
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει τη στάση που θα υιοθετήσουν από εδώ και πέρα οι μαχητές του Χούθι της Υεμένης.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ο ηγέτης των προσκείμενων στο Ιράν Χούθι, Abdul Malik al-Houthi, δήλωσε ότι οι επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχιστούν σε περίπτωση παραβίασης της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός.
Σε κάθε περίπτωση, δύο εκ των κορυφαίων liner εταιρειών παγκοσμίως, η Maersk και η Hapag-Lloyd, ανακοίνωσαν την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου ότι δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα άμεση επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, παρά την κατάπαυση του πυρός. Οι δύο εταιρείες επισήμαναν ότι παρακολουθούν στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τα πλοία τους θα επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα όταν εκείνες το κρίνουν ασφαλές. Μάλιστα, εκπρόσωποι του γερμανικού κολοσσού είχαν προαναγγείλει από τον Ιούνιο του 2024 ότι η αναδιάταξη των routes και η επανέναρξη των διελεύσεων των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ θα διαρκούσε 4-6 εβδομάδες.
Υπενθυμίζεται ότι, από τον Νοέμβριο του 2023, οι Χούθι έχουν πραγματοποιήσει επιθέσεις σε περισσότερα από 100 πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, με απολογισμό δύο βυθίσεων, μίας κατάληψης και τουλάχιστον τεσσάρων θανάτων ναυτικών.
Η ένταση των επιθέσεων έχει διαταράξει τη διεθνή ναυτιλία, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αναγκάζονται να εκτρέψουν την πορεία τον πλοίων τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Ως εκ τούτου το παγκόσμιο εμπόριο και οι εφοδιαστικές αλυσίδες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, καθώς ο περίπλους της Αφρικής συνεπάγεται μεγαλύτερο χρόνο ταξιδιού των πλοίων και υψηλότερο κόστος μεταφοράς.
Πάντως, βάσει δημοσιεύματος του ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι μετά την κατάπαυση του πυρός, στο στόχαστρό τους θα βρίσκονται μονάχα πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ.
Το HOCC, που αποτελεί το σύνδεσμο μεταξύ των δυνάμεων των Χούθι και διαχειριστών εμπορικών σκαφών, δήλωσε σε email που εστάλη σε στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας με ημερομηνία 19η Ιανουαρίου ότι σταματά τις «κυρώσεις» σε βάρος πλοίων που ανήκουν σε πρόσωπα ή οντότητες από τις ΗΠΑ ή τη Βρετανία, καθώς και σε πλοία που πλέουν με σημαίες των χωρών αυτών.
«Δηλώνουμε ότι στην περίπτωση επίθεσης σε βάρος της Υεμένης από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το Ηνωμένο Βασίλειο…θα επιβληθούν εκ νέου κυρώσεις σε βάρος του επιτιθέμενου», ανέφερε το email. «Θα ενημερωθείτε άμεσα για τέτοια μέτρα στην περίπτωση που εφαρμοστούν».
Το HOCC ανέφερε ότι θα σταματήσει η στόχευση πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ «μετά την πλήρη εφαρμογή όλων των φάσεων της συμφωνίας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ