
Τις προτεραιότητες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για το 2025 διατύπωσε με βιντεοσκοπημένο μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, στο επίκεντρο θα βρεθούν τρία σημαντικά θέματα, τα οποία βρέθηκαν ψηλά στην ατζέντα του ΙΜΟ και το 2024. Το πρώτο αφορά την ενίσχυση της ασφάλειας των ναυτικών και της υποστήριξής τους όχι μόνο για την πρόκληση της αποανθρακοποίησης αλλά και για τη συχνά άδικη ποινικοποίησή τους. Ακόμη, ο κ. Dominguez εξέφρασε την άποψη πως, παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει βήματα προόδου σε ό,τι αφορά την ισότητα των φύλων στα πλοία, είναι αναγκαίο να ληφθούν και άλλα μέτρα. «Θα είμαι σταθερός στη δέσμευσή μου να μη συμμετέχω σε πάνελ όπου δεν υπάρχει γυναικεία εκπροσώπηση», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Το 2025 θα αποτελέσει ένα έτος-σημείο καμπής για τον ΙΜΟ, σύμφωνα με τον Παναμέζο Γενικό Γραμματέα, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ και όλοι οι stakeholders θα βρουν τη χρυσή τομή για την υιοθέτηση τεχνικών και οικονομικών μέτρων, που θα επιτρέψουν την αποανθρακοποίηση έως το 2050. «Φέτος θα επικεντρωθούμε και στη βιωσιμότητα των ωκεανών», κατέληξε ο κ. Dominguez. Άλλωστε, για τον ΙΜΟ, το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας 2025 είναι: «Our ocean, Our obligation, Our opportunity».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ