
Η έναρξη του νέου έτους είθισται να αποτελεί την αφορμή για απολογισμούς αλλά και νέους σχεδιασμούς. Στον τουριστικό κλάδο, που είναι από τους πιο σημαντικούς οικονομικούς βραχίονες της χώρας, το κλείσιμο του 2024 άφησε ένα ισχυρό αποτύπωμα και δίνει μια ευοίωνη προοπτική. Αν και τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος αναμένονται τους επόμενους μήνες, έρευνες όπως αυτή που εκπονήθηκε από την PwC και παρουσιάστηκε πρόσφατα στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, κάνει λόγο για ιστορικό υψηλό και αφίξεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και τα 41,6 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 22,4% σε σχέση με το 2023.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΤΕ, οι αφίξεις του 2023 ξεπέρασαν τα 36 εκατομμύρια ενώ το 2022 έφτασαν περίπου τα 30 εκατ. (Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνεται και ο αριθμός τουριστών από την κρουαζιέρα).
Με βάση ακόμη δύο έρευνες που έγιναν η μία από την About people για λογαριασμό του ΣΕΤΕ και η άλλη από το ΙΝΣΕΤΕ επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι ο τουρισμός συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας περίπου 13% στο ΑΕΠ ετησίως.
Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία, με βασικά πλεονεκτήματα τη φυσική ομορφιά, τον πολιτισμό και τη φιλοξενία. Βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες παραμένουν οι Ιταλία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, που η συμμετοχή τους υπερβαίνει το 50% των εσόδων.
Οι προκλήσεις, ωστόσο, είναι εμφανείς στις υποδομές και στη διαχείριση των τουριστικών ροών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι δημοφιλείς προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, όπου η υπερσυγκέντρωση τουριστών δημιουργεί πίεση στις τοπικές κοινωνίες και τους φυσικούς πόρους.
Η κλιματική αλλαγή είναι ένα γεγονός που επηρεάζει την τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Πυρκαγιές και καύσωνες, όπως αυτές που σημειώθηκαν το καλοκαίρι του 2023 και του 2024, προκαλούν προβλήματα σε δημοφιλείς προορισμούς. Σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται πως αλλάζει και ο τρόπος που σχεδιάζουν οι Ευρωπαίοι τα ταξίδια τους πλέον. Σε ποσοστό 80% κάνουν τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω: Λαμβάνουν υπόψη τις καιρικές προβλέψεις πριν κλείσουν τις διακοπές τους, αποφεύγουν τα μέρη με υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες και επιλέγουν κάτι ενδιάμεσο, δεν συνδέουν απαραίτητα τις διακοπές τους με δραστηριότητες στο νερό και αλλάζουν επίσης τη χρονική περίοδο, επιλέγοντας και άλλους μήνες, εκτός high season.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ