
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, στην οποία κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
«Η κατάσταση είναι πραγματικά κρίσιμη. Δυστυχώς, οι αρνητικές συνέπειες με οικολογικούς όρους είναι αναπόφευκτες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, σύμφωνα με τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων. Ο εκπρόσωπος κάλεσε τις κυβερνητικές υπηρεσίες να καταβάλουν τις «μέγιστες προσπάθειες» για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση που έχει προκληθεί από την εκροή χιλιάδων τόνων μαζούτ στις παραλίες της νοτιοδυτικής Ρωσίας.
«Είναι, δυστυχώς, αδύνατον να υπολογισθούν προς το παρόν οι διαστάσεις της βλάβης για το περιβάλλον, αλλά οι ειδικοί εργάζονται συστηματικά γι’ αυτό», πρόσθεσε ο Πεσκόφ.
Ο κυβερνήτης της Κριμαίας Σεργκέι Αξιόνοφ από την πλευρά του ανακοίνωσε στο Telegram την κήρυξη κατάστασης έκτακτη ανάγκης εξαιτίας της εκροής «πετρελαϊκών προϊόντων στο Στενό του Κερτς».
Σε άλλο μήκος κύματος, το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ότι «όλες οι ζώνες ρύπανσης που εντοπίσθηκαν στην θαλάσσια ζώνη έχουν καθαρισθεί» και «δεν έχει ανιχνευθεί νέα ρύπανση».
Ομως, ο υπουργός Εκτάκτων Καταστάσεων Αλεξάντρ Κουρένκοφ επιμένει ότι ο κίνδυνος νέων διαρροών από τα βυθισμένα τάνκερ παραμένει.
Στις 15 Δεκεμβρίου, δύο ρωσικά τάνκερ, τα Volgoneft-212 και Volgoneft-239, βυθίστηκαν κατά την διάρκεια καταιγίδας στο Στενό του Κερτς. Τα πλοία μετέφεραν 9.200 τόνους μαζούτ. Το 40% διέρρευσε στην θάλασσα, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές.
Χιλιάδες εθελοντές κινητοποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν την ρύπανση των τουριστικών ακτών της νοτιοδυτικής Ρωσίας με μαζούτ, αλλά, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εξοπλισμός τους είναι ανεπαρκής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ