
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485 είναι bulk carriers, τα 666 δεξαμενόπλοια, τα 290 containerships, τα 237 gas carriers και τα 1.351 άλλου τύπου, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied.
Συνεπώς, ο πρωταγωνιστικός ρόλος των δεξαμενόπλοιων είναι αδιαμφισβήτητος, με όλα τα μεγέθη, αλλά κυρίως τα Small Tankers, MRs και Aframaxes/LR2s, να κεντρίζουν τα βλέμματα. Το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες για 189 Small Tankers, 233 MR Tankers και 104 Aframax/LR2 tankers. Ακόμα, βάσει της Allied, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 52 VLCCs έναντι 17 το 2023.
Στα bulk carriers, το ενδιαφέρον παρέμεινε εστιασμένο στα μεσαία μεγέθη, με 173 Supramaxes/Ultramaxes και 129 Panamaxes/Kamsarmaxes να προστίθενται στο orderbook. Ωστόσο, τα δεδομένα της Allied αναδεικνύουν ότι έλαβαν χώρα παραγγελίες για 70 Capesize/VLOC bulk carriers το 2024 έναντι 50 το 2023.
Συνεπώς, τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα bulk carriers καταγράφεται σημαντική άνοδος των παραγγελιών για πλοία-μεγαθήρια. Οι παραγγελίες για VLCCs σημειώνουν σε ετήσια βάση άνοδο 205%, ενώ οι παραγγελίες για Capesizes άνοδο 40%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ