
Σε μια απόφαση που ανατρέπει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου αναμένεται να προβεί προσεχώς η κινεζική εταιρεία διαχείρισης λιμένων Shandong Port Group.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Shandong Port Group φαίνεται διατεθειμένη να απαγορεύσει στα δεξαμενόπλοια τα οποία υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις να προσεγγίζουν τα λιμάνια της στην ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας. Μεταξύ των λιμένων που διαχειρίζεται η εταιρεία συγκαταλέγονται οι Τσινγκτάο, Γιαντάι και Rizhao.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να επιφέρει κύμα ανακατατάξεων στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, αλλά και πέρα από αυτήν, καθώς στην ανατολική Κίνα είναι εγκατεστημένα τα περισσότερα ανεξάρτητα κινεζικά διυλιστήρια, τα οποία αποτελούν τους κορυφαίους εισαγωγείς πετρελαίου από χώρες που υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Σημειώνεται ότι η επαρχία Σαντόνγκ εισήγαγε το 2024 περίπου 1,74 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από το Ιράν, τη Ρωσία και τη Βενεζουέλα, τρεις χώρες που βρίσκονται στο στόχαστρο του Λευκού Οίκου. Οι εν λόγω εισαγωγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 17% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Κατά συνέπεια, εφόσον η απαγόρευση εφαρμοστεί, το κόστος θα αυξηθεί σημαντικά για τα συγκεκριμένα διυλιστήρια, τα οποία μέχρι στιγμής αγοράζουν πετρέλαιο σε έκπτωση. Τέλος, η απαγόρευση θα μπορούσε να επιβραδύνει σημαντικά τις συνολικές εισαγωγές της Κίνας, του κορυφαίου εισαγωγέα πετρελαίου παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ