
Η έναρξη του νέου έτους είθισται να αποτελεί την αφορμή για απολογισμούς αλλά και νέους σχεδιασμούς. Στον τουριστικό κλάδο, που είναι από τους πιο σημαντικούς οικονομικούς βραχίονες της χώρας, το κλείσιμο του 2024 άφησε ένα ισχυρό αποτύπωμα και δίνει μια ευοίωνη προοπτική. Αν και τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος αναμένονται τους επόμενους μήνες, έρευνες όπως αυτή που εκπονήθηκε από την PwC και παρουσιάστηκε πρόσφατα στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, κάνει λόγο για ιστορικό υψηλό και αφίξεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 41,6 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 22,4% σε σχέση με το 2023.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΤΕ, οι αφίξεις του 2023 ξεπέρασαν τα 36 εκατομμύρια ενώ το 2022 έφτασαν περίπου τα 30 εκατ. (Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνεται και ο αριθμός τουριστών από την κρουαζιέρα).
Με βάση ακόμη δύο έρευνες που έγιναν η μία από την About people για λογαριασμό του ΣΕΤΕ και η άλλη από το ΙΝΣΕΤΕ επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι ο τουρισμός συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας περίπου 13% στο ΑΕΠ ετησίως.
Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία, με βασικά πλεονεκτήματα τη φυσική ομορφιά, τον πολιτισμό και τη φιλοξενία. Βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες παραμένουν οι Ιταλία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, που η συμμετοχή τους υπερβαίνει το 50% των εσόδων.
Οι προκλήσεις, ωστόσο, είναι εμφανείς στις υποδομές και στη διαχείριση των τουριστικών ροών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι δημοφιλείς προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, όπου η υπερσυγκέντρωση τουριστών δημιουργεί πίεση στις τοπικές κοινωνίες και τους φυσικούς πόρους.
Η κλιματική αλλαγή είναι ένα γεγονός που επηρεάζει την τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Πυρκαγιές και καύσωνες, όπως αυτές που σημειώθηκαν το καλοκαίρι του 2023 και του 2024, προκαλούν προβλήματα σε δημοφιλείς προορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται πως αλλάζει και ο τρόπος που σχεδιάζουν οι Ευρωπαίοι τα ταξίδια τους πλέον. Σε ποσοστό 80% κάνουν τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω: Λαμβάνουν υπόψη τις καιρικές προβλέψεις πριν κλείσουν τις διακοπές τους, αποφεύγουν τα μέρη με υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες και επιλέγουν κάτι ενδιάμεσο, δεν συνδέουν απαραίτητα τις διακοπές τους με δραστηριότητες στο νερό και αλλάζουν επίσης τη χρονική περίοδο, επιλέγοντας και άλλους μήνες, εκτός high season.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ