
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, στην οποία κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
«Η κατάσταση είναι πραγματικά κρίσιμη. Δυστυχώς, οι αρνητικές συνέπειες με οικολογικούς όρους είναι αναπόφευκτες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, σύμφωνα με τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων. Ο εκπρόσωπος κάλεσε τις κυβερνητικές υπηρεσίες να καταβάλουν τις «μέγιστες προσπάθειες» για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση που έχει προκληθεί από την εκροή χιλιάδων τόνων μαζούτ στις παραλίες της νοτιοδυτικής Ρωσίας.
«Είναι, δυστυχώς, αδύνατον να υπολογισθούν προς το παρόν οι διαστάσεις της βλάβης για το περιβάλλον, αλλά οι ειδικοί εργάζονται συστηματικά γι’ αυτό», πρόσθεσε ο Πεσκόφ.
Ο κυβερνήτης της Κριμαίας Σεργκέι Αξιόνοφ από την πλευρά του ανακοίνωσε στο Telegram την κήρυξη κατάστασης έκτακτη ανάγκης εξαιτίας της εκροής «πετρελαϊκών προϊόντων στο Στενό του Κερτς».
Σε άλλο μήκος κύματος, το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ότι «όλες οι ζώνες ρύπανσης που εντοπίσθηκαν στην θαλάσσια ζώνη έχουν καθαρισθεί» και «δεν έχει ανιχνευθεί νέα ρύπανση».
Ομως, ο υπουργός Εκτάκτων Καταστάσεων Αλεξάντρ Κουρένκοφ επιμένει ότι ο κίνδυνος νέων διαρροών από τα βυθισμένα τάνκερ παραμένει.
Στις 15 Δεκεμβρίου, δύο ρωσικά τάνκερ, τα Volgoneft-212 και Volgoneft-239, βυθίστηκαν κατά την διάρκεια καταιγίδας στο Στενό του Κερτς. Τα πλοία μετέφεραν 9.200 τόνους μαζούτ. Το 40% διέρρευσε στην θάλασσα, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές.
Χιλιάδες εθελοντές κινητοποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν την ρύπανση των τουριστικών ακτών της νοτιοδυτικής Ρωσίας με μαζούτ, αλλά, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εξοπλισμός τους είναι ανεπαρκής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ