
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο του 2023.
Η διαφορά σε σχέση με τον στόχο κυρίως προέρχεται αφενός από την είσπραξη ποσού ύψους 206 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο 2024 από την έκτακτη εισφορά στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο έχει προγραμματιστεί να διατεθεί μέσω του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφετέρου από τον ετεροχρονισμό δαπανών των εξοπλιστικών προγραμμάτων και των μεταβιβάσεων προς ΟΚΑ ύψους 432 και 788 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, που δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους. Σημειώνεται ότι τα έσοδα από φόρους προσεγγίζουν τους στόχους του προϋπολογισμού (διαφορά 4 εκατ. ευρώ).
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024 το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 66,721 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 303 εκατ. ευρώ ή 0,46% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2025 που οφείλεται κυρίως στην είσπραξη ποσού 206 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο 2024 από την έκτακτη εισφορά στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, που δεν είχε προβλεφθεί.
Τον Νοέμβριο, το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5,39 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 53 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ τα συνολικά έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 102 εκατ. ευρώ από τον στόχο (115 εκατ. ευρώ).
Από την άλλη πλευρά, οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2024 ανήλθαν στα 62,346 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,778 δισ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (64,124 δισ. ευρώ), που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2025. Επίσης είναι αυξημένες, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κατά 2.151 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της αύξησης των πληρωμών τόκων και των δαπανών του ΤΑΑ.
Στο σκέλος του τακτικού προϋπολογισμού, οι πληρωμές παρουσιάζονται μειωμένες έναντι του στόχου κατά 1,268 δισ. ευρώ. Εξαιρουμένης της εμφανιζόμενης διαφοράς στις πιστώσεις υπό κατανομή ύψους 331 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν αντιστοιχούν σε πληρωμές αλλά σε μεταφορές πιστώσεων στις υπόλοιπες κατηγορίες από τις οποίες σε μεταγενέστερο χρόνο πραγματοποιούνται πληρωμές, η διαφορά στις πληρωμές έναντι του στόχου ανέρχεται σε 937 εκατ. ευρώ. Η διαφορά αυτή τεκμηριώνεται από τον ετεροχρονισμό δαπανών των εξοπλιστικών προγραμμάτων και των μεταβιβάσεων προς ΟΚΑ ύψους 432 και 788 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, που δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους.
Οι πληρωμές στο σκέλος των επενδυτικών δαπανών ανήλθαν στα 9,934 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 510 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον επικαιροποιημένο στόχο, που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2025. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες πληρωμές του 2023 κατά 1,348 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ