
Σε μια απόφαση που ανατρέπει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου αναμένεται να προβεί προσεχώς η κινεζική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Shandong Port Group.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Shandong Port Group φαίνεται διατεθειμένη να απαγορεύσει στα δεξαμενόπλοια τα οποία υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις να προσεγγίζουν τα λιμάνια της στην ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας. Μεταξύ των λιμένων που διαχειρίζεται η εταιρεία συγκαταλέγονται οι Τσινγκτάο, Γιαντάι και Rizhao.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να επιφέρει κύμα ανακατατάξεων στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, αλλά και πέρα από αυτήν, καθώς στην ανατολική Κίνα είναι εγκατεστημένα τα περισσότερα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς πετρελαίου από χώρες που υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Σημειώνεται ότι η επαρχία Σαντόνγκ εισήγαγε το 2024 περίπου 1,74 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από το Ιράν, τη Ρωσία και τη Βενεζουέλα, τρεις χώρες που βρίσκονται στο στόχαστρο του Λευκού Οίκου. Οι εν λόγω εισαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 17% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Κατά συνέπεια, εφόσον η απαγόρευση εφαρμοστεί, το κόστος θα αυξηθεί σημαντικά για τα συγκεκριμένα διυλιστήρια, τα οποία μέχρι στιγμής αγοράζουν πετρέλαιο σε έκπτωση. Τέλος, η απαγόρευση θα μπορούσε να επιβραδύνει σημαντικά τις συνολικές εισαγωγές της Κίνας, του κορυφαίου εισαγωγέα πετρελαίου παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ