
Την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της χρήσης καυσίμων με μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα από τη διεθνή ναυτιλία προτείνουν 47 χώρες και το International Chamber of Shipping (ICS).
Την πρόταση που υποβλήθηκε στον ΙΜΟ υποστηρίζουν σημαντικά ναυτιλιακά κράτη (Ελλάδα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο) και κορυφαία νηολόγια όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, όλα τα κράτη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), όπως επίσης και αφρικανικές χώρες, όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.
Η κοινή υποβολή των κυβερνήσεων καθορίζει συγκλίνον ρυθμιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ, οι οποίες θα απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου CO₂e σε ένα νέο «Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου».
Ο βασικός σκοπός αυτής της υποχρεωτικής χρέωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ των καυσίμων με μηδενικές/σχεδόν μηδενικές εκπομπές (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση των πράσινων πηγών ενέργειας.
Η πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο. Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο στις αρχές του 2027, ενώ η συλλογή ετήσιων συνεισφορών για τα αέρια του θερμοκηπίου από τα πλοία θα αρχίσει το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού εξέδωσε προειδοποίηση για απομάκρυνση των κατοίκων από μια περιοχή της Τεχεράνης, σύμφωνα με ανάρτηση του εκπροσώπου στην πλατφόρμα X. Ως…
Ο νέος δίχρονος κινητήρας X-DF-A της WinGD, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υψηλό ποσοστό αμμωνίας ως κύριο καύσιμο, αρχίζει να καθιερώνεται ως βασική τεχνολογική λύση…
Το Πεκίνο θα συνεχίσει να ενισχύει τον έλεγχο και την έγκριση αιτήσεων εξαγωγής για προϊόντα που σχετίζονται με τις σπάνιες γαίες, δήλωσε ο Χε…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάλεσε την Κυριακή 15 Ιουνίου, την G7 να «αποφύγει τον προστατευτισμό», κατά τη διάρκεια…
Η κατάσταση στη Μ. Ανατολή παραμένει τεταμένη. Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της πολεμικής αυτής σύρραξης,…
Στα 5,351 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης…
Η τεχνολογία των αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων, τόσο επιφανείας όσο και βυθού, μετασχηματίζει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρούμε, παρακολουθούμε και διαχειριζόμαστε κρίσιμες θαλάσσιες…
Οι χώρες της ΕΕ διαφωνούν εδώ και καιρό σχετικά με το αν πρέπει να προωθήσουν καθολικά την πυρηνική ενέργεια για τη μετάβαση στη νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ