
Στην εγκατάσταση νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων προχωρά το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να καλύπτει με αυτά τις υφιστάμενες ανάγκες του στο 100% σε ηλεκτρική ενέργεια έως το καλοκαίρι του 2025. Πρόσφατα, υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), Σωκράτη Αναγνώστου, και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας ZILLION, Βασίλειο Ζιώγο, για την υλοποίηση του έργου, παρουσία και του διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΒ, Θωμά Σπάχου.
Το έργο προβλέπει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων αυτοπαραγωγής ενέργειας για ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) και εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering). Βάσει του ενεργειακού συμψηφισμού η παραγόμενη ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά του λιμένα θα «αποθηκεύεται» στη ΔΕΗ Α.Ε. και στη συνέχεια θα καταναλώνεται.
Όπως τονίζει ο ΟΛΒ, για την υλοποίηση του έργου είχε ήδη υποβληθεί εμπρόθεσμα αίτημα στον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) και μετά την έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιήθηκε ο σχετικός διεθνής ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Από την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων και την υλοποίηση του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), υπολογίζεται ότι θα παράγονται σε ετήσια βάση περίπου 2 εκατ. kWh, οι οποίες, με μέση τιμή προμήθειας ρεύματος 0,20Euro/kWh (συνυπολογίζοντας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το Ειδικό Τέλος), αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση περίπου 400.000 ευρώ/έτος.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ η αποπληρωμή του αναδόχου προβλέπεται σε πέντε έτη και θα προκύπτει ουσιαστικά από το όφελος εξοικονόμησης ενέργειας.
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ήδη εγκαταστήσει από το 2019 δύο φωτοβολταϊκά συστήματα για την ηλεκτροδότηση των κτιρίων της νέας Ιχθυαγοράς, ισχύος 100 KW και 46,20 KW, ενώ έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες με νέους τύπου LED, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, σε τμήμα του χώρου στάθμευσης στον Κεντρικό Προβλήτα, σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμένα και τους προβολείς φωτισμού στους έξι ηλεκτροκίνητους γερανούς.
«Το λιμάνι του Βόλου, μετά την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών θα είναι και το μοναδικό λιμάνι της χώρας που θα καλύπτει τις υφιστάμενες ανάγκες του με ηλεκτρική ενέργεια στο 100%» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Σωκράτης Αναγνώστου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί αναβάθμισε και ενίσχυσε 11 σχολεία στην Κάλυμνο, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine. Οι παρεμβάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα…
Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, έχει ακινητοποιηθεί καθώς οι καβοδέτες ξεκίνησαν 48ωρη απεργία το μεσημέρι της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου,…
Αναντίρρητα, η Κίνα αλλά και οι ΗΠΑ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, με την Ευρώπη μέχρι στιγμής να κατέχει σημαντικά μικρότερο μερίδιο…
Η Airbus έσπασε ένα σημαντικό ρεκόρ στις 7 Οκτωβρίου, όταν ο τύπος αεροσκάφους της, A320, ξεπέρασε το Boeing 737 και έγινε το αεροσκάφος με…
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων λιμενικών τελών του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), που στοχεύουν στην ανατροπή…
Το τελευταίο διάστημα, η ναυτιλιακή βιομηχανία, πέρα από τις εξελίξεις γύρω από τα λιμενικά τέλη, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην επερχόμενη συνεδρίαση της…
Η δραστηριότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη Β. Μαρινάκη εκτείνεται σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πέρα από τις πρόσφατες παραγγελίες για ναυπήγηση containerships, η…
Στο στόχαστρο της Δανίας βρίσκονται εκ νέου τα πλοία του «σκιώδους στόλου», με τη χώρα της Βαλτικής να προχωρά στη λήψη νέων μέτρων για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ