
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το μεθάνιο είναι ένα από τα πιο δραστικά αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, με σημαντική επίδραση στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Η πρωτοβουλία Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), με τη στήριξη κορυφαίων εταιρειών, όπως οι Chevron, Carnival Corporation & plc, Shell και Seapeak, εστιάζει στην ανάπτυξη και στη δοκιμή καινοτόμων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.
Μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις προέρχεται από την Xplorobot, η οποία ανέπτυξε ένα φορητό σύστημα ανίχνευσης εκπομπών μεθανίου. Το σύστημα αυτό, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικής όρασης, μπορεί να ανιχνεύει και να μετρά εκπομπές με ακρίβεια ±30% για ποσότητες άνω των 500 γρ. ανά ώρα και ±50% για ποσότητες μεταξύ 100 και 500 γρ. Η συσκευή έχει τη δυνατότητα να ελέγχει 50-100 σημεία στο πλοίο μέσα σε μία ώρα, μειώνοντας δραστικά το κόστος και τον χρόνο επιθεώρησης.
Παράλληλα, η Sorama ανέπτυξε ακουστικές κάμερες που χρησιμοποιούν ήχο για την ανίχνευση και την οπτικοποίηση διαρροών μεθανίου. Η τεχνολογία δημιουργεί τρισδιάστατες εικόνες που αποτυπώνουν με ακρίβεια την πηγή της διαρροής, απλοποιώντας την επιδιόρθωση. Ένα πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση τεσσάρων καμερών στο κατάστρωμα πλοίων και τη χρήση μιας φορητής συσκευής για λεπτομερείς ελέγχους σε κρίσιμες περιοχές.
Η framergy παρουσίασε το AYRSORB™ F250GII, ένα υλικό αποτελούμενο από μεταλλο-οργανικά δίκτυα (MOFs) που δεσμεύει και αποθηκεύει μεθάνιο σε πολύ χαμηλότερες πιέσεις από τις παραδοσιακές μεθόδους. Αυτό επιτρέπει τη διαχείριση των εκπομπών κατά τη διάρκεια του εξαερισμού, ενώ παράλληλα δημιουργεί οικονομικές ευκαιρίες μέσω της επαναχρησιμοποίησης ή της πώλησης του δεσμευμένου μεθανίου.
Οι πιλοτικές δοκιμές αυτών των τεχνολογιών στα πλοία θα επικυρώσουν και θα βελτιστοποιήσουν τις λύσεις, παρέχοντας πρακτικά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ανησυχία επικρατεί στη διεθνή κοινότητα, αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή και των τεταμένων σχέσεων Ιράν-Ισραήλ. Με τις επιδράσεις να είναι πολυδιάστατες για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ