
Στην εγκατάσταση νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων προχωρά το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να καλύπτει με αυτά τις υφιστάμενες ανάγκες του στο 100% σε ηλεκτρική ενέργεια έως το καλοκαίρι του 2025. Πρόσφατα, υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), Σωκράτη Αναγνώστου, και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας ZILLION, Βασίλειο Ζιώγο, για την υλοποίηση του έργου, παρουσία και του διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΒ, Θωμά Σπάχου.
Το έργο προβλέπει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων αυτοπαραγωγής ενέργειας για ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) και εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering). Βάσει του ενεργειακού συμψηφισμού η παραγόμενη ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά του λιμένα θα «αποθηκεύεται» στη ΔΕΗ Α.Ε. και στη συνέχεια θα καταναλώνεται.
Όπως τονίζει ο ΟΛΒ, για την υλοποίηση του έργου είχε ήδη υποβληθεί εμπρόθεσμα αίτημα στον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) και μετά την έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιήθηκε ο σχετικός διεθνής ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Από την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων και την υλοποίηση του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), υπολογίζεται ότι θα παράγονται σε ετήσια βάση περίπου 2 εκατ. kWh, οι οποίες, με μέση τιμή προμήθειας ρεύματος 0,20Euro/kWh (συνυπολογίζοντας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το Ειδικό Τέλος), αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση περίπου 400.000 ευρώ/έτος.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ η αποπληρωμή του αναδόχου προβλέπεται σε πέντε έτη και θα προκύπτει ουσιαστικά από το όφελος εξοικονόμησης ενέργειας.
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ήδη εγκαταστήσει από το 2019 δύο φωτοβολταϊκά συστήματα για την ηλεκτροδότηση των κτιρίων της νέας Ιχθυαγοράς, ισχύος 100 KW και 46,20 KW, ενώ έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες με νέους τύπου LED, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, σε τμήμα του χώρου στάθμευσης στον Κεντρικό Προβλήτα, σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμένα και τους προβολείς φωτισμού στους έξι ηλεκτροκίνητους γερανούς.
«Το λιμάνι του Βόλου, μετά την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών θα είναι και το μοναδικό λιμάνι της χώρας που θα καλύπτει τις υφιστάμενες ανάγκες του με ηλεκτρική ενέργεια στο 100%» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Σωκράτης Αναγνώστου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ