
Η Jaguar Land Rover (JLR) κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία Sail for Change της UECC. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η JLR συνεργάζεται με την UECC για τη μεταφορά των οχημάτων της μέσω πλοίων που χρησιμοποιούν υγροποιημένο βιομεθάνιο (LBM), ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Αυτή η στρατηγική επιλογή ενισχύει τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας της JLR, υιοθετώντας προηγμένες τεχνολογίες στη θαλάσσια μεταφορά.
Η πρωτοβουλία Sail for Change, που ξεκίνησε το 2024, βασίζεται σε μια καινοτόμο τεχνολογική υποδομή που αξιοποιεί το LBM, γνωστό και ως bioLNG. Η χρήση του LBM ξεπερνά τις ήδη σημαντικές μειώσεις εκπομπών που επιτυγχάνονται με το LNG, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% ή περισσότερο. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία αυτή εξαλείφει σχεδόν πλήρως τις εκπομπές σωματιδίων, οξειδίων αζώτου και θείου, καθιστώντας τη μία από τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές για τη ναυτιλία.
Η UECC χρησιμοποιεί το LBM ήδη σε πέντε πλοία Pure Car and Truck Carriers (PCTCs) που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει ουδέτερες εκπομπές άνθρακα κατά τη φόρτωση και την εκφόρτωση.
Η επέκταση της πρωτοβουλίας στηρίζεται σε μια νέα συμφωνία προμήθειας με την Titan Clean Fuels, εξασφαλίζοντας την παροχή LBM στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε για το 2025. Η συμφωνία αυτή προβλέπει μείωση άνω των 75.000 τόνων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ