
Με ταχύτατους ρυθμούς η Γουιάνα αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου. Η χώρα της Λατινικής Αμερικής αυξάνει σταδιακά την παραγωγική και εξαγωγική της ικανότητα και εξελίσσεται σε έναν από τους βασικούς μοχλούς αύξησης της παγκόσμιας προσφοράς πετρελαίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας της χώρας, η Γουιάνα προέβη στην εξαγωγή 225 φορτίων πετρελαίου στη διάρκεια του 2024. Πλέον καθίσταται ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού στη Λατινική Αμερική μετά τη Βραζιλία, το Μεξικό, τη Βενεζουέλα και την Κολομβία.
Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της LSEG, οι εξαγωγές αργού της Γουιάνας ανήλθαν στα 582.000 βαρέλια ημερησίως το 2024, καταγράφοντας εκρηκτική ετήσια άνοδο κατά 54%. Σημειώνεται ότι το 2023 η χώρα εξήγαγε 136 φορτία πετρελαίου, με μέσο όρο 377.000 βαρέλια ημερησίως.
Η κατακόρυφη άνοδος των εξαγωγών του περασμένου έτους αντανακλά την αύξηση της ζήτησης των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, στην προσπάθεια των τελευταίων να αντικαταστήσουν ορισμένα από τα φορτία των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Τέλος, η κυβέρνηση της Γουιάνας επικεντρώνεται στην περαιτέρω ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής το 2025, όπως δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας της χώρας Vickram Bharrat. Με την άφιξη της τέταρτης πλωτής μονάδας παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) να αναμένεται τους επόμενους μήνες, η Γουιάνα θα προσθέσει 250.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως στην παραγωγική της ικανότητα, ενώ δύο ακόμα FPSOs αναμένεται να ενσωματωθούν τα επόμενα δύο χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ