
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Ρωσία και την προσαρτημένη Κριμαία, στην οποία κηρύχθηκε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
«Η κατάσταση είναι πραγματικά κρίσιμη. Δυστυχώς, οι αρνητικές συνέπειες με οικολογικούς όρους είναι αναπόφευκτες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, σύμφωνα με τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων. Ο εκπρόσωπος κάλεσε τις κυβερνητικές υπηρεσίες να καταβάλουν τις «μέγιστες προσπάθειες» για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση που έχει προκληθεί από την εκροή χιλιάδων τόνων μαζούτ στις παραλίες της νοτιοδυτικής Ρωσίας.
«Είναι, δυστυχώς, αδύνατον να υπολογισθούν προς το παρόν οι διαστάσεις της βλάβης για το περιβάλλον, αλλά οι ειδικοί εργάζονται συστηματικά γι’ αυτό», πρόσθεσε ο Πεσκόφ.
Ο κυβερνήτης της Κριμαίας Σεργκέι Αξιόνοφ από την πλευρά του ανακοίνωσε στο Telegram την κήρυξη κατάστασης έκτακτη ανάγκης εξαιτίας της εκροής «πετρελαϊκών προϊόντων στο Στενό του Κερτς».
Σε άλλο μήκος κύματος, το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ότι «όλες οι ζώνες ρύπανσης που εντοπίσθηκαν στην θαλάσσια ζώνη έχουν καθαρισθεί» και «δεν έχει ανιχνευθεί νέα ρύπανση».
Ομως, ο υπουργός Εκτάκτων Καταστάσεων Αλεξάντρ Κουρένκοφ επιμένει ότι ο κίνδυνος νέων διαρροών από τα βυθισμένα τάνκερ παραμένει.
Στις 15 Δεκεμβρίου, δύο ρωσικά τάνκερ, τα Volgoneft-212 και Volgoneft-239, βυθίστηκαν κατά την διάρκεια καταιγίδας στο Στενό του Κερτς. Τα πλοία μετέφεραν 9.200 τόνους μαζούτ. Το 40% διέρρευσε στην θάλασσα, σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές.
Χιλιάδες εθελοντές κινητοποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν την ρύπανση των τουριστικών ακτών της νοτιοδυτικής Ρωσίας με μαζούτ, αλλά, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εξοπλισμός τους είναι ανεπαρκής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ