
Την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της χρήσης καυσίμων με μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα από τη διεθνή ναυτιλία προτείνουν 47 χώρες και το International Chamber of Shipping (ICS).
Την πρόταση που υποβλήθηκε στον ΙΜΟ υποστηρίζουν σημαντικά ναυτιλιακά κράτη (Ελλάδα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο) και κορυφαία νηολόγια όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, όλα τα κράτη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), όπως επίσης και αφρικανικές χώρες, όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.
Η κοινή υποβολή των κυβερνήσεων καθορίζει συγκλίνον ρυθμιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ, οι οποίες θα απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου CO₂e σε ένα νέο «Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου».
Ο βασικός σκοπός αυτής της υποχρεωτικής χρέωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ των καυσίμων με μηδενικές/σχεδόν μηδενικές εκπομπές (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση των πράσινων πηγών ενέργειας.
Η πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο. Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο στις αρχές του 2027, ενώ η συλλογή ετήσιων συνεισφορών για τα αέρια του θερμοκηπίου από τα πλοία θα αρχίσει το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ