
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση αισθητήρων για τη μέτρηση των ηλεκτρικών πεδίων που δημιουργούνται από τα συστήματα Καθοδικής Προστασίας (CP). Οι μετρήσεις αυτές παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση των ανόδων, τη ροή των ηλεκτρικών ρευμάτων και τη γενική ακεραιότητα του αγωγού.
Η τελευταία εξέλιξη στον τομέα αυτόν είναι το σύστημα Argeo Listen, το οποίο ενσωματώνεται στο AUV και χρησιμοποιεί οκτώ ηλεκτρόδια αργύρου/χλωριούχου αργύρου (Ag/AgCl), τοποθετημένα σε επίπεδο με το κύτος του οχήματος. Η διάταξη αυτή προστατεύει τα ηλεκτρόδια από φθορές κατά την εκτόξευση και την ανάκτηση του AUV και μειώνει τον θόρυβο που προκαλείται από τη ροή του νερού.
Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης, το AUV κινείται σε ύψος πέντε έως δέκα μέτρων πάνω από τον αγωγό με ταχύτητα τριών έως τεσσάρων κόμβων. Τα ηλεκτρόδια μετρούν με υψηλή ακρίβεια το ηλεκτρικό πεδίο που δημιουργείται στο θαλασσινό νερό λόγω της ροής ηλεκτρικών ρευμάτων από τις ανόδους του συστήματος CP.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται στη σχέση ανάμεσα στη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος και τη φθορά των ανόδων. Το ρεύμα που εξέρχεται από τις ανόδους είναι ανάλογο της διάβρωσης του υλικού τους, γεγονός που επιτρέπει την εκτίμηση του ρυθμού διάβρωσης των ανοδίων και της κατάστασης του αγωγού. Όταν δεν ανιχνεύεται ηλεκτρικό ρεύμα, αυτό συνήθως υποδηλώνει ότι η προστατευτική επικάλυψη του αγωγού παραμένει άθικτη και λειτουργεί ως μονωτικό στρώμα, εμποδίζοντας τη διάβρωση. Αντίθετα, οι περιοχές με έντονη ροή ρεύματος υποδεικνύουν φθορές στην επικάλυψη ή εκτεθειμένο μέταλλο.
Το σύστημα Argeo Listen επιτυγχάνει εξαιρετική ακρίβεια στις μετρήσεις, με επίπεδα θορύβου που δεν ξεπερνούν τα 0,005 μV/cm, ενώ η χρήση εξελιγμένων αριθμητικών μεθόδων διασφαλίζει τον υπολογισμό των ρευμάτων και των ρυθμών κατανάλωσης με μικρό περιθώριο σφάλματος. Τα δεδομένα συνδυάζονται με εικόνες από κάμερες, δεδομένα πολυδεσμικού ηχοβολιστή και διαγράμματα σόναρ, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη τρισδιάστατη απεικόνιση μέσω του λογισμικού Argeo Scope. Αυτή η ολοκληρωμένη εικόνα επιτρέπει τη γρήγορη και αξιόπιστη αξιολόγηση της κατάστασης του αγωγού, αποκαλύπτοντας τυχόν φθορές και προβλήματα στο CP.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Την καθιερωμένη ανάλυση για τις τελευταίες τάσεις της ναυτασφαλιστικής αγοράς παρουσίασε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στο ετήσιο συνέδριό της στη Σιγκαπούρη.…
Ως νέο επικεφαλής της Διεύθυνσης Θαλάσσιου Περιβάλλοντος καλωσόρισε ο ΙΜΟ τον κ. David Osborn. Με καταγωγή από την Αυστραλία, ο κ. Osborn διαθέτει εμπειρία…
Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης των πλοιοκτητών για νέες ναυπηγήσεις, τα ναυπηγεία της Κίνας εξακολουθούν να διατηρούν τα ηνία των παραγγελιών. Σύμφωνα με στοιχεία…
Η ανάπτυξη ενός εκ των πλέον φιλόδοξων έργων στην ιστορία της Διώρυγας του Παναμά φαίνεται να δρομολογείται από την κυβέρνηση της χώρας της Κεντρικής…
Το METAVASEA αποτελεί ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα που εμπλέκει περισσότερους από 100 ναυτιλιακούς οργανισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία…
Οι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη δευτερογενή αγορά, σύμφωνα με σχετική έκθεση της BIMCO, χαράσσουν ανοδική πορεία επί έναν χρόνο, από τον Αύγουστο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ