
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια «ατονίας». Οι ανεπιτυχείς προσπάθειες της κινεζικής κυβέρνησης να δώσει ώθηση στην οικονομία της και να αναζωογονήσει τον τομέα των ακινήτων μαζί με τη γενική υποαπόδοση της κινεζικής οικονομίας έχουν οδηγήσει τους σχετικούς δείκτες της ναυλαγοράς στα χαμηλότερα επίπεδα από το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Ο δείκτης BDI υποχώρησε πρόσφατα στις 966 μονάδες, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδό του από τις 25 Ιουλίου 2023, όταν βρέθηκε στις 962 μονάδες. Ο Baltic Capesize Index (BCI) κυμαίνεται στις 1.100 μονάδες, κοντά στο χαμηλό της 6ης Σεπτεμβρίου 2023, ενώ και ο Baltic Panamax Index (BPI) δεν τα πηγαίνει καλύτερα, καθώς προσεγγίζει τις 953 μονάδες, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 26 Ιουλίου 2023, όταν άγγιζε τις 916 μονάδες. Την ίδια τύχη έχουν και τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers, όπως αποτυπώνεται από την πτώση του δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) στις 819 μονάδες, τη χαμηλότερη τιμή του από τις 16 Αυγούστου 2023. Την ίδια ώρα, ο δείκτης Baltic Handysize Index (BHSI) έχει υποχωρήσει στις 508 μονάδες, μόλις και μετά βίας πάνω από το χαμηλό της 28ης Αυγούστου 2023, που ήταν οι 507 μονάδες.
Η σχετική αδυναμία της ναυλαγοράς έχει επηρεάσει και τις αξίες στη δευτερογενή αγορά. Οι τιμές των second-hand bulk carriers κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο η αξία των πλοίων ηλικίας 10 ετών δεν έχει φτάσει στα επίπεδα του τρίτου τριμήνου του 2023 και ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τις τιμές των πλοίων ένα έως δύο έτη νεότερων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ναυλαγορά δεν θα βελτιωθεί δραστικά τουλάχιστον έως το τέλος των εορτασμών για το κινεζικό νέο έτος, οι τιμές πιθανώς θα παραμείνουν υπό πίεση και θα μειωθούν περαιτέρω. Η πτώση αυτή δεν περνάει απαρατήρητη από πλοιοκτήτες και επενδυτές, οι οποίοι δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για second-hand πλοία συγκριτικά με πριν από δύο τρεις μήνες.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 13th January 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προέβη πρόσφατα η αμερικανική Commonwealth LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Commonwealth LNG υπέγραψε συμφωνία πώλησης και αγοράς…
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Οι από κοινού φιλοδοξίες Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών περί αναβίωσης ναυπηγικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας στις ΗΠΑ οδήγησαν στο «SHIPS for America Act», ένα αμερικανικό όνειρο…
Επενδύσεις ύψους $1,5 δισ. για την περαιτέρω ανάπτυξη των έργων πετρελαίου βαθέων υδάτων της Νιγηρίας προανήγγειλε πρόσφατα η ExxonMobil. Ειδικότερα, οι επενδύσεις θα εκκινήσουν…
Το γεγονός ότι ο OPEC+ έχει πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών αναφορικά με τη στρατηγική του στην παραγωγή πετρελαίου συνεχίζει να αποτελεί έκπληξη. Ειδικότερα, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ