσης να διασφαλιστεί η κλιματική ουδετερότητα της ΕΕ, η οποία θα αποτελέσει κόμβο κατασκευής και διάθεσης καθαρών τεχνολογιών.
Η Πυξίδα προσδιορίζει τρεις βασικούς τομείς δράσης:
Το World Shipping Council χαιρέτισε την ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας που πρόκειται να επιτευχθεί μέσω της Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. Την ίδια ώρα καλεί την Επιτροπή να αναγνωρίσει ότι η ναυτιλία γραμμών επενδύει στην Ευρώπη και υπό το πρίσμα αυτό η Επιτροπή θα πρέπει να υποστηρίξει τον κλάδο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση των εφοδιαστικών αλυσίδων, προστατεύοντας παράλληλα κρίσιμες θαλάσσιες οδούς από γεωπολιτικές αναταραχές και διασφαλίζοντας το ελεύθερο εμπόριο. «Είναι η στιγμή που η Ευρώπη πρέπει να αδράξει την ευκαιρία να στηρίξει τη ναυτιλία, ώστε να συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα μιας βιώσιμης μελλοντικής οικονομίας της ΕΕ», τονίζει ο Joe Kramek, Πρόεδρος και CEO του WSC.
«Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και το ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις», αναφέρει η ανακοίνωση της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ