
Η Jaguar Land Rover (JLR) κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία Sail for Change της UECC. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η JLR συνεργάζεται με την UECC για τη μεταφορά των οχημάτων της μέσω πλοίων που χρησιμοποιούν υγροποιημένο βιομεθάνιο (LBM), ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Αυτή η στρατηγική επιλογή ενισχύει τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας της JLR, υιοθετώντας προηγμένες τεχνολογίες στη θαλάσσια μεταφορά.
Η πρωτοβουλία Sail for Change, που ξεκίνησε το 2024, βασίζεται σε μια καινοτόμο τεχνολογική υποδομή που αξιοποιεί το LBM, γνωστό και ως bioLNG. Η χρήση του LBM ξεπερνά τις ήδη σημαντικές μειώσεις εκπομπών που επιτυγχάνονται με το LNG, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% ή περισσότερο. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία αυτή εξαλείφει σχεδόν πλήρως τις εκπομπές σωματιδίων, οξειδίων αζώτου και θείου, καθιστώντας τη μία από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές για τη ναυτιλία.
Η UECC χρησιμοποιεί το LBM ήδη σε πέντε πλοία Pure Car and Truck Carriers (PCTCs) που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει ουδέτερες εκπομπές άνθρακα κατά τη φόρτωση και την εκφόρτωση.
Η επέκταση της πρωτοβουλίας στηρίζεται σε μια νέα συμφωνία προμήθειας με την Titan Clean Fuels, εξασφαλίζοντας την παροχή LBM στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε για το 2025. Η συμφωνία αυτή προβλέπει μείωση άνω των 75.000 τόνων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ