
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, όπως ονομάζεται, βασίζεται στις συστάσεις που διατυπώθηκαν στην έκθεση του Μάριο Ντράγκι για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας. Ειδικότερα, θα κατευθύνει το έργο της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα κατά την επόμενη πενταετία και θα μεταφράσει τις συστάσεις της έκθεσης σε συγκεκριμένες δράσεις για τη μελλοντική ευημερία της ΕΕ.
Η ΕΕ διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα δικαιωμάτων και αξιών, μια ενιαία αγορά, κορυφαίες υποδομές και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, αλλά το νέο πλαίσιο αναγνωρίζει ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη θα συμβαδίζει με άλλες μεγάλες οικονομίες σε ένα δύσκολο και ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στόχος είναι επίσης να διασφαλιστεί η κλιματική ουδετερότητα της ΕΕ, η οποία θα αποτελέσει κόμβο κατασκευής και διάθεσης καθαρών τεχνολογιών.
Η Πυξίδα προσδιορίζει τρεις βασικούς τομείς δράσης:
Το World Shipping Council χαιρέτισε την ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας που πρόκειται να επιτευχθεί μέσω της Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. Την ίδια ώρα καλεί την Επιτροπή να αναγνωρίσει ότι η ναυτιλία γραμμών επενδύει στην Ευρώπη και υπό το πρίσμα αυτό η Επιτροπή θα πρέπει να υποστηρίξει τον κλάδο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση των εφοδιαστικών αλυσίδων, προστατεύοντας παράλληλα κρίσιμες θαλάσσιες οδούς από γεωπολιτικές αναταραχές και διασφαλίζοντας το ελεύθερο εμπόριο. «Είναι η στιγμή που η Ευρώπη πρέπει να αδράξει την ευκαιρία να στηρίξει τη ναυτιλία, ώστε να συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα μιας βιώσιμης μελλοντικής οικονομίας της ΕΕ», τονίζει ο Joe Kramek, Πρόεδρος και CEO του WSC.
«Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και το ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις», αναφέρει η ανακοίνωση της ECSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ