
Η ΕΕ ανακοίνωσε σήμερα ότι θα εξετάσει περαιτέρω κυρώσεις κατά του σκιώδους στόλου της Ρωσίας, μετά τη δολιοφθορά σε καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας στη Βαλτική Θάλασσα.
«Το χθεσινό περιστατικό με υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα είναι το τελευταίο από μια σειρά ύποπτων επιθέσεων σε υποδομές ζωτικής σημασίας», τονίζει σε κοινή δήλωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ, Κάγια Κάλας. Η ΕΕ συγχαίρει τις φινλανδικές αρχές για την ταχεία δράση τους, προσθέτει ότι η ΕΕ συνεργάζεται με τις φινλανδικές αρχές για την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη και στέκεται «σε πλήρη αλληλεγγύη με τη Φινλανδία, την Εσθονία και τη Γερμανία».
«Καταδικάζουμε σθεναρά κάθε σκόπιμη καταστροφή της υποδομής ζωτικής σημασίας της Ευρώπης. Το ύποπτο σκάφος αποτελεί μέρος του σκιώδους στόλου της Ρωσίας, ο οποίος απειλεί την ασφάλεια και το περιβάλλον, ενώ χρηματοδοτεί τον πολεμικό προϋπολογισμό της Ρωσίας. Θα προτείνουμε περαιτέρω μέτρα, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων, για να στοχεύσουμε αυτόν τον στόλο», αναφέρεται στη δήλωση.
Επιπλέον, ως απάντηση σε αυτά τα περιστατικά, η ΕΕ τονίζει ότι θα ενισχύσει τις προσπάθειες για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων, συμπεριλαμβανομένης της ενισχυμένης ανταλλαγής πληροφοριών, των νέων τεχνολογιών ανίχνευσης, καθώς και τις δυνατότητες υποθαλάσσιας επισκευής και της διεθνούς συνεργασίας. «Παραμένουμε προσηλωμένοι στη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και της ασφάλειας των ζωτικών υποδομών μας. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την ασφάλεια του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια στην περιοχή», καταλήγει η δήλωση της ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ