
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το μεθάνιο είναι ένα από τα πιο δραστικά αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, με σημαντική επίδραση στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Η πρωτοβουλία Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), με τη στήριξη κορυφαίων εταιρειών, όπως οι Chevron, Carnival Corporation & plc, Shell και Seapeak, εστιάζει στην ανάπτυξη και στη δοκιμή καινοτόμων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.
Μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις προέρχεται από την Xplorobot, η οποία ανέπτυξε ένα φορητό σύστημα ανίχνευσης εκπομπών μεθανίου. Το σύστημα αυτό, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικής όρασης, μπορεί να ανιχνεύει και να μετρά εκπομπές με ακρίβεια ±30% για ποσότητες άνω των 500 γρ. ανά ώρα και ±50% για ποσότητες μεταξύ 100 και 500 γρ. Η συσκευή έχει τη δυνατότητα να ελέγχει 50-100 σημεία στο πλοίο μέσα σε μία ώρα, μειώνοντας δραστικά το κόστος και τον χρόνο επιθεώρησης.
Παράλληλα, η Sorama ανέπτυξε ακουστικές κάμερες που χρησιμοποιούν ήχο για την ανίχνευση και την οπτικοποίηση διαρροών μεθανίου. Η τεχνολογία δημιουργεί τρισδιάστατες εικόνες που αποτυπώνουν με ακρίβεια την πηγή της διαρροής, απλοποιώντας την επιδιόρθωση. Ένα πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση τεσσάρων καμερών στο κατάστρωμα πλοίων και τη χρήση μιας φορητής συσκευής για λεπτομερείς ελέγχους σε κρίσιμες περιοχές.
Η framergy παρουσίασε το AYRSORB™ F250GII, ένα υλικό αποτελούμενο από μεταλλο-οργανικά δίκτυα (MOFs) που δεσμεύει και αποθηκεύει μεθάνιο σε πολύ χαμηλότερες πιέσεις από τις παραδοσιακές μεθόδους. Αυτό επιτρέπει τη διαχείριση των εκπομπών κατά τη διάρκεια του εξαερισμού, ενώ παράλληλα δημιουργεί οικονομικές ευκαιρίες μέσω της επαναχρησιμοποίησης ή της πώλησης του δεσμευμένου μεθανίου.
Οι πιλοτικές δοκιμές αυτών των τεχνολογιών στα πλοία θα επικυρώσουν και θα βελτιστοποιήσουν τις λύσεις, παρέχοντας πρακτικά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ